Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Eindelijk God of War Ragnarok uit. Eens gekeken en was er juist iets meer dan 2 jaar geleden mee begonnen 😅.
Denk dat ik door dit spel quasi gestopt ben met gamen. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe deze aan die torenhoge reviews is geraakt; heeft denk ik iets van een 94% of zo op metacritic. Ik vond het heel repetitief met een verhaal dat alle kanten uitging en nergens op leek. De vorige vond ik echt heel goed, deze toch wel een grote teleurstelling. Ze hadden het beter wat meer gefocust en korter gemaakt. Vond het ook irritant dat je tegen het einde redelijk vaak in arena's met vrij sterke enemies gedropt wordt, waardoor die soms van hetzelfde niveau als een boss fight zijn. Dit maakte het nog meer een sleur; als je al bij +/- elk gevecht moet strategisch spelen... Ik voel mij toch graag af en toe een beetje God of War als ik een dergelijk spel speel 😉. Tegen het einde
na die 2 Valkyries
daarom toch maar overgeschakeld op story mode, had ik misschien al veel eerder moeten doen. Nu iets vinden dat me mijn goesting om te gamen teruggeeft 😅

Kan me hier wel wat in vinden. Vond de vorige ook heel knap, ben nu bezig aan deze op PS5 pro, graphics en omgevingen zijn natuurlijk wel heel knap, maar alles voelt idd vrij repetitief aan.

Heb even getwijfeld om te stoppen, maar toch besloten om door te doen met het hoofdpad en quasi geen zijmissies te doen.

Ready or Not tijd geleden twee weken gespeeld met beste maat, en dan nog beetje alleen toen hij geen tijd meer had, oa door solo missies te clearen zonder doden te maken, wat vaak een serieuze (maar leuke) uitdaging is. Dat nu wel al weer even aan de kant geschoven om me weer op Ghost of Tsushima te richten. Ik heb er nu 35 uur in zitten, heel het zuidelijke eiland is volledig gecleared. Ik heb het mezelf misschien wat aangedaan door elk vraagteken op te willen lossen, maar bon, die Mongolen moeten toch mijn mede-Japanners gerust laten, de arme boeren laten afslachten vind ik ook maar niets als ik ze in plaats daarvan verhalen aan hun kleinkinderen kan laten vertellen over hoe de wervelwind van Japan heeft huisgehouden onder die Mongoolse soldaten.

Ik zit dus in de helft vermoed ik, of zelfs dat nog niet. Het wordt natuurlijk wat repetitief zo, dus ik vermoed dat ik even de story missions ga volgen. Zalige sfeer, haiku's schrijven, warmwaterbronnen, en de combat is echt wel nice (en goed doenbaar op hard mode). Het is misschien net iets te lastig om tijdens een gevecht handig te schakelen tussen al je zijwapens, kunai, bommen met zwart poeder, kleefbommen, kleine boog, rookbom ... het zou nog cooler zijn als je zoals in RDR2 toch even wat vertraging krijgt tijdens de actie en dat het zich allemaal net iets simpeler laat selecteren.

Heb ook nog wat uitjes gemaakt naar Crusader Kings II en Twilight Struggle (zalige Koude Oorlog-boardgame die heel mooi tot zijn recht komt, de AI is helaas wel ondermaats). CKII vind ik heel tof, maar ik kan het niet goed. Denk dat de betaalde versie nog iets beter zal spelen dan de gratis. Als ik daar een playthrough van bekijk, zijn er toch veel meer opties beschikbaar.

Met die playthrough bedoelen jullie dan de cutscenes?

Of echt het ganse verhaal, inclusief de speelmomenten?

Ergens zou ik graag nog es die metal gear solid 1 verhaal, volgen. Maar dat zijn vooral conversaties. Geen interesse meer om zo n ouwe game nog es te herkauwen.
Playthrough is normaal echt alle gameplay. Cutscenes zijn daarin soms zelfs lastiger, want een streamer durft daar weleens doorheen te babbelen. Maar je vindt blijkbaar ook wel een lijst van aan elkaar geplakte cutscenes voor het verhaal. Je vindt op Youtube een film van 4 uur van MGS1 cutscenes. Ik herinner me dat ooit een maand te hebben mogen lenen van een maat. Echt wel een cool spel, maar ja, er is idd nog zoveel anders te spelen.

Echt volledige storybased game-playthroughs bekijk ik zelf amper, tenzij het iets speciaal is, een gameboyspel dat ik vroeger graag speelde, iets indy, of iets dat ik zelf te creepy vindt om te spelen (SOMA bvb), ik heb een tijd een Super Mario Maker-streamer gevolgd... en ik heb wat reactievideos gezien op de intro van The Last of Us. Maar iemand volgen die RDR2 of Horizon Zero Dawn of Bloodborne volledig speelt, is me ook wat teveel van het goede. Op zich is het een beetje als tv kijken natuurlijk.

007 First Light uitgespeeld - absoluut top
Pragmata uitgespeeld - had die ff laten liggen, ook fantastische game
Stray uitgespeeld - kort maar mooie game. Unieke ervaring wel
The Caribou Trail uitgespeeld - kort maar ook unieke ervaring. Extreem storydriven, vertelt het verhaal van een Canadees bataljon in WO1.

Eindelijk is wat backlog clearen, nog massa's te gaan wel :laugh:

Terug
Bovenaan