Welke games wil je graag nog eens (her)spelen?

Lakigigar

Well-known member
Voor de eerste keer (uitspelen):
Assassin's Creed Origins + DLC's
Assassin's Creed Odyssey + DLC's
Assassin's Creed Valhalla + DLC's (wacht op een sale hiervoor)
Assassin's Creed Syndicate
The Witcher 3 + DLC's
Horizon's Zero Dawn (en als ik die leuk vind, het spel dat nog moet uitkomen dacht ik)
Sleeping Dogs
Red Dead Redemption
Red Dead Redemption 2
Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider
Shadow of the Tomb Raider

Indien deze op PC ooit komen:
God of War
Last of Us + Last of Us 2
Uncharted 4 (eerste 3 heb ik al eens uitgespeeld)
Ghosts of Tsushima

Andere:
Watch Dogs 2
Far Cry 5? (al is die franchise echt niet zo vernieuwend meer, en is het vooral de setting die verandert maar bon).
Bioshock 1 + 2 + 3
Dead Space 1 + 2 + 3 (maar 1 heb ik al eens uitgespeeld)
GTA Vice City (de enige 3D game die ik nooit heb uitgespeeld uit GTA. Bij III, SA, IV en V wel gedaan)
Subnautica
Green Hell
Humankind
Ancestors: The Humankind Odyssey
Lawgivers II ziet er ook heel promising uit
Kingdom Come Deliverance wil ik ook eens graag proberen
Misschien Imperator Rome ook maar niet in huidige staat.
Crusader Kings III (al ligt dat me het minder dan andere paradox franchises)

Bepaalde games wil ik nog wel eens terug komen, als er tijd is (soms een probleempje), en vooral als ze hoge replayability hebben, maar meestal zullen dat toch wel de strategiegames zijn. Bepaalde pokemongames wil ik misschien ook wel nog eens spelen of uitspelen.

Dragon Age Inquisition en beide Last of Us

Is direct ook mijn top 3 van games, zalige games alledrie 😍

Nog eens spelen, maar dan in de zin van `ik heb mijn geheugen verloren en speel ze aldus weer voor de eerste keer`:
de laatste 3 Tomb Raiders
FarCry5
AC BlackFlag
en de eerste Monkey Islands
Nfs the run
Dune (1992)
Eigenlijk bijna alle click `n point adventures uit de gouden jaren van dit genre, maar dat zou dan eerder moeten zijn met een teleportatie in de tijd zodat ik me niet bewust zou zijn van de huidige grafische kwaliteit.

Welke zou ik (nog) eens spelen indien ze grafisch geupdate zouden worden:
Thief
Deus ex-serie (enkel de eerste en Mankind Divided gespeeld)
NFS Porsche 2000

Welke wil ik nog voor de eerste keer spelen:
AC Revelations (al gekocht, maar ga nog een weekske wachten met te beginnen spelen aangezien ik Brotherhood maar net uitgespeeld heb)
Red Dead Redemption 2 als hij eens onder de 20€ duikt :p
Watch Dog Legions

Welke wacht ik op om voor de eerste keer te spelen:
FarCry 6

Ik herspeel slechts zelden games. Steeds minder tijd om te gamen en de lijst van games die ik nog wil spelen, wordt telkens maar langer.

Wat ik wel eens zou willen herspelen als ik meer tijd had:
Metal Gear Solid 2
Divinity Original Sin 2
Deus Ex Human Revolution
Grand Theft Auto V

Nog niet gespeeld maar wil ik sowieso nog spelen:
Bloodborne
Sekiro: Shadows Die Twice
Persona 5
The Witcher 3: The Wild Hunt
Disco Elysium
Nier Automata
Metal Gear Solid 3-4-5
Outer Wilds

Daarnaast nog een hele grote hoop spellen in de backlog die ik ook nog wel eens wil spelen ma waar de drang of de haast niet zo groot is. Waar het wat van het moment afhangt of ik er eens aan toe kom.

Ik zou wel graag nog eens kunnen terugreizen naar m'n jeugd en met dezelfde kinderlijke verwondering en verbeelding Tomb Raider 1-3 herspelen.

Idem voor Croc: Legend of the Gobbos, m'n eerste ervaring met 3D-games.

Van alles wat ik gespeeld heb is en blijft de eerste keer World of Warcraft iets waarvoor ik direct opnieuw zou tekenen om er blind aan te beginnen. Nu is het allemaal niet zo impressionant meer, maar de uitgestrektheid van de wereld, de échte mensen die je kon tegenkomen, het gevoel dat je had als je de eerste keer een verkeerde zone binnenliep en vijanden tegenkwam waarvan je het level zelfs niet wist, fenomenaal gewoon.

Ik ben nu classic aan het spelen en de game op zich blijft heel erg overeind. Maar het gevoel van verwondering dat ik 15 jaar geleden had ga ik nooit meer opnieuw krijgen, maar ook nooit vergeten.

NieR: Automata

Op voorwaarde dat ik alles opnieuw kan beleven alsof het de eerste keer is.

Herspelen:

RTCW multiplayer (wishful thinking....)

Nog een hoop 'klassiekers' die ik moet spelen:

Starcraft 2
Mass Effect 1 (eventueel 2 als de eerste goed bevalt)
Metro 2033 redux
AoE 2
Baldur's Gate 2
Metal Gear Solid V
Planescape Torment
Splinter Cell: Chaos Theory
Divinity 2: Ego Draconis

Half-Life series (vooral HL: Alyx, zo machtig goed)
Mass Effect 2 & 3
Metro Redux series + Exodus
Far Cry 3 & 4 (misschien ook Primal, de rest is complete rommel)
NieR: Automata
Dead Space series
The Last Of Us 1 & 2

Ik zou zoveel willen herspelen, maar ik romantiseer veel games te veel, als je die opnieuw doet krijg je dat origineel gevoel zelden terug.
Onlangs nog eens silent hill 2 nog eens gespeeld maar dat is zo gedateerd dan hou ik het liever in mijn geheugen :)

De enige games die ik vaak herspeel zijn alle Fromsoft action RPG’s. Of bedoelde je welke games je graag nog eens voor het eerst wil spelen? In dat geval Outer Wilds, P.T. en Bloodborne.

Bloodborne
Outer Wilds

Doen! Vandaag nog! ☺️

Laatst bewerkt:
I:R, Surviving Mars, de laatste Tomb Raider, en alles van Life is Strange gekocht, aangevuld met nog wat missing DLC, allemaal in sale / dikke sale aangeschaft. Niet allemaal op Steam, op sommige andere stonden ze nog goedkoper. Hoop alleen een beetje de tijd ervoor te vinden allemaal. Maar nu ik nauwelijks nog tv en eerlijk gezegd "film" kijk, is er wel meer tijd voor te gamen. Dus ga er eens werk van maken.

Twijfelde over Jurassic World Evolution, maar het zou wat teveel zijn... En zo goed als zeker staat dat ook nog 10 keer dit jaar in de sale bij wijze van spreken. Steam Summer Sale is onze volgende afspraak (al volg ik nu altijd game deals op reddit).

Ook heel wat spellen op de verlanglijst gezet, en er zijn nog wel wat spellen die ik al heb, die ik eigenlijk nauwelijks heb gespeeld of waar nog wat meer uren / plezier kan uitgehaald worden.

Het ergste is gewoon ja... Ik heb gewoon 110 uur op Stellaris staan, en ik heb nog nooit het jaar 2300 bereikt :laugh: Heb weer een nieuwe campagne gestart, achja. Probeer eigenlijk twee soorten games voor het moment te spelen: één action-adventure, één grand strategy en evt. nog een kleiner spel als ik eens zin heb in iets anders, maar dus niet twee van dezelfde soort want dan werk ik nooit iets af. Maar wil graag zeker omdat mijn dagelijks leven weer veel drukker zal worden, mij eigenlijk maar nog op één (tijdsvragende) hobby te focussen en dat is toch dit.

Terug
Bovenaan