Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Bezig met La-Mulana 2 (Switch Lite)

Die games zijn echt wel moeilijk, notities nemen is zeker geen overbodige luxe.
Idd, herinner me nog dat ik voor de eerste eens moest googlen om verder te geraken en dat ik echt verstomd was van de oplossing, had ik nooit zelf gevonden, zo overdreven omslachtig :p

Valkyria Chronicles remastered.

Meer tactics-based fun. Als je de game nooit eerder gespeeld hebt, kan je je zeer verdiepen in verschillende strategiën. In mijn geval is dit een derde playthrough en heb ik de voorkennis hoe belachelijk OP scouts zijn als je enkele orders op hun unit stacked en ze gewoon direct de vuurlinie instuurt. :D

De artstyle had na al die jaren nog zeer goed stand imo. Verhaal is niets bijster moeilijk, maar meer dan genoeg om je betrokken te houden.

Ik vind het ook gewoon een zaligheid hoe al uw units/classes werken volgens bepaalde regels. Je denkt hierdoor dat je weet hoe de hele game zal verlopen tot je voor het eerst Selvana de valkyrie tegenkomt op het slagveld en alle regels breekt. Ze heeft belachelijk hoge range, kan tanks oneshotten.... En dan geeft de game je op bepaalde momenten je eigen Valkyrie... Is het misschien gewoon anime-bullshit? Ja, maar ik vind het nog steeds zeer cool na al die jaren. :D De difficulty-spike die zo belachelijk hoog is in je tweede woestijnmissie is zo grappig/brutaal omdat je echt lang kan bezig zijn met een strategie te bedenken die echt werkt.

Bij een gebrek aan games die me niet interesseren Resident evil 5 terug begonnen, toch heel veel dat ik vergeten was. Heb die op de release uitgespeeld 2009 denk ik. Grafisch vind ik het nog vrij goed. Denk dat ik nu halverwege het spel zit.

GTA IV op xbox s, is de enige die ik nooit gespeeld heb want nooit ps3 of xbox360 gekocht, ben benieuwd, de graphics zijn nog redelijk, alleen is de camera nog wat onwennig

Baldurs gate 3

Wat een ongelofelijk spel.
Iets van een 115u over mijn playthrough gedaan maar het bleef geweldig om alles te verkennen en tegen iedereen te praten.
Wil er ooit nog eens opnieuw door met een andere build maar dat zal toch even moeten wachten. :p

Putt Putt redt de zoo!

Weliswaar als co-pilot voor de dochter, was eerste keer dat ze zoiets speelde of uberhaupt op pc(/console) iets speelt.
Dat spel is 19jaar oud en kon het quasi nog blindelings spelen :)

Na minder dan 2u waren we erdoor, dus steam refund en volgend weekend dan wrs putt putt gaat in het circus haha.

News Tower, een simulation game waar je een krant in het New York van de jaren 30 leidt. Nog in early access, maar nu al een dijk van een spel. Heerlijk sfeervolle graphics en muziek ook. Doet me beseffen hoe hard ik nog eens een gewoon goeie sim game miste!

Ik wil niet heiliger zijn dan de paus, maar ik kan toch niet de enige zijn die hierbij meer dan een wenkbrauw frons. Je hebt lol met je dochter met haar eerste game, dus waarom zou je misbruik maken van refund recht omdat de game zo kort is?
Eens uitgespeeld ga die dat toch niet meer aanraken. Het "systeem" laat dit toe. Dit jaar voor 210euro aan games + steam deck gekocht. Het is dus ook niet dat ik doelbewust dit opzoek en haar afjaag om binnen 120min dat af te ronden. Na afsluiten zag ik playtime 74min dusja...

Als de volgende putt putt uit zou zijn in 121min, zou mij dit er ook niet van weerhouden om de derde te kopen.

Zelf vind ik het persoonlijk nogal een zwaar woord "misbruik" en onlogisch als ge binnen bovenstaand kader geen refund zou aanvragen voor een spel van 20j oud en waarvan developer ook al niet meer bestaat en/of in 1000 stukken is verkocht.

Mafia definitive edition.

Lang geleden dat een game mij nog eens kon boeien. En dat het een relatieve korte speelduur heeft, is voor mij eerder een plus. (toch via gamepass)

Haha droog!

Uwe review made me random smile
Ja geen doekjes om winden é :)
Je hebt day en night versie. Day is voor poen te pakken en de Night is voor uw rep. Maar je zit dan constant met politie. Echter kunnen die basic politie auto's tot 320 per uur halen en zijn die zo sterk dat het echt frustrerend wordt. Maar je moet die night races om te levelen om zo verder in het spel te geraken.

Op een gegeven moment had ik mijn wagen gekocht die ik in het echt had en ergens had ik zoiets van "eigenlijk hoeft het voor mij niet verder", maar mijn autistische trek kon dat niet laten. Hoofdverhaal was uit en dan heb je nog zo wat side verhalen maar die boeide me niet.

Straks Mafia en NFS Unbound spelen.

NFS Unbound is dezelfde miserie :D
Klopt, heeft werkelijk 20 minuten opgestaan. Wat een fiasco. Direct ook die rare effects afgezet qua banden enz. Maar is letterlijk hetzelfde, de 120fps was wel heerlijk.

Nu bezig met Mafia Def. Edition, heerlijk spel. Sam en Paulie hebben precies wel wat helium ingeslikt.

Black Myth: Wukong.
Fantastisch spel, compleet weggeblazen, moest ik geen Souls maniak zijn, werd dit waarschijnlijk mijn favoriete single player van de laatste jaren
9/10

Nog altijd Mad Max. Gewoon een solid 70% game. Oerdegelijk, leuke gameloop, brengt heel goed de sfeer van de films in game vorm.
Echt zot of vernieuwend wordt het nooit, verhaal is gewoon ok, het lijdt wel wat aan het "open world met teveel collectibles" syndroom maar je kan dat allemaal skippen als je wil. Ik amuseer me er nog dik mee.

Lollipop chainsaw repop.

Ja het is nog altijd clunky i nde controls, net al het origineel.
En neen niet visueel wat iedereen verwacht had.
En ja soms very buggy.
De dance planet boss had er bij mij geen zin meer in na 2 minuten en bleef gewoon voor me staan terwijl ie op zijn gitaar aan spelen was.
Wel terug in orde na reload vanaf laatste save.

Maar tis toch nog altijd het Crazy LSD-fest dat ik me nog herinner van de originele release. :crazy:

Was wel veel korter dan ik me nog herinner en ook wat makkelijker.
Maar toch genoten van de 7 uurtjes die ik nodig had voor een eerste playthrough.

En vanavond de dead rising deluxe remake, om een beetje in dezelfde sfeer te blijven :)

Terug
Bovenaan