Wat is voor jou niet vanzelfsprekend, maar voor anderen wel?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Panda
  • Startdatum Startdatum
Dat zou je denken he! Heb de laatste jaren al veel nieuwe mensen leren kennen maar toch :unsure:
Denk dat ik voornamelijk eerst wat aan mezelf moet werken voor ik me focus op het date gedeelte.
Misschien is die focus een deel van het probleem. Daten zou eigenlijk een vrij nonchalant gebeuren moeten zijn. Enfin, dat is mijn twee cent natuurlijk. Mocht ik opnieuw single worden zou ik er alleszins héél nonchalant mee omgaan: wat komt, dat komt en onderweg hoop ik gewoon veel plezier te hebben (gaande van een leuke babbel tot een leuke ... ja, datte) zonder al te veel gepieker en getwijfel en geweetnietwat.

Laatst bewerkt:
Misschien is die focus een deel van het probleem. Daten zou eigenlijk een vrij nonchalant gebeuren moeten zijn. Enfin, dat is mijn twee cent natuurlijk. Mocht ik opnieuw single worden zou ik er alleszins héél nonchalant mee omgaan: wat komt, dat komt en onderweg hoop ik gewoon veel plezier te hebben (gaande van een leuke babbel tot een leuke ... ja, datte) zonder al te veel gepieker en getwijfel en geweetnietwat.
Welja dat was misschien slecht verwoord maar heb al verschillende fases doorgaan. Niet op zoek, wel op zoek, bewust daten, daten als het er eens van komt, enz. Achja :)

Welja dat was misschien slecht verwoord maar heb al verschillende fases doorgaan. Niet op zoek, wel op zoek, bewust daten, daten als het er eens van komt, enz. Achja :)
Ben je op zoek naar nieuwe vrienden of nieuwe dates? That's the question. Wil je nieuwe vrienden om je uit te dagen of een nieuwe vriend om het leven mee te deken?

Wakker blijven in de auto. Als passagier heb ik het opgegeven om te vechten tegen mijn slaap in de auto.

Als bestuurder al meermaals na 15 minuten mij aan de kant moeten zetten om ff te rusten.

Talen. Nederlands en Engels, daar stopt het. Eens ik dan effectief Engels moet spreken is het ook niet zo vlot natuurlijk, maar ik begrijp alles wel goed.

Ik ben beschaamd dat ik mij zelfs maar half kan verhelpen in het Frans. Zo'n miserie dat ik daarmee heb.
En dan heb ik vrienden die Nederlands, Frans, Engels, Arabisch, enz. spreken alsof het hun moedertaal is. Ene werkt dan ook als tolk.

Die hebben dan zoiets van: ah, we gaan op reis naar Spanje, vlug den basis wat leren. En die kunnen zich dan perfect behelpen in het Spaans na enkele weken studeren.

Jaloers ben ik daarop.

Talen. Nederlands en Engels, daar stopt het. Eens ik dan effectief Engels moet spreken is het ook niet zo vlot natuurlijk, maar ik begrijp alles wel goed.

Ik ben beschaamd dat ik mij zelfs maar half kan verhelpen in het Frans. Zo'n miserie dat ik daarmee heb.
En dan heb ik vrienden die Nederlands, Frans, Engels, Arabisch, enz. spreken alsof het hun moedertaal is. Ene werkt dan ook als tolk.

Die hebben dan zoiets van: ah, we gaan op reis naar Spanje, vlug den basis wat leren. En die kunnen zich dan perfect behelpen in het Spaans na enkele weken studeren.

Jaloers ben ik daarop.
Mijn Frans is ook met een hoop cheveux sur les dents. Passief (lezen) gaat nog wel, maar het spreken is altijd een uitdaging. Nochtans is het ook een kwestie van het meer te spreken, maar ik moet maar sporadisch Frans spreken op mijn werk en Mol is niet bepaald grensgebied waar je al eens wat Franstaligen tegenkomt. Engels gaat een stuk beter, maar ik merk dat daar toch ook wat achteruitgang in is gekomen. Vroeger sprak ik de taal vaker omdat ik in de stad Engelstalige vrienden had, meer reisde en vaak couchsurfers ontving.

De vreemde taal veel spreken, dat is de snelste manier om het te leren. Ik heb in Brussel gewerkt voor een Franse firma en toen deed ik alles in het Frans (spreken, mailen, presenteren, documentatie aanmaken) en ik sprak het vloeiend. De voorbije 5 jaar had ik bijna geen Frans meer gesproken en ik kwam een ex-collega tegen waarmee ik vroeger Frans sprak en ik kwam verdomd slecht uit mijn woorden.

Vroeger switchte ik ook probleemloos over naar het Duits, toen ik daar nog kennissen had, de truck is gewoon het genoeg blijven spreken.
Spaanse avondles ook geprobeerd en dat leer je echt snel als je het maar genoeg spreekt.

Dat is voor mij ook moeilijk. Ik knik dan altijd ongemakkelijk "ja" en haal dan regelmatig pinten, want dan moet ik met een vragend gezicht mijn pink opsteken en maak ik mensen blij. :unsure:
Drie keer "wa??" zeggen, dan eens lachen en "ah ja! ja! da's echt!" roepen en iemand anders zoeken om mee te babbelen. En repeat.

Maar ik heb dat dus ook buiten feestjes, ik heb het heel moeilijk om geluiden te filteren en mij te focussen op één geluid. Op restaurant waar het ook maar een beetje rumoerig is, kan ik praten met de mensen direct naast mij, maar als er zich een "gemeenschappelijk" gesprek aan tafel vormt dan zit ik er voor pietsnot bij want ik versta de anderen aan tafel gewoon niet. Da's soms een heel raar gevoel. Ik hoor wel alles en iedereen, maar ik kan het niet verstaan/volgen omdat ik alles en iedereen tegelijk hoor.

Drie keer "wa??" zeggen, dan eens lachen en "ah ja! ja! da's echt!" roepen en iemand anders zoeken om mee te babbelen. En repeat.

Maar ik heb dat dus ook buiten feestjes, ik heb het heel moeilijk om geluiden te filteren en mij te focussen op één geluid. Op restaurant waar het ook maar een beetje rumoerig is, kan ik praten met de mensen direct naast mij, maar als er zich een "gemeenschappelijk" gesprek aan tafel vormt dan zit ik er voor pietsnot bij want ik versta de anderen aan tafel gewoon niet. Da's soms een heel raar gevoel. Ik hoor wel alles en iedereen, maar ik kan het niet verstaan/volgen omdat ik alles en iedereen tegelijk hoor.
'Mijnen hond is dood'.
"Wa?"
'Mijnen hond is dood'.
"Ah, hahahaha, ja!"

Gesneden fruit dat op een fruit/dessertenbuffet ligt zal ik nooit eten. Ik ga dan iets van aardbeien eten of druifjes maar zo'n schijfje sinaasappel waar alle sap is uitgeperst ga ik links laten liggen.
Eten en vnl fruit dan dat veel aangeraakt is geweest kan ik niet eten, ik gruwel ervan.

Parallel parkeren wegens gebrek aan dieptezicht.
Ik schat afstanden veel korter in dan ze in werkelijkheid zijn. Dus als ik denk dat ik er bijna tegen zit, heb ik in realiteit vaak nog 80cm over of zo. Omdat parallel parkeren doorgaans gebeurt in straten met doorgaand verkeer waar ik dus geen 7 manoeuvres kan maken met 3x uitstappen om te kijken hoeveel plaats ik nog heb... parkeer ik me enkel aan garagepoorten zodat ik altijd 1 kant "vrij" heb, ofwel rij ik een blokje om om te zien waar ik wel comfortabel kan parkeren. 🤷🏼

Parallel parkeren wegens gebrek aan dieptezicht.
Ik schat afstanden veel korter in dan ze in werkelijkheid zijn. Dus als ik denk dat ik er bijna tegen zit, heb ik in realiteit vaak nog 80cm over of zo. Omdat parallel parkeren doorgaans gebeurt in straten met doorgaand verkeer waar ik dus geen 7 manoeuvres kan maken met 3x uitstappen om te kijken hoeveel plaats ik nog heb... parkeer ik me enkel aan garagepoorten zodat ik altijd 1 kant "vrij" heb, ofwel rij ik een blokje om om te zien waar ik wel comfortabel kan parkeren. 🤷🏼
Tijd om een auto met sensoren te kopen.

Heb ik. Het is niet omdat het achter me biept, dat ik weet hoeveel plaats ik vooraan heb. 🤷🏼
Als je em in vooruit zet dan biept die toch ook nee?:unsure:
Mijn vorige wagen had een zelfparkeersysteem, enigste wat ik moest doen was beetje gas bijgeven maar die van nu heeft dat niet maar wel een ingebouwde acheruitparkeercamera.
Het is dankzij al die snufjes dat fileparkeren me lukt want mijn inschattingsvermogen is ook maar zus en zo. :frown:

Terug
Bovenaan