Welke is de grappigste familienaam die jij al hebt gehoord?

Peter Pann. Die naam voor het eerst in een ms teams meeting tegengekomen. Ik had de camera opstaan en ik moest toch echt zwaar moeite doen om niet in lachen uit te barsten.
Heh, ook eens in een meeting mij niet kunnen inhouden. Alle anderen waren wel Engelstalig, dus ik heb het mogen uitleggen waarom ik moest lachen.

Ik zat in meeting met een klant en hun marketing bedrijf dat "in your face marketing" ofzo heette. Ijay (Ijay Krishna-Kumar Kamal Omarjeet Mahender, niet meer 100% zeker, maar het zal 90% correct zijn) van hun was er ook bij. Ik had die kerel al een paar keer gesproken, maar had daar geen contact details van.
Bij het afronden moest ik iets doorsturen naar de heer Ijay, dus vroeg zijn email. Hij dicteert en ik begin te noteren:
[email protected]
 
En misschien helemaal on topic: Grappigste familienaam die ik ken is "opdestrontbergh"
 
Ooit voor een Nederlandse klantendienst gewerkt. Rare namen hebben die mensen. Slettenhaar en Schaamluis zijn de namen die mij zijn bijgebleven.
Dat is nog een gevolg van in de tijd van napoleon dat iedereen een achternaam moest hebben. En veel Nederlanders dachten dat dat maar tijdelijk was, dus hebben ze zich eens laten gaan.
 
Je kan het bijna niet zo verzinnen:
  • Leraar wiskunde: De Kraker, deed zijn naam alle eer aan
  • Leraar muzikale opvoeding: Clopterop
  • Klant: Bruinbroodspot (uiteraard een Nederlander)
  • Kennis werkend op de prostaatafdeling in het ziekenhuis: Mevr. Van Kut
 
Tijdens een bijbaantje op de administratie van een groot bedrijf kwam de familienaam Nes, langs. Niets bijzonders mits je je kinderen de voorletters A en P geeft. Een andere bekende grappige naam: Sorgdrager en de beste was psychiater. Daarnaast had je nog een meneer Baksteen die voor een vliegmaatschappij (of was het Schiphol) werkte.
 
Terug
Bovenaan