Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Ik heb terug GTA 4 & Episodes From Liberty City geïnstalleerd maar ik ben nu opzoek naar mods, wil vooral GFX verbeteren. Ik speel wel via de app van Rockstar. Had eerst de FusionFix geïnstalleerd maar deze is enkel voor de Steam versie.

Ik heb terug GTA 4 & Episodes From Liberty City geïnstalleerd maar ik ben nu opzoek naar mods, wil vooral GFX verbeteren. Ik speel wel via de app van Rockstar. Had eerst de FusionFix geïnstalleerd maar deze is enkel voor de Steam versie.

Er staat toch dat het werkt op steam of Rockstar. Dus zou moeten werken hoor.

No support will be provided for illegal copies of the game. Purchase an official copy from either Steam or Rockstar Games Launcher.

How deep you want to go into the rabbit hole?

Er zijn verschillende mods, guides, tips, lists, e.d. de ene al wat beter en gemakkelijker dan de andere. Lees vaak dat mensen https://gillian-guide.github.io/ aanbevelen. Zeer uitgebreid, maar wel sinds Januari 2026 op maintenance mode. Dus misschien niet meer geheel actueel. De drag-and-drop archives zijn wel nog vorige maand geupdate.

Er staat toch dat het werkt op steam of Rockstar. Dus zou moeten werken hoor.

FusionFix werkt normaal met alle legale versies van het spel, of het nu de Steam of de Rockstar Launcher versie is. Het is gemaakt voor de Grand Theft Auto IV: The Complete Edition (aka de laatste versie van de game / versie 1.2.0.59), maar zou ook deels moeten werken met oudere versies (bvb 1.0.8.0) met de "Legacy Addon" download. De oudere versies van GTA4 hebben het voordeel dat ze ook vele andere mods ondersteunen die het spel kan moderniseren op andere manieren.

Ten slot wil ik wijzen dat er ook een RTX Remix mod bestaat voor GTA4.
Voor als je systeem krachtig genoeg is: https://github.com/xoxor4d/gta4-rtx

Monster Hunter Stories 1 (NS) uitgespeeld. Ik hou van de MH-wereld en deze was echt vermakelijk! Ben direct begonnen met de 2e :)

naah, fusion fx werkt gewoon bij de rockstar ook hoor.

trouwens die steam praat is niet correct. De game vereist ALTIJD rockstar social club om te launchen.
als je die op steam zou kopen, is dit enkel dat de game key daar moet ingegeven worden, maar je moet steeds via je rockstar account gaan.

Ok dan proberen we het nog maar eens. 🤞

update: oh quess what, de fusionfix werkt dus wel met de app van Rockstar (mss iets verkeerds uitgevoerd)

Maar euh het draait beter zonder die mod, massaal fps drop @3440x1440p op High Settings met alle toeters en bellen op ON :help:
Mijn pc is nu niet van de snelste maar zo slecht toch ook niet: 5600x, 32 Gig 3600Mhz & 3080 TI :oink:
Fps gelockt op 60 krijg ik nog drops tot 45 :angry:

Edit: OP Vulkan draait het stukken beter :love2:

K5zByud.jpeg

🙅‍♂️:love2:😈
So hyped op GTA 6 💕

Laatst bewerkt:
Eindelijk na lange tijd mijn eerste Resident Evil game aangeraakt. Stond al sinds ps1 op mijn lijstje en met de goede reviews van de remakes deze al lang is gekocht, maar niet aangekomen tot nu.

Begonnen met Resident Evil 2 remake, en heerlijk, echt verschieten op momenten, leuke sfeer en gameplay, denk dat remake 3 en 4 hierna snel aan gaan geloven.

Geen idee waarom ik zo lang gewacht heb.

Mina The Hollower (PS5)

Yacht Club Games dit it again. Dit is een topper!
Voor mij voelt het als een mix van de oude zelde games qua gameplay met de interconnected wereld (en moeilijkheidsgraad in het begin) van een Dark Souls 1. Ondertussen een 15 tal uur bezig.

Voor mensen die vrezen dat de game te moeilijk is, er zijn tal van settings (meer dan 100) om de game naar eigen wens aan te passen.

Laatst bewerkt:
COD MW2: 2022 editie, uitgespeeld.

ja best fun campaign, al was die weer vrij kort hé, 6-7 uur ?

ook wel weer de usual bugs, game die vastloopt, de savegame soms corrupt, mag je heel hoop opzoeken om dat te resetten.
verder ook erg irritant, dat je eerst de game moet launchen, maar als je dan de single player campaign wil spelen, sluit dat systeem af, en launcht hij een ander programma... :wtf: tja zet dan gewoon een shortcut naar de SP campaign op uw desktop he zeg.
is precies alsof het iets vreemd is, dat je de SP wil spelen.

nuja, de MP versie, kga me daar nie aan wagen denk ik.

The Adventures of Elliot: The Millennium Tales (DEMO)
Hier net geen 4 uur over gedaan, heerlijk zo’n demo’s. Wel gek dat de volle game “maar” 20-25u is, als de demo zo lang is, maar goed. Heel erg van genoten: een mengeling van Octopath Traveler (presentatie: grafische stijl, voice acting, …) en old-school Zelda (gameplay en story). Wishlisted!

Dragon Quest Builders 2 (DEMO)
Hier dan ongeveer zo’n 15u mee bezig geweest, bijna het volledige eerste eiland :eek:. Ongelooflijk! Ik zie dit spel al jaren passeren in lijstjes en al jaren denk ik “dit is niets voor mij”. Boy, was I wrong! Heerlijk mee geamuseerd, zowel door de story als de personages als het bouwen en het exploren. This game has it all! Zeker op de Switch zo gemakkelijk om voor eventjes op te pakken. Niet veel tijd? Gewoon even wat bouwen aan je dorp/boerderij. Meer tijd? Ga op ontdekking of verder met de main story. Voor moest het nog niet duidelijk zijn: wishlisted!

Max Payne 3
2de playthrough en dan nog vooral omdat het zich afspeelt in Sao Paulo Brazilië en ik daar begin dit jaar ben geweest.
Herinner dat ik deze speelde op release en het wel nog tot vond. Nu jammer genoeg niet meer. Niet dat het een slechte game is maar de gameplay wordt op den duur wel snel saai.

Heb de game liggen op disc maar mijn laptop heeft geen disc lezer en ik wou echt niet werken met die rockstar launcher. Dan maar de 7 zeeën beginnen bevaren daardoor thanks rockstar.

Ik heb zin gekregen om de 2de nog eens te starten wel. Vroeger speelde ik die ieder jaar uit maar is ondertussen ook al meer dan 10 jaar geleden.

Spiderman 2 (PS5): Is toch weer een enorm zotte actiefilm waar je in terechtkomt. New York is ongelooflijk goed nagemaakt. De combat blijft indrukwekkend, de webvleugels en windtunnels zijn een goeie toevoeging. Die woedevlaag was ook wel crazy gedaan. Act 3 had wel iets te veel bossfights naar mijn zin en het meer kleinschalige en gezelligere Spiderman: Miles Morales beviel me iets beter qua verhaal, lijkt me ook iets herspeelbaarder, dus ga die bijhouden en deze verder verkopen.

Platinum!

Begonnen aan planet coaster 2. Nog bezig in de tutorial. Kan er nog ni veel van zeggen, nog veel uitzoeken hoe het allemaal in elkaar zit. Momenteel vind ik het redelijk chaos in de UI. Bouwen is nogal omslachtig bij deze met een controller. Bezig met mijn eerst waterslide, ik maak blijkbaar enkel maar masacre-slides 🤣

Ben een beetje in een builders-fase terecht gekomen. Na/door jurassic world evolution 2 de smaak te pakken gekregen.
Planet zoo staat ook al te wachten....

LoZ: Ocarina of Time, voor de zoveelste keer, maar dan de native pc port van Ship of Harkinian. Dat blijkt nu echt wel de ultieme manier te zijn om OOT te spelen (wel met N64 controller!), ik ga nooit meer terug naar de vanilla N64 versie.

Doki Doki Literature Club: Euh ... ja. Haha. Misschien net iets te weinig game? Wel zeer van genoten. Eentje die nog even gaat bijblijven.

Gisterenavond Death Stranding beginnen spelen. Geweldige start alvast.

Star Wars: Outlaws uitgespeeld en mij onverwachts toch best wel geamuseerd. Nergens echt een diepe game en kon wat extra maanden in development gebruiken om het allemaal wat beter uit te werken, maar over de hele lijn een 7.5/10 die mits wat minder Ubisoft-invloed eigenlijk een topper kon geworden zijn. Lijkt me dat ze hiermee wat de Mass Effect-richting wilden uitgaan (bouw je crew), maar komt niet op dat niveau. K ging nog wat afgeven op het verhaal die precies heel mager was, maar besef nu dat ik op de helft van de game alle cutscenes heb beginnen skippen dus mag k mij er eigenlijk niet over uitspreken 🤭. Vermakelijk, maar mist wat om top te zijn.

mij nu wel giga gefrustreerd in een trophy die me bugged lijkt en waardoor k nu toch met een brak gevoel heb besloten om deze game te laten voor wat het is en niet voor de plat te gaan. (Die destroy all capital ships zonder hull damage. Heb ze nu wss al allemaal 3x afgeknald zonder damage te doen maar die f'n trophy wil maar niet unlocken)

Terug
Bovenaan