Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Wel, een aantal jaar geleden moesten wij met onze ploeg een paar dagen per week in een ander bedrijf (FestaPack in Genk) dat veel werk had gaan helpen.
De baas daar kwam altijd op de werkvloer rondwandelen om te kijken of alles wel goed gedaan werd en die kwam soms echt zo over uw schouder meekijken.
Dus ik vroeg wat het probleem was en hij zei "Ja, volgens mij kunde dat beter zo doen", zijn manier ging volgens hem sneller.
Mijn antwoord: "Volgens mij niet, maar we kunnen eens testen, gij op u manier en ik op de mijne."
Onze ploegbaas keek mij op dat moment aan met een blik van, "wtf doet ge nu".
Dus we doen dat en blijkt dat ik gelijk had, mijn manier was de snelste en makkelijkst. (Na zijn werkwijze had hij de mijne ook nog een geprobeerd.) Dus hij moest toegeven dat ik gelijk had.

Sindsdien kwam hij mij 's morgens altijd direct een hand geven en hij is nooit nog over mijn schouder komen meekijken, wat hij bij de anderen wel bleef doen.
Meer nog, ik ben zelfs een paar keer naar daar geweest met een paar man zonder onze ploegbaas. Het enige wat de baas daar wou was dat ik erbij was.

Ondertussen hebben we een andere ploegbaas, maar ook bij hem is dat in het begin niet zo goed gelopen.

Ik heb heel vaak op mijn strepen gestaan als er problemen waren. Niet alleen voor mezelf maar ook voor collega's. Als de bazen niet handelen zoals het hoort, dan krijgen ze met mij te maken.
Dat kan uiteraard verkeerd uitdraaien, maar tot nu toe kan ik alleen maar zeggen dat ik op die manier al heel veel respect afgedwongen heb bij ploegbazen, afdelingshoofden en zelfs bij de grote baas bij ons op het werk.

Ik ben nu 3,5 jaar in ziekenverlof geweest en ga in oktober terug beginnen met werken.

Hmm..

Eergisteren in een lokale facebookgroep tips gevraagd voor enkele aannemers voor wat renovatiewerken hier te laten uitvoeren.

Ondertussen al 4 man me aangesproken: "amai, gij hebt de lotto gewonnen zeker?"

Met een grove schatting die ik zelf gemaakt heb kom ik op max 50.000€ voor die werken.

Hmm..

Eergisteren in een lokale facebookgroep tips gevraagd voor enkele aannemers voor wat renovatiewerken hier te laten uitvoeren.

Ondertussen al 4 man me aangesproken: "amai, gij hebt de lotto gewonnen zeker?"

Met een grove schatting die ik zelf gemaakt heb kom ik op max 50.000€ voor die werken.

Ik ga da beginnen vragen als ik deze winter ergens binnenkom en het is er warm :lol:

Wat is er de laatste tijd aan de hand met de website van de nationale loterij?
Die werkt precies meer niet dan wel, nu is ze weer down, zogezegd voor onderhoud.
Maar als een website zoveel onderhoud nodig heeft, dan is er toch wel iets serieus mis.
Website tijdelijk in onderhoud

We werken op dit moment aan de website.
Binnenkort is die weer beschikbaar.
We zien je graag snel weer terug.

Ik wou kijken of de post van Euromillions al uit was, maar kan dat dus niet zien.

Ale de grote pot is vrijdag blijkbaar uit gegaan, weeral on het Verenigd Koninkrijk.

Zeer handige site, en als eerste de resultaten binnen, je kan zelf de joker+ van dezelfde dag (niet bij lotto) zien vanonder...

Je kan ook zien in welk land het is gevallen... Eenmaal de resultaten binnen zijn that is

En de site van de nationale loterij moet ge niet consulteren tss 12 en 1 uur snachts, kunt ge in principe niks doen dan, niet spelen en ook geen resultaten...

On another note, de joker + staat zeer gunstig nu, aan 2mil

Zeer handige site, en als eerste de resultaten binnen, je kan zelf de joker+ van dezelfde dag (niet bij lotto) zien vanonder...

Je kan ook zien in welk land het is gevallen... Eenmaal de resultaten binnen zijn that is

En de site van de nationale loterij moet ge niet consulteren tss 12 en 1 uur snachts, kunt ge in principe niks doen dan, niet spelen en ook geen resultaten...

On another note, de joker + staat zeer gunstig nu, aan 2mil
Dat is inderdaad wel een handige site, die kende ik nog niet.

Als de site van de nationale loterij enkel tussen 12 en 1 uur 's nachts zou plat liggen zou dat nog wel meevallen, maar nu ligt die op geregeld heel de nacht plat.
Gisteren avond keek ik rond 21h en lag de boel plat en om 3 uur 's nachts nog altijd. Vorige week enkele dagen net hetzelfde gezien en de week ervoor ook al.

Screenshot_20221002-132238.png

Is het hele gebeuren rigged??

Ze zijn er precies nogal zeker van dat de pot niet gaat vallen in de app van de nationale loterij...

Nochtans kan je ook s'zondags spelen 🤔

Ik speel in alle geval mee (meerdere trekkingen)

Mss is er nog nooit een pot gevallen op zondag... :unsure:

Bekijk bijlage 13762

Is het hele gebeuren rigged??

Ze zijn er precies nogal zeker van dat de pot niet gaat vallen in de app van de nationale loterij...

Nochtans kan je ook s'zondags spelen 🤔

Ik speel in alle geval mee (meerdere trekkingen)

Mss is er nog nooit een pot gevallen op zondag... :unsure:
Misschien omdat de trekking van vandaag (zondag) al gebeurd was op het moment jou screenshot hier boven?
Ik weet niet om hoe laat die trekkingen van de joker doorgaan.
Edit: Net even opgezocht, blijkbaar op zondag om 13h 's middags.

Misschien omdat de trekking van vandaag (zondag) al gebeurd was op het moment jou screenshot hier boven?
Ik weet niet om hoe laat die trekkingen van de joker doorgaan.
Edit: Net even opgezocht, blijkbaar op zondag om 13h 's middags.
Ahn ok, my bad, wist niet dat dit zo ging, weeral ietske bijgeleerd... :)

Ik ben mij aan het verdiepen in joker+ te spelen, maar dan telkens een volle week. Is 10,50€ en haal meestal ruim meer dan de helft terug in gewonnen bedragen. Begonnen op 20/10 en resultaten waren de afgelopen weken:
+7,50
+8,50
+3,50
en afgelopen week zelf 11 euro gewonnen.

Ene keer met 3,50 dus wat pech gehad, maar vaak als ik naar de krantenwinkel ga koop ik toch lotjes van 5 a 10 euro, dus vind ik dees eigenlijk leuker om te doen, en alhoewel ik de winstkansen niet echt ken heb je hier sneller de kans om kleine winsten bijeen te sprokkelen.

Het concept is van links naar rechts bij de 6 cijfers, of omgekeerd telt ook, van rechts naar links, dus het eerste cijfer, in een bepaalde richting moet dus juist zijn, en vanaf daar begint elk juist opeenvolgend getal te lopen om winst te berekenen. Dus als je XJJJJX (waarbij x een fout getal is en j een juist is) heb je dus pech... Maar bij elke trekking heb je dus telkens 2 * 1 kans op 10 (het eerste cijfer vanaf links gezien, en het 2de vanaf rechts te zien)

Daarboven nog eens de sterrenbeelden, 1 kans op 12 om uw inzet terug te winnen (1,50)

Dus volgens mij heb je hier toch redelijke kansen om inzet terug te winnen, aangezien cijfers beginnen te tellen aan 2€ voor de eerste, 5€ voor de 2de in lijn die juist is, dan 20€, 200€, 2000€ en 20.000€ (als je ze alle zes hebt, heb je dan het juiste sterrenbeeld heb je dus de jackpot)

Nu is eigenlijk een goed moment om dit te doen, aangezien hij meer als de lotto staat, en binnenkort komt hij dus op 2,4M (als hij niet valt ondertussen)

Ik vind dit dus leuker als dat ene kraslotje van 10 euro, en denk dat ge er minder uw broek aan scheurt als ge meteen voor 7 dagen speelt, al die kleine winsten tellen dus op

Ben benieuwd waar deze pot zal stranden :unsure:

Ik speel slechts 4 keer per week joker, samen met de lotto trekkingen en samen met de Euromillions trekkingen.
Een paar jaar terug heb ik daar eens 2000 euro mee gewonnen.

Een tijdje langer geleden heb ik 2 keer kort na mekaar serieus zitten vloeken.
De ene keer had ik 2 juist, 1 fout en dan 3 juist (JJXJJJ) en de horoscoop, de andere 3 juist, 1 fout en dan 2 juist en de horoscoop (JJJXJJ).
Dat was 2 keer 5+20+1,5=26,5 euro ipv de jackpot en dat op 1 cijfertjes verschil, dat is zowat de slechts mogelijke combinatie die je kan hebben.
De jackpot was toen op die moment (beide keren) ook zeer hoog, dus dat was echt om de haren uit het hoofd te trekken.

Nu gaat ie wel snel vallen denk ik, staat nu aan 2,4M nog niet zoveel gezien dat ie veel daarboven ging

Ik lees net dat daar ook een cap opzit van 2,5M toen ik eens naar de FAQ keek van de nl

:(

Laatst bewerkt:
Vroeger op weg naar school kocht ik als 10-11 jarige soms een subito lotje in de krantenwinkel (vroeger kon dat nog allemaal).
Meteen buiten wandel ik verder naar school en krab ik alles open.
Tot mijn verbazing zie ik dat ik 100 000BEF gewonnen had ( je moest dan 3x het bedrag 100 000 zien staan).
Ik begin zo snel als ik kan terug te lopen naar huis voorbij de krantenwinkel.

Die kerel van de krantenwinkel staat buiten en vraagt me waarom ik zo hard loop.
Ik toon hem het lotje, en hij loopt er meteen mee naar binnen, roepend naar zijn vrouw dat ze naar Brussel zullen moeten bellen.

Ik sta vol ongeduld te wachten in die winkel en vertel als kleine snotter tegen de man naast mij dat ik enorm veel geld gewonnen heb.
Duurt toch wel even tot de man terug aan de toog komt en zegt dat ik mij gemist heb en toont mijn lotje...
Klopt inderdaad wel dat 10 000 en 100 000 soms wat verwarrend lijken zo klein geschreven, maar het was toch vreemd...

Tot op de dag van vandaag weet ik nog altijd niet of die kerel mij in de zak gezet heeft of niet (hij had al eens in de gevangenis gezeten voor hij die krantenwinkel uitbaatte).

Vroeger op weg naar school kocht ik als 10-11 jarige soms een subito lotje in de krantenwinkel (vroeger kon dat nog allemaal).
Meteen buiten wandel ik verder naar school en krab ik alles open.
Tot mijn verbazing zie ik dat ik 100 000BEF gewonnen had ( je moest dan 3x het bedrag 100 000 zien staan).
Ik begin zo snel als ik kan terug te lopen naar huis voorbij de krantenwinkel.

Die kerel van de krantenwinkel staat buiten en vraagt me waarom ik zo hard loop.
Ik toon hem het lotje, en hij loopt er meteen mee naar binnen, roepend naar zijn vrouw dat ze naar Brussel zullen moeten bellen.

Ik sta vol ongeduld te wachten in die winkel en vertel als kleine snotter tegen de man naast mij dat ik enorm veel geld gewonnen heb.
Duurt toch wel even tot de man terug aan de toog komt en zegt dat ik mij gemist heb en toont mijn lotje...
Klopt inderdaad wel dat 10 000 en 100 000 soms wat verwarrend lijken zo klein geschreven, maar het was toch vreemd...

Tot op de dag van vandaag weet ik nog altijd niet of die kerel mij in de zak gezet heeft of niet (hij had al eens in de gevangenis gezeten voor hij die krantenwinkel uitbaatte).
Oh they're going to ibiza...
Oh, in the Mediterranean sea...

Terug
Bovenaan