Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Zonet Mass Effect Legendary Edition uitgespeeld. Ik had de games voorheen al gespeeld maar de remastered versies plus mods all in one go.. zálig! What a ride.. 117u in totaal aan gespendeerd. Voor goede mods suggesties check zeker deze twee reddit posts. Misschien dat ik het ooit nogmaals speel, maar dan female Shep en een renegade playthrough. 't zal alleszins niet voor direct zijn. :)

D985DD79C188828D1237812E2342693A4315368C

Shin Megami Tensei 5 Vengeance gekocht en aan 't spelen op PS5. Daar gaan wat uren inkruipen denk ik om alles te completen (zit al 25 uur ver en ben nog nergens met mijn demon compendium). Een minpunt is het leveldesign. Redelijk vaak weet ik mijn weg niet vlot te vinden en moet ik de map raadplegen en de top down view.
't een turn based JRPG voor de liefhebbers van de Persona games (vele demons zullen bekend voorkomen). Nog geen bugs tegengekomen en snelle laadtijden. Vergeleken met de Persona reeks is deze wel moeilijker maar gelukkig is er ook een gratis DLC voor "safety mode" (= supereasy mode) dus vastzitten bij een boss zal nooit het geval zijn he. ;)

Een tijdje geleden Call of Duty WW2 uitgespeeld. Ik had al een tijdje zin in terug een WW2 shooter en dat was zowat de meest recente die ik had.
Het is héél Call of Duty, zowel het goede als het slechte.

Het goede: Zeer cinematische campagne, echt knappe en coole set pieces. De start in Normandië is dan zelfs nog bij de mindere. Mechanics zijn goed, wapens voelen gaat aan, leuke gimmick dat je via sqaudmates healthpacks en ammo kan krijgen.

Het slechte: op Veteran wordt er gewoon vals gespeeld door de AI. Duitsers die mijn squadmates voorbij lopen en negeren om op mij te vuren, die achter een paar man staat of die ineens 180 graden draaien en me insta killen wanneer ik uit cover kom.
Weinig voeling met het verhaal/personage. Er wordt wel gepoogd iets emotioneels op te zetten maar het faalt. Imo deels doordat het zo bombastosch is. Plus je bent ook altijd diegene die alle precaire taakjes moet uitvoeren: blaas de artillerie op, neem een sniper positie in, blaas de tank op.

Anyway, toch goed als tussendoortje.

Nu Mad Max gestart. Eerste missies zijn wel veel belovend en smaken naar meer.

Terug begonnen met Kingdom Come: Deliverance naar aanleiding van de nakende opvolger hopelijk einde dit jaar.
Blijft toch 1 van de beste en meest immersive/sfeervolle RPG's ooit vind ik. Zwaar underrated.

Random event: Was gister met m'n paard over een bospad aan het galloperen en draai een bocht om. Hadden daar een paar bandits een boom langs de weg omgekapt met een uitstekende tak die op nekhoogte over de weg hing. Volle petrol van men paard getjokt natuurlijk, waarna de pleb bandits uit de bosjes kwamen gestormd alsof het een film was. Mijn hond vliegt op de eerste, terwijl ik de rest tussen hun archer en mezelf probeer te houden. 1ne werd hierdoor al in de rug geveld door hun eigen archer :laugh:. Heerlijk zo'n momenten, omdat nog maar te zwijgen van de legendarische en uit de hand gelopen GOAT quest met Father Godwin.

Laatst bewerkt:
Guardians Of The Galaxy (ps5)

Leuke dosis humor, toffe personages en gameplay. Ik heb er enorm van genoten.

Richting het einde werden de gevechten wel erg repeterend. Het blijft weliswaar een aanrader 👍.

Nu staat Uncharted 4 op de planning.

Demon's souls remake met het gedacht om deze keer uit te spelen. Deze game is op grafisch vlak nog altijd een pareltje. Boletaria is zo prachtig in zijn modern jasje dat ik het misschien nog steeds de mooiste ps5-game zou noemen. Ik snap wel hoe sommigen zeggen dat de stijl van Demon's souls(ps3) een beetje verloren gaat omdat het origineel een verschillend kleurenpallet heeft... Enerzijds ja, misschien heeft die pisgele/viesbruine filter (die je zoveel zag rond die tijd) een bepaalde charme, maar het weegt niet op hoe oogstrelend deze remake is.

Na games gelijk Elden ring en Sekiro opnieuw gespeeld te hebben, vind ik het zeer verfrissend om deze game te spelen met een opzettelijk traag tempo waar het meestal ondoenbaar is om langs alle vijanden te lopen. De bossfights voelen meestal aan als gimmicks met uitzondering van 1/2 stuks die ik mij nog goed herinner uit het origineel. Healing-items als consumables vind ik nog altijd even irritant als in Bloodborne, maar dit is in mijn ogen een veel makkelijkere game dan Bloodborne dus de frustratie is relatief klein.

Ik weet dat Bloodborne pc/2/Remake een meme is rond dit punt en Bluepoint zou zogenaamd bezig zijn aan hun eigen originele game... maar ik kan geen andere dev opnoemen die liever zou zien werken aan een Bloodborne remake/remaster/pcport.

Uncharted 4. Had dat vorig jaar al uitgespeeld en stond in mijn top-10 allertijden, maar eens een spel is uitgespeeld is het zeldzaam dat ik nog eens begin. Door iemand die hier zei dat hij het net had gekocht of ging kopen vandaag toch nog eens begonnen. Wel op moeilijkere stand, maar toch al in chapter 7 aanbeland. De rest zal voor later zijn. :unsure:

Black Mesa ( de half life 1 remake)

Wat een nostalgie. :love: Mooie geupgrade, ook al is dat alweer enkele jaartjes oud.
Het is en blijft een steengoede shooter alleszins.

Iemand die Demon's souls op ps5 heeft met een NG+ character rond SL 120? Kheb hulp nodig om twee online trophies te behalen. Weinig volk om te invaden / helpen blijkbaar.

Nog heel weinig tijd om te gamen maar nu toch bezig aan Alan Wake Remastered op PS4pro. Exact een game zoals ik ze de laatste tijd het liefste speel en nodig heb. Lineair, niet te moeilijk, gezapig tempo,... ideaal voor een oudere gamer zonder veel tijd.

Pokérogue.
Pokémon in een roguelike-jasje gestoken.
Moeilijk en soms oneerlijk, maar met blijven doorzetten tot lvl 120 geraakt (van de 200).
Redelijk verslavend moet ik zeggen.

Days Gone. Wat een onderschatte parel naar het einde toe. Na 20tal uur had ik het wel gehad, maar mijn broer gaf aan om te blijven doordoen en terecht. Uiteindelijk eindcredits gehaald op circa 60u. Had destijds medium reviews en ik kan er ergens inkomen; duurt echt wel lang eer het echt "fun" wordt.

Plague tale requiem; paar maal in podcast gehoord dat verhaal echt goe en meeslepend is. Kan ik mij in vinden, maar game zelf kan mij moeilijk boeien.
Bij de voorganger had ik dit veel minder, en in twee speelsessies uitgespeeld. Nu is het echt in stukskes van een uur.

Elden Ring: Shadow of the erdtree uitgespeeld. Alle bazen neer en alle scadutree fragments en blessings.

Het was weer in orde en uitdagende bazen. Heb het wel gezien met de soulslikes denk ik. Begonnen met elden ring en dan Demon Souls, Bloodborne, Dark souls 3 en 1 uitgespeeld. Verder nog Lords of the fallen en Lies of P.
Ben het nu eigenlijk wel wat beu precies. :D

In een opwelling nog eens wat gekocht op PS5 van de kinderen. Wou nog eens wat spelen met dat ik wat avonden alleen thuis was en na wat wikken en wegen een "koopje" gedaan in de shop. 10 euro voor Farcry 5.

Maar mijn god, hoe slecht is dat eigenlijk niet. Naast het feit dat de AI van de tegentstanders om te janken is ook nog eens een bugfest. Ik voel mij nu verplicht (aan mezelf) om dat verder te spelen maar vermoed dat ik er toch een dezer ga mee stoppen en de kinderen het dan wel zullen overnemen.

Had beter gewoon mij RDR2 aangeschaft. Dat ooit gespeeld op PC en dat kon mij echt wel meenemen.

Deadlock ( de onaangekondigde game van Valve).
Als er interesse is om ook de playtest te spelen PM je steam friend code dan kan ik je toevoegen en de invite sturen. Kan wel 1-2 dagen duren voor je de playtest invite dan krijgt van steam.

Terug
Bovenaan