welke gehypte/bekende films/series heb je nooit gevolgd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum
Ik denk dat ik dat beter voor mezelf hou omdat de rest van de wereld het toch anders ziet. Buiten Brando's acteerprestatie die een heel goede mompelaar brengt heb ik er niet veel goede woorden voor over en mij ma heeft mij altijd geleerd da als ge nix goe te zeggen hebt da ge beter zwijgt. 😅

Ik denk dat ik dat beter voor mezelf hou omdat de rest van de wereld het toch anders ziet. Buiten Brando's acteerprestatie die een heel goede mompelaar brengt heb ik er niet veel goede woorden voor over en mij ma heeft mij altijd geleerd da als ge nix goe te zeggen hebt da ge beter zwijgt. 😅
Ergens snap ik u maar Godfather is 1 van die films die overal wordt bejubeld, zou wel is leuk zijn een tegenstem te horen

Qua films ben ik niet zo'n fan van populaire films die nogal Oscar bait-y zijn. Forrest Gump, Good Will Hunting, The King's Speech, recent The Trial of the Chicago 7. Snatch is nog een populaire film die mij vrij koud laat.

Prison Break: ik studeerde in Leuven in een periode waarin massaal series en films uitgewisseld werden via externe harde schijven omdat het toen erg lang duurde om te downloaden. Ik had een meisje leren kennen die heel graag Prison Break wou zien dus gedurende een kleine maand kwam die meerdere keren per week over de vloer om samen te kijken. Toen kwamen de examens, buisde ze, veranderde ze van unief en heb ik ze nooit meer gezien. Ik vond Prison Break echt niet goed.

La Casa De Papel: half seizoen gezien, nooit de zin gehad om verder te zien en ik ben iemand die zelfs bij matige dingen meestal toch tenminste het eind wil halen.

Veel van de komische reeksen die hier al aangehaald werden zoals the Big Bang Theory en How I Met Your Mother laten mij compleet koud. Idem voor Modern Family.

Marvel: mijn mening is aan't veranderen van "toffe tussendoortjes" naar "Scorsese had gelijk".

Star Trek heeft me nooit iets gezegd.

Nog een bonus wat hier een beetje bij aansluit: volwassen mensen die blijven dwepen met kinderfilms of -series, dat snap ik echt niet. Samson en Gert bijvoorbeeld.

Star Trek heeft me nooit iets gezegd.
giphy.gif

You take that back! 😆

Mijn woorden zouden u kwetsen (saai, voorspelbaar, pulp masquarading as art, hillarische deaths die niet hillarisch bedoelt zijn, ... 😅 Nu ik geef wel eerlijk toe dat ik gebiased ben want ik heb het sowieso niet echt begrepen op gangster films (Scarface, Donnie Brasco, American Gangster, The Irishman, ... doen mij bijvoorbeeld ook niet veel maar die kijken voor mij wel een stuk vlotter dan the godfather.)

Hopelijk kan ik mezelf nog ietwat redeemen met het feit dat ik The Untouchables en Goodfells wel kan apprecieren? =p

Mijn woorden zouden u kwetsen (saai, voorspelbaar, pulp masquarading as art, hillarische deaths die niet hillarisch bedoelt zijn, ... 😅 Nu ik geef wel eerlijk toe dat ik gebiased ben want ik heb het sowieso niet echt begrepen op gangster films (Scarface, Donnie Brasco, American Gangster, The Irishman, ... doen mij bijvoorbeeld ook niet veel maar die kijken voor mij wel een stuk vlotter dan the godfather.)

Hopelijk kan ik mezelf nog ietwat redeemen met het feit dat ik The Untouchables en Goodfells wel kan apprecieren? =p
Untouchables vind ik dan weer minder. Is gewoon zo een pulpy camp gedoe met weliswaar een goede De Niro, Connery en Costner

A Handsmaid Tale...

Om een of andere reden trok het uitgangspunt me niet.

Yellowstone

Ik ben redelijk zeker dat ik die show wel ok zou vinden, maar nu het eindelijk hier te bekijken is via Streamz zijn er te veel seizoenen en is er te veel ander spul in de backlog om er nog aan te beginnen.

@FlyingHorseman Chicago 7 is wel een goede film, ik had hem ook anders ingeschat maar graag gezien.

Breaking Bad, Better Call Saul, And Just Like That (indertijd SatC ook niet), Casa de Papel, de Jurassic Worlds, Rick & Morty, Rings of Power, … Veel van de ‘hype’ series heb ik nooit gezien maar mijn aandachtspunt om gegrepen te zijn en verder te doen is zo miniem, en vaak is het een slow burn waar je wat geduld moet voor hebben. Mad Men heb ik drie afleveringen een kans gegeven maar dat was zo dodelijk saai dat zelfs jurken en sets kijken het niet kon redden.

- Deadwood
- The Wire, ooit een kans gegeven maar meh.
- The Bridge of zoiets, dat lijk dat in 2 stukken is.
- Seinfeld
- Curb your Enthousiasm
- Alle bekende oude zwart wit films buiten Dr. Strangelove.

Ik denk dat deze de meest "schandalige" zijn maar er zijn er waarschijnlijk nog meer.

The Godfather part 1 is één van mijn favoriete films aller tijden. Maar dat wil niet zeggen dat je er geen kritiek op mag geven. Ik hoor graag nieuwe opinies en het is niet omdat ik die goed vind dat iedereen dat moet vinden.
Voor mij is het de toon van die film. Die eerste 10 minuten alleen al.... Ik kreeg letterlijk rillingen toen ik hoorde "I believe in America". Ik vind dat prachtig gemaakt.
Wat ik een negatief punt vind aan de film is het overacting van James Caan.

Heb de eerste al 2x helemaal uitgezeten but never again please. =p

Ook die scene specifiek laat mij koud. :shy: Het komt allemaal nogal amateuristisch over imo. Van het camerawerk, tot de effecten, tot het acteren van onze slachtoffers. En in het verhaal zelf vind ik het ook een vrij bizarre ex machina. Moeten we geloven dat die families de corleones niet met de grond gelijk gaan maken gewoon omdat ze de hoofden ervan uitgeschakeld hebben?

Wat ik hier niet goed snap is hoe vaak Seinfeld hier terug komt. :(

Hebben jullie dat recent voor het eerst gezien of waren jullie in de jaren 90 ook niet onder de indruk? Ik zelf heb de serie eind jaren 90 begin 2000 gezien en vind het een van de meest geniale series ooit gemaakt. 🤷‍♂️ Er gaat denk ik geen dag voorbij zonder seinfeld quote en festivus wordt hier uitbundig gevierd weliswaar zonder airing of the grievances.

Ik hoop dat dit hier speelt
Want anders hebben ook jullie slechte smaak! 😆

Terug
Bovenaan