Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Network 2
The Omen 1
Taxi Driver 7
Rocky 2
Mikey & Nicky 1
Carrie 1
Assault on Precinct 13 2

Vond deze gewoon fun met een goede vibe.

Eén van Carpenters coolste synth deuntjes ook

De ander selecties zijn dan misschien wel de betere films zoals Taxi Driver, maar het is voor mij geen wedstrijd.
Wil nog even Dog Day Afternoon aanvullen bij de betere films.

Laatst bewerkt:
@Général Zantas Ik ben een sucker voor "slechte" films. Ooit als klein manneke verslingerd geraakt aan Mystery Science Theatre 3000 (enkel de KTMA era) maar gaandweg vond ik ze minder grappig worden en kwam ik ook tot het besef dat ik sommige van de films die erin passeerden echt wel goed vond en het zelfs wat jammer vond dat de MST crew een stuk van het scherm opnam en erover heen praatte. 😅 Zeker als je met vrienden kijkt is het plezanter om zelf de commentaar aan te leveren. Uiteindelijk gewoon zelf de films beginnen opzoeken, eerst via de featured lists van MST3K, daarna specifiek beginnen graven ervoor op IMDB, fora, en nog later via RiffTraxx en CinematicTitanic. Ondertussen heb je ook RedLetterMedia die wel eens obscure parels opraven in hun best of the worst reeks en ook wikipedia is vandaag een fantastisch lanceerplatform. :biglaugh:

Nu om je vraag te beantwoorden, de meeste die ik hier opsom heb ik allemaal gezien. 😅 Sommigen zijn echter momenteel niet te vinden of bestaan als print van zo'n erbarmelijke kwaliteit dat ik liever wacht op een restoratie. Die bestaan als lege folders op mijn NAS in blijde verwachting. Die restoratie outfits zijn trouwens ook heel goede bronnen om in het oog te houden en zo nieuwe parels te ontdekken. Ik denk aan; Cauldron, Arrow, Vinegar, 88 Films, Second Sight, Blue Undergrond, Scream/Shout Factory, Error 4444 en natuurlijk ook Criterion en Kino Lorber maar die hebben een veel bredere focus en niet enkel B en cult. Ben wel zwaar biased voor oudere films, minstens pre-1995. Kan moeilijk uitleggen waarom maar die hebben voor mij veel meer charme. Die van de 80s zijn flashy en over the top, die van de 50s zijn traag en ouderwetse tijdscapsules. Beiden top tov de imo meer zielloze en kale post 2000 B-films.

1976 was een iets minder jaar voor shlock maar toch weer enkele goeie titels;

uJNVAXocphmwkY7s1ZDmLGFyhUg.jpg
bOav0HwhUnrooOpWtaOzwz583uy.jpg
flaKf7RrlRDcqS4UF6YtRYtFQBv.jpg

dgLlt3vs1dplnxwUF9H2DKQeBYK.jpg
8K2Xho8yK3bFGTCuZcc5Qo420dp.jpg
96NDgMsfzQl0AfcBOX8t0JaNtfG.jpg

hDMmR5asPdAHNXjo1uijHlba9VX.jpg
kMXVuA9WwjIuOrqfZyXlgnfA1HY.jpg
1s3NnoCbBbqEa50A4ch8WYLORti.jpg

j2Zp8e6ToaaOTVz8mGFaS6QEMom.jpg
j9mNz3y3UeGQydqBKBhcIPk5l6P.jpg
miCXMYfuZzIHzsmV97EKYBxg6xP.jpg

en jep allemaal gezien. :woohoo:

Die restoratie outfits zijn trouwens ook heel goede bronnen om in het oog te houden en zo nieuwe parels te ontdekken. Ik denk aan; Cauldron, Arrow, Vinegar, 88 Films, Second Sight, Blue Undergrond, Scream/Shout Factory, Error 4444 en natuurlijk ook Criterion en Kino Lorber maar die hebben een veel bredere focus en niet enkel B en cult. Ben wel zwaar biased voor oudere films, minstens pre-1995. Kan moeilijk uitleggen waarom maar die hebben voor mij veel meer charme. Die van de 80s zijn flashy en over the top, die van de 50s zijn traag en ouderwetse tijdscapsules. Beiden top tov de imo meer zielloze en kale post 2000 B-films.
Word, die boutique bluray labels doen nu eens echt the Lord's work

1976

Ik heb er maar 4 op mijn lijstje staan van dat jaar.
Rocky, The Omen, Carrie en Taxi Driver.

Network 2
The Omen 1
Taxi Driver 7
Rocky 3
Mikey & Nicky 1
Carrie 1
Assault on Precinct 13 2

Mijn geboortejaar, en Taxi Drier is een dijk van een film.

Network 2
The Omen 1
Taxi Driver 8
Rocky 3
Mikey & Nicky 1
Carrie 1
Assault on Precinct 13 2

FUCK gisteren vergeten stemmen, dat ging Eraserhead zijn geweest. What gives mannen, niemand daar op gestemd :confused:.
Er was veel al gezegd, maar ik mis nog:
  • The Last Wave, die zet ik ook best hoog, heel fijne film.
  • Damnation Alley is ook wel iets om te zien, zeer speciale film.
  • Smokey and the Bandit is iconisch.
  • Stroszek is misschien niet Herzog's beste, maar nog steeds erg goed.

Over naar vandaag dan: Ik vind het al een heel mooi en terecht lijstje van stemmen, vooral blij met de 132 stemmen voor Assault.
Voor mij gaat het tussen Assault, Network en The Man Who Fell to Earth. Schaam jullie om die laatste nog niet te vermelden, en helemaal omdat dat ook mijn keuze is... peak Bowie, peak Roeg:
Network 2
The Omen 1
Taxi Driver 8
Rocky 3
Mikey & Nicky 1
Carrie 1
Assault on Precinct 13 2
The Man Who Fell to Earth 1

De subtop zijn ook alle bangers van formaat met The Tenant, Marathon Man, The Killing of a Chinese Bookie, Small Change, Logan's Run.
Dit was een verdomd goed jaar zuh.

Buiten The Killing of a Chinese Bookie zijn letterlijk alle anderen hier vermeld, velen zelfs meermaals. 😅 The Last Wave zat zelfs tussen de highlights dammit!
The Last Wave
"A Sydney lawyer defends five Aboriginal Persons in a ritualized taboo murder and in the process learns disturbing things about himself and premonitions." Fantasy Mystery Drama Thriller van baas Peter Weir (Truman Show, Master and Commander, Dead Poets Society, ...)
Hoe meer ze door meerdere leden in de spotlight gezet worden hoe beter imo maar nog niet vermeld zegt'em dan! Pay attention @Lint :fingerguns_r:

Also Taxi Drier was niet slecht maar de original Taxi Washer was toch beter. :woohoo:

Classic Lint

Network 2
The Omen 1
Taxi Driver 9
Rocky 3
Mikey & Nicky 1
Carrie 1
Assault on Precinct 13 2
The Man Who Fell to Earth 1

Wie weet krijgen we hem nog naar 10

TIS AL GOED EH MANNEN. Ik skip hier per ongeluk eens nen dag, en GULLIE vergeet Eraserhead erbij te zetten. Dan moete nu NI op MIJN kap komen zitten eh!!

rafi-bomb.gif

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan