Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

• Garmin

Stemmen: 198 59,6%
  • Polar

Stemmen: 27 8,1%
  • Apple Watch

Stemmen: 47 14,2%
  • Fitbit

Stemmen: 11 3,3%
  • Samsung

Stemmen: 19 5,7%
  • TomTom

Stemmen: 4 1,2%
  • andere...

Stemmen: 26 7,8%

• Totaal aantal stemmers
    332
Niet als antwoord op bovenstaande vraag, maar wat is die accu van de Fenix8 toch fenomenaal: vorige week gebruikt om snowboarddagen te tracken. Eerste dag gestart aan 100%, en na een hele dag tracken terug binnengekomen met nog 81% accu. Na 3 volle dagen stond de accu aan 36%. Top toch?
En de tracking is nauwkeurig genoeg om de slalom bewegingen op de pistes mee te registreren (als je nadien inzoomt op de kaart).
Dat is natuurlijk het hele concept van een F8. Mag ook wel voor die prijs... Ik heb met mijn Garmin ook nooit issues met batterij, heel blij mee.

Niet als antwoord op bovenstaande vraag, maar wat is die accu van de Fenix8 toch fenomenaal: vorige week gebruikt om snowboarddagen te tracken. Eerste dag gestart aan 100%, en na een hele dag tracken terug binnengekomen met nog 81% accu. Na 3 volle dagen stond de accu aan 36%. Top toch?
En de tracking is nauwkeurig genoeg om de slalom bewegingen op de pistes mee te registreren (als je nadien inzoomt op de kaart).
Jep, heerlijk als skihorloge. Ook het feit dat de pistes er heel duidelijk op staan vind ik een grote meerwaarde.

Ik heb nog wat ecocheques staan en nu ik terug ben beginnen lopen (naast fietsen) is het mss tijd om eens een sportwatch te kopen.
Ik twijfel tussen de garming fr570 en de fr970.
Zijn er buiten de navigatie en de lamp nog grote verschillen tussen deze 2 voor een normale loper zonder ambities om ineens ultraveel te lopen. Ik voel soms dat ik te hard/snel loop (hoge hartslag), maar ik heb vandaag niets om dat al lopend in de gaten te houden (op de fiets wel).

Andere betere suggesties? Budget is een 500 euro-600 euro max (liefst een deel met eco-cheques, wat ze niet overal meer doen...)

De 970 kan je ook koppelen met een HRM600 hartslagband voor wat extra statistieken. De 970 heeft ook saffierglas en een een titanium bezel. Ik dacht dat dat marketing gimmick was, maar mijn Venu 3 stond direct vol krassen en mijn FR970 heeft er na maanden dagelijks gebruik nog geen enkele op het glas. De 970 heeft 50% meer batterij dan de 570 en heeft ook ECG en een huidtemperatuursensor die de 570 niet heeft. DE 970 heeft ook 3x meer interne storage maar dat heeft geen merkbaar effect voor mij in de praktijk.

Ik had eerst een venu 3 maar bleek toch wat serieuzer te lopen dan gedacht en had spijt dat ik geen maps had op de venu. Ik ben dan toch voor de 970 gegaan en heb dan een tijd later de chest strap gekocht om wat meer precisie in de HR te hebben... Heel tevreden van. De maps zijn super handig als je ook op reis wil blijven lopen, of als je eens wat langere long runs doet. Dan is de navigatie super handig...

Saffierglas is idd heel krasbestendig (mijn dress watches hebben dat).
De bump is 'maar' 170 euro, mss moet ik dat maar voor lief nemen. Maar dan komen de fenix watches (maar de goedkopere zijn buiten zwaar weer met gorilla glas) ook om de hoek kijken natuurlijk en ergens moet ik een grens trekken.
Zal zaterdag eens naar de AS adventure trekken...

Laatst bewerkt:
Ik zou de 970 dan sterk overwegen. Een Fenix heeft iets meer batterij en is robuuster, maar functioneel is dat bijna identiek aan een 970. Als je een hybride tussen een dress watch en sportwatch zoekt is dat misschien te overwegen. De Fenix 8 (non pro) is vaak serieus afgeprijsd.

Mijn Fenix 7 echt wel mega-content van -> dat saffierglas zou ik onmiddellijk opnieuw nemen, de Solar-functie niet, dat was eigenlijk weggesmeten geld.
Fenix 7 pro hier. Geen saffierglas maar de volgende krijgt dat zeker. Al mag mijn huidige nog vele jaren meegaan. Die solar functie zit er standaard op denk ik?

Bij de 8 is het blijkbaar enkel voor de MIP-schermen inderdaad. Swat, zo relevant is die functie nu ook niet. Mijn batterij trekt inderdaad een pak minder snel leeg bij wandelingen wanneer de zon goed schijnt, maar tenzij je meerdaagse trekkings doet is (waar dat ding ook wel een stuk voor bedoeld is) maakt dat niet zoveel uit.

Allemaal goed die kortingen, maar ik moet nog 500€ ecocheques wegwerken. En ze hebben niet alles in de AS Adventure.

Vandaag in de AS Adventure in Hasselt maar een garmin forerunner 970 gaan halen. Overkill, maar anders denk ik de hele tijd, had ik maar…
Watch is licht en comfortabel tot nu toe. Wel op het randje qua grootte. Maar een sportwatch mag iets groter zijn dan een dress watch imo.

Wij aanvaarden veel met ecocheques. Ook op kledij zoals Selected, enz...
Staat aangeduid op de website

Wie is wij…

Vandaag in de AS Adventure in Hasselt maar een garmin forerunner 970 gaan halen. Overkill, maar anders denk ik de hele tijd, had ik maar…
Watch is licht en comfortabel tot nu toe. Wel op het randje qua grootte. Maar een sportwatch mag iets groter zijn dan een dress watch imo.
Goed dat je dan geen F8 gekocht hebt dan!

Ik wens je er veel plezier mee, top keuze!

Terug
Bovenaan