Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Interessanter vind ik in welke subfora jullie nog actief zijn. Ik ben bijvoorbeeld enkel actief in Films & Series; eventueel wat muziek & games; sporadisch in de sport. Nog geïnteresseerd in heel wat zaken maar de meeste subcommunities hier liggen me gewoonweg niet (Wielrennen, Pol & Actua; etc.) Bv. als je hier aangeeft dat film A beter is dan film B krijg je toch vriendelijkere reacties dan wanneer je op het wielren forum aangeeft dat Van Aert een betere renner is dan Pedersen om nu maar iets te zeggen.

Interessanter vind ik in welke subfora jullie nog actief zijn. Ik ben bijvoorbeeld enkel actief in Films & Series; eventueel wat muziek & games; sporadisch in de sport. Nog geïnteresseerd in heel wat zaken maar de meeste subcommunities hier liggen me gewoonweg niet (Wielrennen, Pol & Actua; etc.) Bv. als je hier aangeeft dat film A beter is dan film B krijg je toch vriendelijkere reacties dan wanneer je op het wielren forum aangeeft dat Van Aert een betere renner is dan Pedersen om nu maar iets te zeggen.
Hier, muziek, wat games soms, het frituurtopic, Zwam, de algemene thread, literatuur, podcasts, soms wat cultuur en reizen.

P&A durf ik soms wat door skimmen maar de politieke wetenschapper in mij vindt dat boeiend om te lezen maar zou mij echt opvreten om daar te schrijven.

Goh, ik heb toch al mogen aanhoren dat mijn filmsmaak mensen gewelddadig maakt! :oi22:

Bij 1985 blijven er bij mij mazar 2 films goed bij. En de eerste is mijn keuze, The Breakfast Club.

Ran 3
Angel's Egg 1
Brazil 3
After Hours 3
Back To The Future 3
Come and See 1
The Breakfast Club 1

De andere is Weird Science maar dat was voor andere redenen.

Bij 1985 blijven er bij mij mazar 2 films goed bij. En de eerste is mijn keuze, The Breakfast Club.

Ran 3
Angel's Egg 1
Brazil 3
After Hours 3
Back To The Future 3
Come and See 1
The Breakfast Club 1

De andere is Weird Science maar dat was voor andere redenen.

Weird Science en co zijn toch ook slecht verouderd. Hughes zijn debuut is niet meer om aan te zien

Weird Science en co zijn toch ook slecht verouderd. Hughes zijn debuut is niet meer om aan te zien
My oh my, wat ga ik hier akkoord. Weird Science dacht ik dat helemaal mijn ding ging zijn en had daar meteen de Arrow bluray van gekocht. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik hem bekeek, zo slecht dat ik die vond. Grappig dat we uitgerekend nu op dat jaar zijn beland want ik heb hem toevallig vandaag op Vinted gezet en stande pede verkocht gekregen. Ik had meer moeten vragen, verdomme.

Eerder deze maand, rond mijn verjaardag, naar Sixteen Candles gezien omdat dat zich afspeelt op/rond iemand zijn verjaardag en ook omdat de film vernoemd werd in Harold & Kumar Go to White Castle. Ik verwachtte een leuke, romantische film. Wat kreeg ik? Een racistische, mysogyne sekskomedie met een date rape subplot dat bedoeld was om grappig te zijn. Zelfs met een ferme dosis historisch relativisme gaat dat niet door de beugel.

Bijgevolg meteen mijn opinie over John Hughes wat moeten bijschaven. Ik blijf wel fan van The Breakfast Club, PT&A en Ferris Bueller.

Eerder deze maand, rond mijn verjaardag, naar Sixteen Candles gezien omdat dat zich afspeelt op/rond iemand zijn verjaardag en ook omdat de film vernoemd werd in Harold & Kumar Go to White Castle. Ik verwachtte een leuke, romantische film. Wat kreeg ik? Een racistische, mysogyne sekskomedie met een date rape subplot dat bedoeld was om grappig te zijn. Zelfs met een ferme dosis historisch relativisme gaat dat niet door de beugel.

Bijgevolg meteen mijn opinie over John Hughes wat moeten bijschaven. Ik blijf wel fan van The Breakfast Club, PT&A en Ferris Bueller.
*Schouderklopke*

Ik dacht ooit nog dat Bio Dome geniaal was. Vergeten da'k toen 90% van de tijd pokkestoned rondliep.

I'll show you mine if you show me yours. :oi22: Zou eigenlijk van de meeste leden hier wel eens wat meer achtergrond willen weten. Misschien een idee voor een aparte thread?
Wat @Général Zantas al zei, er is daar een heel subforum voor. Er staat wel wat summiere info van/over mij in (ik heb graag nog de illusie dat ik hier anoniem ben), maar: Supply Chain & IT consultancy

Ik volg vooral via mijn watched threads, en zo ne keer per 2 weken bekijk ik de "new threads" eens.
Als gevolg eindig ik op (in volgorde) het film, algemene, muziek, boardgame fora.

Ran 3
Angel's Egg 1
Brazil 6
After Hours 3
Back To The Future 4
Come and See 1
The Breakfast Club 2
Tampopo 1

Eigenlijk alweer een gedeelde keuze met een andere film, Ran. Ik kies Brazil voor z'n maffe dystopische wereld. Maar Ran moet zeker niet onderdoen, integendeel. Kurasowa topper.

Ik wil even dat jaar Runaway Train aanhalen, een mix van actie ... en existentialisme. Blijkbaar wou Kurasowa deze maken (schreef mee aan origineel script), maar is niet door gegaan. Blijft wel een wat aparte actiefilm voor de 80s.

Verder denk ik nog aan:
To Live and die in LA, Pale Rider
Re-animator, The return of the living dead (de betere cult horror fun)

Just for fun
The Goonies, Weird Science (puur jeugdsentiment en de sexy ^^Kelly Le Brock)

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan