Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

(A Touch of Zen 1)
Hercules in New York 1
Colossus: the Forbin Project 1
Le Cercle Rouge 2
Patton 1
They Call Me Trinity 1
De Aristokatten 1

En dan de Vlaamse versie. Zo veel humor ook in die film. Één van de beste Disney Classics.

"Ik hou van verse vis..." 🎶🎵

Hercules in New York 1
Le Cercle Rouge 2
Patton 1
They Call Me Trinity 1
De Aristokatten 1
Investigation of a Citizen above Suspicion 1

Wederom een jaar waar ik amper iets van heb gezien. Maar gezegend met toen nog algoritmeloze(?) aanbevelingen, heb ik in de begindagen van YouTube wel Herzog ontdekt. En hoe.
Zo'n maffe film. Zo'n rare scene. Eerst lachen. Want lachen doet lachen. Dan in de comments lezen dat die kameel aan het afzien is? Nu voel ik mij slecht. Muziek komt in. Klinkt als een afscheid. Dwerg blijft lachen. Prachtige muziek. Melancholie kreeps in. Wie is deze regisseur? Wat betekent deze film?
En dan de Vlaamse versie. Zo veel humor ook in die film. Één van de beste Disney Classics.

"Ik hou van verse vis..." 🎶🎵
Bij mij zijn het de dubs van De Reddertjes en De Kleine Zeemeermin die zijn blijven plakken. Vooral de komische rollen zoals de Surinamische krab Sebastiaan en de Albatros die in "Kangeroeland" gegijzeld word door een een hoop medische muizen.. er is een moment dat die Albatros crash-land met een bustehouder(aka nen BH) dat mij als kleine zo hard aan het lachen kreeg.

Hahahaha grappig wat we nog zo exact onthouden na al die jaren.
Ik weet met mijn verstand dat De Reddertjes ook heel goed is, maar om de één of andere reden heb ik van die film schrik gekregen en heb ik die niet meer willen zien. Geeeeeen idee wat daar gebeurd is.
De Kleine Zeemeermin is natuurlijk ook geweldig.

Ik mis die Classics wel, zo maken ze ze niet meer imo.

Hercules in New York 1
Le Cercle Rouge 2
Patton 1
They Call Me Trinity 1
The Aristocats 1
Investigation of a Citizen Above Suspicion 1
Valerie and her Week of Wonders 1

Hercules in New York 1
Le Cercle Rouge 2
Patton 1
They Call Me Trinity 1
The Aristocats 1
Valerie and her Week of Wonders 2

Buiten Patton en de Aristocats niets gezien dus ik ga mijn stem laten dit jaar.
Aristocats blijft wel een jeugdfavoriet. In de tijden van Frozen keken zijn nog liever naar de Aristocats samen.

Hercules in New York 1
Le Cercle Rouge 2
Patton 1
They Call Me Trinity 1
The Aristocats 1
Il Conformista 1

Héél nipt voor Deep End en Le Cercle Rouge. En Performance eigenlijk ook.

Hercules in New York 1
Le Cercle Rouge 2
Patton 1
They Call Me Trinity 1
The Aristocats 1
Il Conformista 1

Héél nipt voor Deep End en Le Cercle Rouge. En Performance eigenlijk ook.
The Deep End verdekke :love:.
Met motherf*cking Mother Sky van Can.

Hercules in New York 1
Le Cercle Rouge 2
Patton 1
They Call Me Trinity 1
The Aristocats 1
Il Conformista 1
Le Chantier Des Gosses 1

Two Mules For Sister Sara vond ik ook erg goed, The Bird With The Crystal Plumage idem.

Le Chantier Des Gosses 1

@arevee lijkt me deze te zijn right?
IMDB list deze als zijnde van 1956
Als ik wiki erbij haal kwam deze effectief in 1956 uit maar toen zonder geluid. Een afgewerkte versie met geluid, ingesproken door andere acteurs dan degene die gefilmd werd dan in 1970 uitgebracht. Van mij mag hij er gerust blijven instaan maar PBR's Touch of Zen mocht van @DwightSchrute ook niet dus ik vrees dat als we hem erbij halen... ;p

Heb hem in ieder geval al toegevoegd aan de lijst.
vyHtLMO.png

Beyond Gaming's Big List
3602 titels...

4zjxayP.gif

Ik pas voor 1970. Ik heb maar 4 titels dat jaar en de hoogte score is slechts een 7 voor Aristokatten. Er is niks in dat jaar dat ik gezien heb waar ik echt wild van word.

@arevee lijkt me deze te zijn right?
IMDB list deze als zijnde van 1956
Als ik wiki erbij haal kwam deze effectief in 1956 uit maar toen zonder geluid. Een afgewerkte versie met geluid, ingesproken door andere acteurs dan degene die gefilmd werd dan in 1970 uitgebracht. Van mij mag hij er gerust blijven instaan maar PBR's Touch of Zen mocht van @DwightSchrute ook niet dus ik vrees dat als we hem erbij halen... ;p

Heb hem in ieder geval al toegevoegd aan de lijst.
vyHtLMO.png

Beyond Gaming's Big List
3602 titels...

4zjxayP.gif
Jup, is die film. Scusi dan ik gebruik een andere site om stemmen te loggen en daar stond hij als jaar 1970, geen probleem als hij niet zou tellen... .

Merendeel van de shlock die ik hier heb gelist heb ik dan nog niet eens toegevoegd omdat ik weet dat de meeste die toch niet zullen appreciëren. Denk eraan dat je die lijst ook kan filteren, bijvoorbeeld +3000 votes & boven de 6.0 en dan zijn het er al "maar" 3101 meer. 😅 maar sleur er dan nog een genre bij ofzo en het wordt al iets overzichtelijker.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan