Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

• Garmin

Stemmen: 198 59,6%
  • Polar

Stemmen: 27 8,1%
  • Apple Watch

Stemmen: 47 14,2%
  • Fitbit

Stemmen: 11 3,3%
  • Samsung

Stemmen: 19 5,7%
  • TomTom

Stemmen: 4 1,2%
  • andere...

Stemmen: 26 7,8%

• Totaal aantal stemmers
    332
Ik dacht bij de Polar vantage M toch niet? Ik zal het eens bestuderen dit weekend.
FMhH9t2.png

Op het sterretje klikken, dan onder 'Trainingsdoelen en routes' op '+Toevoegen' klikken en dan 'Gefaseerd'

Trenara (betalend)en garmin = instant sync.

Dat op zich is al 10 euro per maand waard. Komt er nog bij dat het schema adaptief is en heel veel afwisseling heeft.

Dan enkel nog een route en muziek uploaden en we zijn vertrokken voor een fijn loopje.

All of this. Ik maak nu regelmatig ook gebruik van Strava om snel een route automatisch te genereren en een halve minuut later staat dat klaar op m'n watch (Strava > Connect auto sync en zo naar watch).

Deze week wel wat last gehad met Trenara-Garmin sync. Loopje van dinsdag is nooit via Garmin in Trenara terechtgekomen. En gisteren stonden al m'n Trenara trainingen dan ineens dubbel in Connect/watch waarna ik alles gedeleted heb en dan de trainingen niet meer werden ingeladen.

Soit, lijkt zich na herleggen van connectie tussen Trenara en Connect terug rechtgezet te hebben. :)

edit: het enige dat ik mis in de trainingen van Trenara die automatisch naar Connect doorsyncen is repeats die als aparte blokjes worden toegevoegd ipv via loops, zodat je tijdens het lopen de moet tellen. Anders weet je niet aan de hoeveelste je bezig bent.

edit: het enige dat ik mis in de trainingen van Trenara die automatisch naar Connect doorsyncen is repeats die als aparte blokjes worden toegevoegd ipv via loops, zodat je tijdens het lopen de moet tellen. Anders weet je niet aan de hoeveelste je bezig bent.
Op mijn forerunner 235 kan ik dat toch zien. Er is normaal een datascreen specifiek voor workouts. Daarin zie je dan u lappace, resterende tijd/afstand voor die blok en bij intervallen zie je ook een klein zwart blokje met het cijfertje in dat aanduidt aan de hoeveelste je bezig bent. Normaal komt het er ook op als een onderdeel gedaan, aan welke je dan begint.

Op mijn forerunner 235 kan ik dat toch zien. Er is normaal een datascreen specifiek voor workouts. Daarin zie je dan u lappace, resterende tijd/afstand voor die blok en bij intervallen zie je ook een klein zwart blokje met het cijfertje in dat aanduidt aan de hoeveelste je bezig bent. Normaal komt het er ook op als een onderdeel gedaan, aan welke je dan begint.

Ah vreemd, op m'n 945 is dat niet volgens mij. Dinsdag is m'n volgende intervaltraining, ik ga er dan nog eens specifiek op letten en eens door alle datascreens gaan.

Ja, maar is dat een zelf geprogrammeerde workout of een gesyncte van Trenara? Normaalgezien zie dat je idd staan, maar bij die gesyncte van Trenara niet om een of andere reden.

csm_csm_C7_BAB6_E6_631_F_4_BEE_A46_B_4_FAA3_D9_A2_CF7_a8e58c3947_a6eb7e6d0c.jpg

Ik begrijp eigenlijk echt niet waarom Garmin, gezien er al een 945 LTE was en er nu dus ook direct een 955 met LTE komt, geen Fenix 7 met LTE heeft uitgebracht.

kan het zijn dat het ligt dat de fenix 7 10atm waterdichtheid heeft en de forerunner 5atm?
Misschien dat die LTE te lastig is om bij 10atm bij te blijven.

Allesinds wel content van m'n fenix 7x :)
5.5 dagen verder met 6u50 al aan multiband gps activiteiten en de batterij is nu 50%, toch zot die batterij :p

Ah vreemd, op m'n 945 is dat niet volgens mij. Dinsdag is m'n volgende intervaltraining, ik ga er dan nog eens specifiek op letten en eens door alle datascreens gaan.

Training uiteindelijk naar vandaag geschoven. Ik had 9*(1km tempo + 2min rust), nergens te zien in het hoeveelste blok ik zat.
Er is toch "iets" anders aan hoe Trenara repeats programmeert dan wat je zelf zou doen via connect, want dan zie ik het wel.

Vraag mij af of we over hetzelfde spreken wel, want in de Trenara Facebook groep blijkt het zelfs op een Fenix 6 niet te lukken en geeft Trenara iets aan als dat Garmin het niet zou toelaten voor third parties.

Mijn trainingen van trenara op de 6x worden per ronde afgekondigd.

Warming up en cooldown worden apart vernoemd.

De core wordt dan per ronde benoemd.

Misschien even visualiseren :)

9KN2WWK.jpg

Dit is wat ik zie met een training die ik via Connect met repeats aanmaak (en zoals bvb. de Garmin Coach dat ook doet). Repeats zijn 8*(1km+3minuten rust). Dus hier zie ik onderaan duidelijk in 1 oogopslag dat ik in de tweede repeat zit, en dat er in totaal 8 zijn.

Ce4DmT8.jpg

Dit is hetzelfde datascreen (run distance en step pace zijn even omgedraaid, maar voor de rest hetzelfde) van een automatisch door Trenara gepushte training. Hier heb ik dus geen aanduiding meer van welke repeat ik in zit, dat extra veld onderaan ontbreekt hier.

Wanneer ik door naar een volgend datascreen zie ik nog dit:
pt7zLqe.jpg

Maar die 1/2 (en 2/2 op het volgende scherm) is niet de repeat waar ik in zit. Dit is de stap binnen elke repeat, dus eigenlijk weet ik hiermee dat elke repeat 2 stappen heeft (een 1km tempo en een rust), maar ik zie niet (noch ergens anders) dat ik hier 8 repeats moet doen.

Zien jullie dan andere dingen @MaTi en @blub ?

Ik kijk meestal niet op mijn horloge. Enkel voor route.

Ik krijg gesproken meldingen als een nieuwe ronde start. Ook snelheid wordt met pieptonen doorgespeeld.

Zal straks eens moeten, heb een interval opstaan.

Klopt zo, dat komt doordat het een doorgegeven training is van Trenara, en geen zelfgemaakte of van de coach.

1643379090024.png

Zo: je kunt er niet op klikken, en niet op het potloodje klikken (dan zegt hij "bewerk op Trenara"). Komt omdat het door een third party is doorgestuurd als vaste training.

Ik krijg gesproken meldingen als een nieuwe ronde start. Ook snelheid wordt met pieptonen doorgespeeld.

Ja, da's hetzelfde :)

Ik heb geen Peak Pro, dus maak ze altijd zelf

Makes sense dan ja, zelf aanmaken is geen probleem, dan werk je idd met de herhalingen construct in Connect.

OK, ik dacht al dat er aan mijn kant iets niet goed gebeurde. Maar Trenara zal het idd gewoon niet kunnen 🙂

Ja, da's hetzelfde :)

Makes sense dan ja, zelf aanmaken is geen probleem, dan werk je idd met de herhalingen construct in Connect.

OK, ik dacht al dat er aan mijn kant iets niet goed gebeurde. Maar Trenara zal het idd gewoon niet kunnen 🙂
Maar ga eens naar Connect.garmin.com, normaal moet die daar onder workouts staan ook, kan je daar geen details van zien?

Maar ga eens naar Connect.garmin.com, normaal moet die daar onder workouts staan ook, kan je daar geen details van zien?
Dat is mijn screenshot hierboven. Je kunt niet op details klikken, omdat aanpassingen vanuit de third party app moeten gebeuren waarin de training is aangemaakt.

Dat is mijn screenshot hierboven. Je kunt niet op details klikken, omdat aanpassingen vanuit de third party app moeten gebeuren waarin de training is aangemaakt.
Had de rest van het topic nog niet gelezen 🙈 mea culpa. Berichtje nr Christophe sturen dan! 😋

Terug
Bovenaan