Welk nummer mogen ze spelen op je begrafenis?

Avondland

Well-known member
't Leven is kort. Hoop en al tachtig of negentig jaar om je ding te doen. Dat is het. En dan is het onherroepelijk gedaan. Je lijf aan de vlammen of aan de pieren en enkel je nagedachtenis die voortleeft.

Welk nummer mogen ze spelen op je begrafenis? Ik weet het, je gaat het zelf nooit meemaken en je nazaten kunnen op je graf pissen en foute Schlagermuziek spelen, je gaat het niet weten, maar zijn er nummers waarvan jullie zeggen: laat ze dit maar spelen en laat het doordringen en laat iedereen het maar koesteren of dit nummer "beschrijft mij"? Of welke nummers heb je al gekozen voor diegenen die je zijn voorgegaan?

Drop it!

Voor mij toch dit bezwerend nummer van Wardruna.

Deyr fé
Deyja frændr
Deyr sjalfr it sama
Ek veit einn
At aldrei deyr
Dómr um dauðan hvern

En o ja, Always look on the bright side of life van Monty Python. Uiteraard. Het leven is een farce. Niet te serieus.

Gekozen voor mijn grootmoeder:

Que sera, sera van Doris Day. Omdat ze ondanks haar bezorgdheden op haar oude dag toch bruiste van levensvreugde en vaak zong. Intuïtief wist ik dat dit zou passen om haar leven te vieren en ook meteen de begrafenis zou opvrolijken (putting the fun back in funeral? :unsure: ). Een voldragen leven is iets wat je moet vieren en ik heb een hekel aan triestige muziek op een begrafenis.

Dit nummer kan je op verschillende manieren interpreteren, maar ik heb het toevallig voor het eerst gehoord toen ik na een overlijden terug een eerste keer de radio aan had gezet. En voor mij is het onlosmakelijk gekoppeld aan afscheid en wat je wilt voor degene die je achterlaat. Geen happy nummer, niet overrelativerend. Sorry als dat eigenlijk de bedoeling was.

Ik heb een hele lijst maar deze staan toch wel bovenaan:

Gedraaid op de begrafenis van mijn grootvader:

Deze op die van lijn grootmoeder:

Deze zou ik graag zelf horen:

Dopesmoker. Gewoon voor die paar mensen in de zaal die weten dat het een uur duurt en er heel hard mee zullen lachen.

Waarschijnlijk iets van GY!BE.

volume helemaal open en dan kunnen diegenen die het nummer niet kennen halverwege nog eens goed verschieten🤣

Terug
Bovenaan