watermeterput

Proeterke

Member
goedemorgen,

in mijn garage is een toegangsput naar de kruipruimte.

In deze put/gat is ook een zwarte waterleidingsbuis die uit een grijze waterafvoerbuis omhoogkomt (ik denk 8cm)

Deze zwarte buis gaat omhoog de put uit, naar een watermeter en zo naar achterliggende waterleidingen in huis.
De zwarte buis is heel/gaaf, lijkt niet beschadigd.
De grijze afvoerbuis/regenpijp verdenk ik ervan dat ergens onder het huis hierlangs grondwater binnenkomt in de regenwaterput.
Het stoort mij enorm, telkens als er veel regen valt, dat in deze put ook heel veel water binnenkomt.

Ik ben nu elke keer dapper die put aan het leegpompen met een dompelpomp maar wil nu andere maatregelen nemen.

Wat ik had gedacht te doen, als het even droog blijft, plastic folie om hiermee regenbuis en zwarte waterleidingbuis te "omzwachtelen".
Van onder naar boven toe inwikkelen in dit plastic, tot bv 30cmhoog (boven niveau tot waar grond water kan stijgen )

Dan hierrond cement te storten, goed dik en als een soort van "hals" of "koker" rondom deze plastic folie.
Op deze manier zou ik dit plekje goed bereikbaar houden voor de watermaatschappij, anders gaan er mss zware boorwerkzaamheden nodig zijn om dit allemaal terug open te krijgen.

Wie heeft betere ideeën of suggesties om dit nog anders en beter aan te pakken ?

Dank u,

PS ik kan helaas geen image/JPG hierin uploaden. en heb ook geen personal space om naar toe te linken.

Terug
Bovenaan