Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Spider-man remastered platinum trophy gehaald.

Geen idee wat nu te spelen... misschien gewoon wachten tot de 22ste met de nieuwe ps+

Net ontdekt dat Braid in PS Now zit. Was een zeer grote fan van The Witness en Braid was het vorige spel van Jonathan Blow. Toch een beetje underwhelmed eigenlijk. Lijkt toch een zeer korte game te zijn (ik zit ongeveer halfweg) en er zit eigenlijk maar weinig variatie in de key mechanic. UIteraard toch nog verder uitspelen gezien de korte duur.

TMNT Revenge of Shredder. De nieuwe klopterop van DotEmu. Dik in orde deze game. Ge kunt ook online me anderen gamen door een sessie te joinen of er zelf een aan te maken (voor wie niet graag alleen gamet).

Net ontdekt dat Braid in PS Now zit. Was een zeer grote fan van The Witness en Braid was het vorige spel van Jonathan Blow. Toch een beetje underwhelmed eigenlijk. Lijkt toch een zeer korte game te zijn (ik zit ongeveer halfweg) en er zit eigenlijk maar weinig variatie in de key mechanic. UIteraard toch nog verder uitspelen gezien de korte duur.
Ik vond Braid in ieder geval fantastisch.
Braid is inderdaad awesome, zeker dat subversieve eind level.

Pas op, ik ga die ongetwijfeld doorspelen tot het einde. Zit nu in Wereld 5. De mechanics zijn elke wereld ook weer wat anders, maar toch vind ik het allemaal niet zo spitsvondig, zeker vergeleken met hoe diep dat simpele lijnpuzzel-ideetje van The Witness doorgeduwd werd in dat spel. Maar eerlijk gezegd vind ik de puzzels ook heel moeilijk en zit toch vaker te trial-en-error'en dan daadwerkelijk de oplossing te bedenken. Om de een of andere reden krijgt mijn brein maar weinig vat op die mechanics, ook al omdat er eigenlijk niet zo heel veel puzzels zijn natuurlijk. Ben nochtans wel een grote liefhebber van puzzelgames en doet deze me wat denken aan The Swapper die ik wel veel beter vond.

Thx! Jup, heb het ook al ondervonden. Zalig!
Ja is het goed?
Op advies hier Jedi Fallen Order uitgespeeld trouwens en goed bevonden. Duurde niet te lang en dat heb ik wel graag. Kijk wel uit naar het vervolg. Eén ding stoorde me wel: DIKKE SPOILERS
Extra spoiler om zéker te zijn.
Ze ontdekken die holocron waar alle toekomstige Jedi op staan en de Dark Side weet van niets. Dan alle moeite, heel het spel, om die holocron te vinden en af te pakken van de slechterikken. Om die dan te vernielen. Hadden ze alles gewoon gerust gelaten was er toch niets hoeven te gebeuren? Leek me raar om die te vernietigen achteraf.

Nu twijfel ik na de adviezen hier tussen die God of War of Guardians of the Galaxy. Speel wel enkel op PC dus weet niet of zo'n port als GoW wel in orde zal zijn.
Meningen zijn eerder verdeeld had ik de indruk.

Heb Braid al uit, en mijn mening blijft toch beetje hetzelfde…
* te kort
* sommige puzzels veel te fiddly en soms frustrerend
* een hoop pretentie (was bij The Witness wel nog erger)
* ik snap momenteel nog niets van het verhaal
* wel voldoening bij sommige puzzels maar bij The Witness had ik toch veel meer eureka-momenten
Nu heb ik, gelukkig zonder spoilers, wel al gelezen dat er een soort meta-puzzels in zitten, net zoals in The Witness (waar ik het ook pas doorhad toen ik de game bijna uit had). Dus misschien nog wel dat eens uitzoeken. De Speedrun trophy laat ik alleszins aan me voorbij gaan.

Heb Braid al uit, en mijn mening blijft toch beetje hetzelfde…
* te kort
* sommige puzzels veel te fiddly en soms frustrerend
* een hoop pretentie (was bij The Witness wel nog erger)
* ik snap momenteel nog niets van het verhaal
* wel voldoening bij sommige puzzels maar bij The Witness had ik toch veel meer eureka-momenten
Nu heb ik, gelukkig zonder spoilers, wel al gelezen dat er een soort meta-puzzels in zitten, net zoals in The Witness (waar ik het ook pas doorhad toen ik de game bijna uit had). Dus misschien nog wel dat eens uitzoeken. De Speedrun trophy laat ik alleszins aan me voorbij gaan.
OK jammer, ik vond de puzzles en hoe de mechanics daar op inspelen echt leuk gevonden. Een hoop pretentie klopt wel, en is denk ik onvermijdelijk met Jonathan Blow (wat een gigantische blaas).

Maar de clue van het verhaal dat gij helemaal de held niet zijt, maar de stalker, vind ik wel geniaal weergeven met die perspective flip in het laatste level.
De hele metafoor die het verhaal is voor de ontwikkeling van de atoombom vind ik wel wat bij de haren gesleurd.

Ja, dat laatste level was wel goed gevonden, zeker qua verhaal/twist. Maar games als The Swapper of The Talos Principle waren op dat vlak toch veel beter. Maar sowieso speel ik geen puzzelgames voor het verhaal :). Die hele metafoor ben ik ondertussen ook online tegengekomen en komt gewoon niemand zelf op. Zoals iemand schreef : "brave to have a concept that like 0.001% of people would ever figure out".

Trouwens, qua puzzels ben ik een paar keer tegengekomen dat de mechanics niet deden wat ik ervan verwachtte. Ik kreeg daarbij echt de indruk dat er wat exceptions in gecodeerd waren om shortcuts in de puzzels te elimineren.

Oh ja, nog iets dat echt een gemiste kans is: waarom van die 'extra' puzzels geen hidden trophies/achievements maken ?! Wellicht vond Blow daarvan dan weer dat het al te veel spoiler ging zijn, maar bij zowel Braid als The Witness kan je dus de game uit spelen en op 100% hebben terwijl je eigenlijk nog de meest spitsvondige dingen niet ontdekt hebt. Dat vind ik dus zonde.

Laatst bewerkt:
Die hele metafoor ben ik ondertussen ook online tegengekomen en komt gewoon niemand zelf op.
Mwoah don't agree, zo verstopt is het ook niet met die Oppenheimer quotes enzo. Ik vond het vooral "shoehorned in", om achteraf toch maar wat extra diepere mening te geven.

Sorry ik wou de tekst lezen maar geen idee hoe ik dit citaat moet verwijderen. :)
Tot nu toe wel, ja. Heb nog maar 2 uren gespeeld. Wel op PS4, hoe het speelt op PC weet ik niet.

Dergelijke games speel ik minder vaak, dus het is wel wat wennen.
Staat nu met 20% korting op Steam, maaar Guardians of the Galaxy heeft 50% korting..........

En dan mijn backlog, we are truely a blessed age. :)

Terug
Bovenaan