Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

The Birds 1
The Great Escape 3
High and Low 3

Heb The Great Escape en The Birds gezien, van beide films genoten maar The Great Escape was toch dat tikkeltje fantastischer.

Ik heb ook enkel die 2 films gezien van dat jaar. Maar weet niet goed of ik mijn stem dan moet uitbrengen. Niets anders gezien van toen dus ja, nogal pover. Begin in de jaren te komen waarin ik niet zoveel meer heb toe te voegen denk ik.

Beetje ongerelateerd maar beste thread ooit van heel't forum deze. Dikke kudos to DwightSchrute om dit prachtige idee te hebben en merci aan iedereen om hier zoveel goeie suggesties te geven! Heb doorheen de laatste weken al een paar films gezien die ik nooit zou bekeken hebben zonder deze thread en damn ze waren de moeite!

Ik heb ook enkel die 2 films gezien van dat jaar. Maar weet niet goed of ik mijn stem dan moet uitbrengen. Niets anders gezien van toen dus ja, nogal pover. Begin in de jaren te komen waarin ik niet zoveel meer heb toe te voegen denk ik.

Beetje ongerelateerd maar beste thread ooit van heel't forum deze. Dikke kudos to DwightSchrute om dit prachtige idee te hebben en merci aan iedereen om hier zoveel goeie suggesties te geven! Heb doorheen de laatste weken al een paar films gezien die ik nooit zou bekeken hebben zonder deze thread en damn ze waren de moeite!

Goh, het gaat over jouw favoriete film van dat jaar. Ik heb deze films respectievelijk een 9/10 en een 10/10 gegeven, dus ik meen dat mijn stem representatief is ook al heb ik weinig films uit dat jaar gezien.
Als ik geen enkele film meer dan een 7 of 8 geef, dan stem ik ook niet, want dan waren het gewoon films van okay/goede kwaliteit, maar niks echt speciaal.

Maar iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken, wat ze als drempel beschouwen om juist wel of niet te stemmen.

1963

3 films gezien : From Russia with Love, The Pink Panther en The Birds

The Birds 2
The Great Escape 3
High and Low 4
The Servant 1

sub-top: Charade, Hud, 8½, Le Feu Follet, It's a Mad Mad Mad Mad World, The Haunting, From Russia With Love, Irma la Douce, Dead Ringer, Shock Corridor, The Pink Panther, Cleopatra, Murder at the Gallop, Black Sabbath, The Incredible Journey, Ikarie XB 1, The Haunted Palace, The Nutty Professor, The Raven, The Comedy of Terrors, Matango, Unearthly Stranger, King Kong vs Godzilla, The Mouse on the Moon, The Old Dark House, Atragon, The Day of the Triffids

top-top: The Birds, The Sword in the Stone, High and Low, The Great Escape, Winter Light, Jason and the Argonauts, X: The Man with the X-Ray Eyes

birds23.png

"I mean, birds just don't go around attacking people without no reason, you know what I mean? The kids just probably scared them, that's all."

The Birds 3
The Great Escape 4
High and Low 4
The Servant 1

The Birds 2
The Great Escape 4
High and Low 4
The Servant 1
The Pink Panther 1

Favorieten en geen oscar nominatie voor mij, dus deze dan maar. Inspector Clouseau was een personage die ik super vond als kind.
The Great Escape vond ik ook wel goed, maar heel lang geleden dat ik die zag.

Laatst bewerkt:
Goed: The Sword in the Stone, Charade, The Great Escape, Jason and the Argonauts, Irma La Douce, Hud, The Birds
Maar het gaat tussen Higher and Lower en Le Mépris

The Birds 3
The Great Escape 4
High and Low 5
The Servant 1
The Pink Panther 1

Ik heb toch beduidend minder films gezien deze jaren, en vind er ook minder echte toppers tussen.
Dit jaar op kop voor mij: Shock Corridor (typische Fuller pulp exploration), Black Sabbath (Bava classic), The Birds (Hitchcock classic, al vind ik die eigenlijk niet ZO goed), X-Ray Eyes (cool en weird sci-fi movie), Le Mépris (Godard over film), The Great Escape (fun & coolness) en The Pink Panther (blijft geniaal).

Ik heb het meeste fun gehad met Shock Corridor en Pink Panther, maar stem toch maar saai voor:
The Birds 3
The Great Escape 5
High and Low 5
The Servant 1
The Pink Panther 1

Ik heb ook al enkele films bekeken die hier gepasseerd zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel en Body Heat, bijvoorbeeld. Good stuff!

Voor 1962:

5*:
  • Le doulos
  • Hara-kiri
  • An Autumn Afternoon
  • Lawrence of Arabia
4.5*:
  • What Ever Happened to Babuy Jane?
  • The Manchurian Candidate
  • La jetée
  • The Man Who Shot Liberty Valance

4*:
  • To Kill a Mockingbird
  • Carnival of Souls
  • Abhijan
  • Dr. No
  • The Damned
  • Pitfall
  • Lonely are the Brave
  • The Exterminating Angel
  • Sanjuro
  • Knife in the Water
  • Ivan's Childhood
  • Cape Fear
  • Pressure Point
  • Two Weeks in Another Town
  • Jules et Jim

Shout-outs: To kill a Mockingbird, Lawrence of Arabia, What Ever Happened to Baby Jane? The Manchurian Candidate, Dr. No, L'Ira di Achille, Seppuku, The Man Who Shot Liberty Valance, Sanjuro,

maar favoriet van dit jaar (en volledig grijsgekeken bij mijn grootouders)

The Longest Day 1

The Longest Day 1
Harakiri 1

Ik heb het zo niet voor de 60’s oorlogsfilms: altijd vrij hard gefocust op de glorie en het avontuur en nooit op het meer complete plaatje zoals latere oorlogsfilms. Lawrence of Arabia ook overwogen die overstijgt dat wel om cinematografische redenen maar toont ook een nogal simplistische werkelijkheid waar ik niet perse achter sta. Harakiri ooit gezien in het kader van het 9lives film toernooi. Dat was wel een voltreffer toen dus de keuze is snel gemaakt.

Veel leuker jaar dan gisteren, veel films die me zijn bij gebleven.

Als La Jetee mag (?) is dat zonder twijfel mijn stem. Zoniet is het Lawrence.

Carnival of Souls, Cape Fear, El Angel Exterminador, Day of the Triffids, To Kill a Mockingbird en Knife in the Water zijn mooie runners up.

Ik heb het zo niet voor de 60’s oorlogsfilms: altijd vrij hard gefocust op de glorie en het avontuur en nooit op het meer complete plaatje zoals latere oorlogsfilms. Lawrence of Arabia ook overwogen die overstijgt dat wel om cinematografische redenen maar toont ook een nogal simplistische werkelijkheid waar ik niet perse achter sta. Harakiri ooit gezien in het kader van het 9lives film toernooi. Dat was wel een voltreffer toen dus de keuze is snel gemaakt.
Wat vind je precies simplistisch aan Lawrence of Arabia?

The Longest Day 1
Harakiri 1
To Kill a Mockingbird 1
L'eclisse 1

Wat ik zelf heb gezien van dat jaar: Dr. No, Hell Is For Heroes, How The West Was Won, Lawrence Of Arabia, La jetée, L'eclisse, Lolita, The Man Who Shot Liberty Valance, Le procès, To Kill A Mockingbird.

Van de meeste wel genoten, Welles' Le procès is wel een trip maar L'eclisse maakt(e) nog altijd het meeste indruk.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan