Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Niet veel gezien dit jaar, maar Rear Window mag het gerust winnen. Creature from the Black Lagoon en Them ook niet vergeten!

Ik ga echter contrair doen en stemmen op die andere Hitchcock die ik gewoon beter vind:
Rear Window 1
Dial M for Murder 1

Rear Window 3
Dial M for Murder 1

Het duo Stewart Kelly is geweldig, die set is fantastisch en Hitchcock die er in slaagt om een film over kijken en bekeken worden continue boeiend te houden benaderd de perfectie. En als deze het niet haalt mag het gerust naar Seven Samurai.

Uhm... Vijf stemmen zijn al binnen en nog geen enkele voor Seven Samurai? I love Hitchcock maar dit is wel zorgwekkend.

Rear Window 4
Dial M for Murder 1
Seven Samurai 1

Voor 1954 logde ik de volgende films met

5*:
- Seven Samurai

4.5*
- Gojira @ikbenben
- Human Desire
- Sansho the Bailiff @DwightSchrute @Avondland
- Johnny Guitar @Kid_C @utred
- On the Waterfront
- Touchez pas au Grisbi @Conradus @Deckard
- Rear Window

- 4*
- Animal Farm @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield
- Dial M For Murder
- Track of the Cat @Deckard
- Riot in Cell Block 11 @Deckard
- River of No Return
- The Barefoot Contessa
- The Far Country
- Magnificent Obsession @Conradus
- Creature from the Black Lagoon @ikbenben

Seven Samurai :love2:

Onlangs nog de 4K transfer meegepikt op het grote scherm. Mifune is gewoon mijn spirit animal in die film. Ik kan al lang niet meer stemmen met dit topic, te weinig films gezien, maar lees nog wel gretig mee.

Seven Samurai :love2:

Onlangs nog de 4K transfer meegepikt op het grote scherm. Mifune is gewoon mijn spirit animal in die film. Ik kan al lang niet meer stemmen met dit topic, te weinig films gezien, maar lees nog wel gretig mee.
Ik was dat de hele zomer van plan, maar ben er toch niet geraakt. Mocht ik nog in Antwerpen zijn blijven wonen, was me dat wel gelukt. Daarom dat ik ook zo weinig liveconcerten doe: een uur enkel rijden om er te geraken is een grote drempel.

Rear Window 6
Dial M for Murder 1
Seven Samurai 2

Eén van mijn favoriete Hitchcocks, met de geweldige Stewart en Kelly. Dial M for Murder is ook wel een toppertje though.

Andere shout-outs: Seven Samurai (eerste Kurosawa die ik zag en is misschien daarom nooit bij mijn hoogst gerate geraakt van hem), The Barefoot Contessa, Vera Cruz, Animal Farm, La Strada, Sabrina, On the Waterfront en Sancho the Bailiff.

Rear Window 8
Dial M for Murder 1
Seven Samurai 2

Gezien: Dial M For Murder, Rear Window, Magnificent Obsession, Sabrina, Human Desire, The Far Country, Drive A Crooked Road, Pushover, A Bullet Is Waiting, Broken Lance en On The Waterfront.

Hoewel er weer een schitterende Douglas Sirk tussen zit, moet ik toch weer voor Hitchcock gaan want mijn eerste keer Rear Window was een wonderlijke, nagelbijtende ervaring. Top.

Rear Window 8
Dial M for Murder 1
Seven Samurai 3
Niet zoveel films gezien dit jaar.
Seven Samurai > Rear Window > Sansho The Bailiff > On The Waterfront > Godzilla > Dial M For Murder > Riot In Cell Block 11 > Sabrina.

Sub-top: The Caine Mutiny, Sansho the Bailiff, 20,000 Leagues Under the Sea, Animal Farm, On the Waterfront, La Strada, Riot in Cell Block 11, The Naked Jungle, Suddenly!, Man with a Million, Creature from the Black Lagoon,

Top-top: Rear Window, Dial M for Murder, Seven Samurai, Godzilla, Them!

Eigenlijk zou ik ook voor Rear Window moeten gaan maar gezien die toch sowieso wint kan ik het veroorloven om voor de giant ants van Them! te gaan.:love: Ware het niet voor die andere klassieker die daar nog serieus bovenuit torent. The one and only, the OG, Gojira.

kevin-rodriguez-poster.jpg

Rear Window 8
Dial M for Murder 1
Seven Samurai 3
Godzilla 1

Laatst bewerkt:
2 films gezien uit 1954, verrassend genoeg. Ergens rond mijn 20e eens een hoop oude klassieke DVDs uit de bibliotheek meegeritst voor nen euro per stuk ofzo.
Attila, met de radissante Sophia Loren, en de film waar mijn stem naartoe gaat:

Rear Window 8
Dial M for Murder 1
Shichinin no samurai 4
Godzilla 1

Geen idee waarom dat in't Engels geschreven stond.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan