Wat zijn jouw (haalbare) doelen/voornemens om eens mee te maken?

- 5km lopen in 30 minuten (afstand is geen probleem wel het tempo)
- reis naar Thailand en Zuid-Afrika met het gezin
- 5kg vermageren

Laatst bewerkt:
is het gewogen gemiddelde tussen rekbaar en bereikbaar.

OT: minstens 1 jaar van mijn leven in Italië wonen.

Ben ik de enige die zich afvraagt of het woord "reikbaar" wel bestaat? :thinking:
Volgens mij:

= reikbaar: iets is mogelijk, iets is reikbaar, je kan het bereiken/aanraken/al wa ge wilt
= bereikbaar: binnen handbereik, je kan iets/iemand bereiken

https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2005%2F06%2F21%2Fnb2106michel.jpg

Natuurlijk gaan er verschillende linken naar sites mij tegenspreken :unsure:

Gewicht verliezen. Zo'n 10 kg zou mooi zijn.

Wel op een gezonde manier he. Niet dat ik een been verlies na een freak accident of zo :s

Volgens mij:

= reikbaar: iets is mogelijk, iets is reikbaar, je kan het bereiken/aanraken/al wa ge wilt
= bereikbaar: binnen handbereik, je kan iets/iemand bereiken

https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2005%2F06%2F21%2Fnb2106michel.jpg

Natuurlijk gaan er verschillende linken naar sites mij tegenspreken :unsure:
Gij zijt zo ruig dat spelling niet van toepassing is op u, laten we het daar op houden :fingerguns:.

- Een lange GR volledig afwandelen
- Een overdreven zalige hifi luisterruimte met tapijtjes en planten en een bar en extreem dik materiaal en kinderen die me niet komen lastigvallen.

Gij zijt zo ruig dat spelling niet van toepassing is op u, laten we het daar op houden :fingerguns:.
Reikbaar, zie foto

Bereikbaar, binnen de mogelijkheden

Eerder niet zo? Tenzij ge mij een link geeft waar het zwart op wit staat geschreven call ik uw comment BS

Reikbaar, zie foto

Bereikbaar, binnen de mogelijkheden

Eerder niet zo? Tenzij ge mij een link geeft waar het zwart op wit staat geschreven call ik uw comment BS
Reikbaar staat niet in het woordenboek, dus ik kan moeilijk linken naar iets dat er niet is :unsure:

Reikbaar staat niet in het woordenboek, dus ik kan moeilijk linken naar iets dat er niet is :unsure:
Terwijl toch iedereen het verstaat, soit ik laat het staan... Iets is reikbaar, je kan er net met de toppen van de vingers aan reiken... Ik vind dit persoonlijk zeer vreemd dat dit niet in de woordenboeken staat, maarja persoonlijke mening eh

Terwijl toch iedereen het verstaat, soit ik laat het staan... Iets is reikbaar, je kan er net met de toppen van de vingers aan reiken... Ik vind dit persoonlijk zeer vreemd dat dit niet in de woordenboeken staat, maarja persoonlijke mening eh

Nee, dat ligt een beetje aan taalgevoel :)

- baar slaat op de mogelijkheid van het werkwoord in kwestie. Iets dat "reikbaar" is, is iets dat kan "gereikt" worden. Je zou kunnen zeggen dat je hand "reikbaar" is, want je kan elkaar de hand reiken.

Als je de mogelijkheid bedoelt tot bereiken (iets kan bereikt worden), dan is dat iets bereikbaar.

Dit kan verder ook tellen als off-topic 😂

Volgorde is willekeurig :

• Memorial USS Arizona (Hawaï) + Memorial Pearl Harbor bezoeken.
  • Island hopping : Iwo Jima, Tarawa, Guam, Saipan, Okinawa.
  • Nepal / Tibet met rugzak.
  • Lujan Zoo (Argentina) waar je een levende tijger over de bol kan aaien en het (waarschijnlijk) overleeft in 1 stuk.
  • West coast USA afrijden in een RV
  • Rocky mountains Canada en gaan vissen ter plaatse.
  • Safari op de Okavango.
  • Nachtje slapen Timberline Lodge in Mt Hood, Oregon Dr Sleep / The shining

Volgorde is willekeurig :

• Memorial USS Arizona (Hawaï) + Memorial Pearl Harbor bezoeken.
  • Island hopping : Iwo Jima, Tarawa, Guam, Saipan, Okinawa.
  • Nepal / Tibet met rugzak.
  • Lujan Zoo (Argentina) waar je een levende tijger over de bol kan aaien en het (waarschijnlijk) overleeft in 1 stuk.
  • West coast USA afrijden in een RV
  • Rocky mountains Canada en gaan vissen ter plaatse.
  • Safari op de Okavango.
  • Nachtje slapen Timberline Lodge in Mt Hood, Oregon Dr Sleep / The shining
Tijgers dienen niet om te aaien.
HEBT GE DAN NIETS GELEERD VAN TIGER KING?! :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Terug
Bovenaan