Welke bestemming?

SDB

Member
Ik ben een 20-jarige reiziger die op zoek is naar advies voor mijn volgende reisbestemming. Ik heb al verschillende reizen naar de Verenigde Staten gemaakt en ben ook al eens naar Zuid-Afrika geweest. Dit heb ik met mijn ouders gedaan natuurlijk, maar dit keer wil ik graag een tropisch land verkennen. Ik ben vooral geïnteresseerd in dieren en mooie natuur. Dus grootte steden moeten er niet echt bij, maar ze mogen wel. Welke bestemming zouden jullie aanraden?
 
Ik ben een 20-jarige reiziger die op zoek is naar advies voor mijn volgende reisbestemming. Ik heb al verschillende reizen naar de Verenigde Staten gemaakt en ben ook al eens naar Zuid-Afrika geweest. Dit heb ik met mijn ouders gedaan natuurlijk, maar dit keer wil ik graag een tropisch land verkennen. Ik ben vooral geïnteresseerd in dieren en mooie natuur. Dus grootte steden moeten er niet echt bij, maar ze mogen wel. Welke bestemming zouden jullie aanraden?
Oost-Afrika ? Tanzania/Kenia/Oeganda/Rwanda .

wildlife genoeg en tropisch

Costa Rica/Indonesie/Thailand/Sri Lanka , keuze zat eigenlijk .
 
Ik ben een 20-jarige reiziger die op zoek is naar advies voor mijn volgende reisbestemming. Ik heb al verschillende reizen naar de Verenigde Staten gemaakt en ben ook al eens naar Zuid-Afrika geweest. Dit heb ik met mijn ouders gedaan natuurlijk, maar dit keer wil ik graag een tropisch land verkennen. Ik ben vooral geïnteresseerd in dieren en mooie natuur. Dus grootte steden moeten er niet echt bij, maar ze mogen wel. Welke bestemming zouden jullie aanraden?
Wat voor reis zoek je? Wil je iets in groep doen? Alleen? Met eigen gezelschap?

Wil je met openbaar vervoer rondreizen? of met een huurwagen? Of wil je op 1 locatie blijven en van daaruit uitstappen doen?
 
Ik ben een 20-jarige reiziger die op zoek is naar advies voor mijn volgende reisbestemming. Ik heb al verschillende reizen naar de Verenigde Staten gemaakt en ben ook al eens naar Zuid-Afrika geweest. Dit heb ik met mijn ouders gedaan natuurlijk, maar dit keer wil ik graag een tropisch land verkennen. Ik ben vooral geïnteresseerd in dieren en mooie natuur. Dus grootte steden moeten er niet echt bij, maar ze mogen wel. Welke bestemming zouden jullie aanraden?
Ben zelf ook geen fan van steden en ga eigenlijk alleen maar op reis voor dieren en natuur (en goed weer).

Ik weet niet welke landen je als tropisch benoemt, maar Mexico is bijvoorbeeld wel de moeite qua natuur en dieren. Zelf heb ik omgeving Cancun bezocht, maar er zullen nog wel prachtige stukken zijn daar. Nieuw-Zeeland is minder tropisch, maar wel warm in onze winter en echt de moeite qua natuur! De Dominicaanse vond ik ook wel de moeite, klein landje wat je dus makkelijk met een huurauto helemaal kan verkennen.
 
Costa Rica en Namibië zijn bijvoorbeeld twee fantastische landen om dieren te spotten, maar wel een geweldig groot verschil in de dieren die je zal zien. Misschien dus best specificeren wat je exact wil zien.

Indonesië en meer bepaald Sumatra lijkt me op dat vlak wel alle vakjes af te vinken.
 
Oost-Afrika ? Tanzania/Kenia/Oeganda/Rwanda .

wildlife genoeg en tropisch

Costa Rica/Indonesie/Thailand/Sri Lanka , keuze zat eigenlijk .
Zijn inderdaad toffe landen om naar toe te gaan, maar het is een stuk goedkoper in Azië dan in Afrika. Bedankt alvast voor de suggesties.
Wat voor reis zoek je? Wil je iets in groep doen? Alleen? Met eigen gezelschap?

Wil je met openbaar vervoer rondreizen? of met een huurwagen? Of wil je op 1 locatie blijven en van daaruit uitstappen doen?
Het is een reis voor mij en mijn lief, het liefst zou ik een roadtrip doen, maar niet in alle landen mag je een auto huren jonger dan 21. Bedankt voor het antwoord.
Ben zelf ook geen fan van steden en ga eigenlijk alleen maar op reis voor dieren en natuur (en goed weer).

Ik weet niet welke landen je als tropisch benoemt, maar Mexico is bijvoorbeeld wel de moeite qua natuur en dieren. Zelf heb ik omgeving Cancun bezocht, maar er zullen nog wel prachtige stukken zijn daar. Nieuw-Zeeland is minder tropisch, maar wel warm in onze winter en echt de moeite qua natuur! De Dominicaanse vond ik ook wel de moeite, klein landje wat je dus makkelijk met een huurauto helemaal kan verkennen.
Met tropisch land bedoel ik iets met een regenwoud of een mooi strand iets zoals Bali bijvoorbeeld, maar liefst iets minder toeristisch. Bedankt voor het antwoord.
Costa Rica en Namibië zijn bijvoorbeeld twee fantastische landen om dieren te spotten, maar wel een geweldig groot verschil in de dieren die je zal zien. Misschien dus best specificeren wat je exact wil zien.

Indonesië en meer bepaald Sumatra lijkt me op dat vlak wel alle vakjes af te vinken.
Costa Rica en Namibië lijken mij inderdaad heel goede landen, maar Sumatra lijkt mij inderdaad het beste. Ik weet wel niet als je daar kan rond rijden met een huurauto. Bedankt voor het antwoord.
 
maar Sumatra lijkt mij inderdaad het beste. Ik weet wel niet als je daar kan rond rijden met een huurauto. Bedankt voor het antwoord.
Idd weinig infrastructuur ter plekke, ben in de regio geweest, Medan is miljoenenstad aan de rand van regenwoud maar heeft die traditie niet van wildlife exploration. Zelfs al charter je vervoer ter plekke en ga je onherbergzaam gebied binnen dan bestaat de kans dat je figuurlijk verloren loopt. De klassieke safari gebieden, hoe stom het ook klinkt, zijn daar gewoon beter op afgestemd. Vrienden in hun 20er jaren betaalden na lang sparen een maandloon voor twee weken Madagascar en 't was de beste reis van hun leven.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan