Wat zijn mijn opties als huurder?

Hoe werkt die berekening dan? 14 graden is toch gewoon wat je op je geodriehoek ziet staan bij nummertje 14? Waarbij je 90 graden als verticaal omhoog hebt?
Ja, en stijgingspercentage is (bvb) hoeveel MM/CM/m het omhoog gaat als je 100 MM/cm/m verder bent.

Als je stijgingspercentage 100% is, ga je 1m omhoog als je 1m verder bent. Teken dat eens uit en je komt op 45 graden uit.
 
14 graden vind ik nu echt wel superweinig. Ik kom veel opritten tegen die een pak meer hebben. En daar raken al die auto's ook probleemloos op.
Ik vermoed dat er iets in die hoek zit, een goot ofzo, wat de hoekgraad een pak vergroot.
Die hellingshoek mag zelfs meer zijn. Het probleem is of je die hellingshoek geleidelijk laat starten of niet, en ik vermoed dat dit hier het geval is. @Sonaryr heeft hier gelijk, een hoek van 14° en een overhang van 96 cm vraagt een bodemvrijheid van 24 cm.

Die hoek zou maar 9° mogen zijn.

En indien de oprit was aangelegd in twee stappen (eerste stuk een hoek van 8°, en dan na enkele m nog eens 8° extra), was er geen probleem
 
Een 's'- helling was idd de oplossing. Maar om terug te keren op de originele vraag: nee, als huurder kan je hier imho niks aan doen. Je zag hoe steil de helling was als die niet-aangelegd was. Als je met jouw auto daar per se op zou willen kunnen, had je een specifieke aanleg moeten bedingen met je verhuurder.

(Nu, voor de verhuurder is het sowieso ook iets dat hij wss liever anders had gewild)
 
Als je niet in 2 'stappen' kan werken is dat uiteraard ook geen optie. Bij nieuwe verkavelingen is die oprit vaak heel kort (4-5m) en als dat huis/garage wat hoog gebouwd zijn is dat soms wel eens een probleem. Dan is dat de fout van de architect imo.

Als ze de eerste meter 25% steken en dan de volgende 4m verder gaan met 5%.. dan is dat gewoon fout aangelegd.

Strafste dat ik gezien had was een nieuwbouw project met ondergrondse parking. Betonbaan naar omhoog gegoten. Eerst gepolierd. Dan last minute toch nog geborsteld want 'het was toch vrij steil..'. week later eerste wagen (fiat 500, kleine wielbasis)met zijn buik tegen de grond (knik naar beneden). Heb het verder niet meer gezien :p maar dat was echt een hele job om dat te kunnen aanpassen iig
 
Als je niet in 2 'stappen' kan werken is dat uiteraard ook geen optie. Bij nieuwe verkavelingen is die oprit vaak heel kort (4-5m) en als dat huis/garage wat hoog gebouwd zijn is dat soms wel eens een probleem. Dan is dat de fout van de architect imo.

Als ze de eerste meter 25% steken en dan de volgende 4m verder gaan met 5%.. dan is dat gewoon fout aangelegd.

Strafste dat ik gezien had was een nieuwbouw project met ondergrondse parking. Betonbaan naar omhoog gegoten. Eerst gepolierd. Dan last minute toch nog geborsteld want 'het was toch vrij steil..'. week later eerste wagen (fiat 500, kleine wielbasis)met zijn buik tegen de grond (knik naar beneden). Heb het verder niet meer gezien :p maar dat was echt een hele job om dat te kunnen aanpassen iig
Ik ken iemand in een vergelijkbare situatie. Iedere keer hij een nieuwe leasewagen moet kiezen, bestaat de testrit in eerste instantie om zijn oprit af te rijden.
 
Een 's'- helling was idd de oplossing. Maar om terug te keren op de originele vraag: nee, als huurder kan je hier imho niks aan doen. Je zag hoe steil de helling was als die niet-aangelegd was. Als je met jouw auto daar per se op zou willen kunnen, had je een specifieke aanleg moeten bedingen met je verhuurder.

(Nu, voor de verhuurder is het sowieso ook iets dat hij wss liever anders had gewild)
Sorry, was een weekendje weg.

Het probleem was dat voor hij aangelegd was alles perfect ging, de braakliggende grond kom ik zonder problemen oprijden. Maar het huis is hoger gebouwd en ze hebbende nieuwe oprit zo gelegd om gelijk te zijn met het huis.

Ik heb mijn beste paint kunsten eens boven gehaald om het proberen duidelijk te maken
Groen is de straat, blauw is de helling zoals ze was voor het aangelegd werd, rood is hoe de oprit er nu bij ligt.
concDtv.png
 
Ik snap dat het irritant is, maar juridisch kan je hier niks tegen doen en wss zal het zelfs moeten van stad.
 
Terug
Bovenaan