Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Dead Ringers 1
They Live 1
Who Frame Roger Rabbit 1
Akira 1

Destijds de Canvas uitzending ervan opgenomen. En die tape was na een jaar of 7 zo goed als volledig versleten. Al die lijntjes versleten film.. gelijk tranen in de.. nee dat klopt ni. Maar ik kom niet op iets witsig dat versleten vhs romantiseert. 'tis laat ok.
Van onmetelijke invloed op mij als persoon. Eerste wat ik met mijn eigen verdiende centjes ooit heb gekocht is de manga. Kort daarna de soundtrack. Een dvd uitgave of 5(moest de Orion "BAWSTON" dub hebben). Op zoveel verschillende niveau's van blijven genieten en naar terugkomen. @DaFreak zulle we eens ne Con doen en gewoon hele tijd KANEDAAAAAAAAAA en TETSUOOOOO schreeuwe tot ze ons buitensmijten? Ik zal wel als Tetsuo gaan.

Legend of the Overfiend was overigens helemaal niet mijn ding. Geef mij maar knullige harem manga zoals Love Hina. Gewoon een idioot die 24 afleveringen tegen boezems botst en het dan nog niet snapt. Brilliant.

Makkelijkste stem sinds Fury Road.

Dead Ringers 1
Who Framed Roger Rabbit 1
They Live 1
Le Grand Blue 1

of het was anders deze
Cinema Paradiso

De 80s waren voor mij ook minder goed dan de 70s en 90s. En ik was kind-tiener in de 80's :p , dus veel nostalgie voor me. Maar toch zijn er dat decennium ook best goede films en topfilms gemaakt.
Sommige zeer in de typische 80s stijl, andere weer tijdlozer.

Laatst bewerkt:
Voor mij is't tussen Munchhausen, Rain Man en Die Hard. Alle 3 tijdloze films trouwens die in mijn beleving amper gekopieerd zijn de jaren erna. Muchnausen is niet mijn favoriete Gilliam maar was we iets totaal anders dan dat er toen gezien werd. Rain Manheeft en Forrest Gump gehalte maar doorstaat de tand des tijds veel beter en de compactheid en focus bij Die Hard als actiefilm had ik toen ook nog niet gezien.
Waarschijnlijk in Azië waren er toen al meerdere gemaakt maar ik kende ze niet.

Ga ernog een nachtje over slapen. Want alles in de vorige lijst buiten Akira (ik bekeek toen geen tekenfilms) heb ik gezien en vond ik allemaal minder dan mijn 3 twijfelgevallen. :)

Voor zij die Rain Man nog steeds niet hebben gezien. Kan als trailer dienen.
Cruise en Hoffman op hun best.

Voor mij is't tussen Munchhausen, Rain Man en Die Hard. Alle 3 tijdloze films trouwens die in mijn beleving amper gekopieerd zijn de jaren erna. Muchnausen is niet mijn favoriete Gilliam maar was we iets totaal anders dan dat er toen gezien werd. Rain Manheeft en Forrest Gump gehalte maar doorstaat de tand des tijds veel beter en de compactheid en focus bij Die Hard als actiefilm had ik toen ook nog niet gezien.
Waarschijnlijk in Azië waren er toen al meerdere gemaakt maar ik kende ze niet.

Ga ernog een nachtje over slapen. Want alles in de vorige lijst buiten Akira (ik bekeek toen geen tekenfilms) heb ik gezien en vond ik allemaal minder dan mijn 3 twijfelgevallen. :)
Easy, die hard en rain man kiest iemand wel. Dus gij kunt munchausen pakken :tongue:.

Al heel wat kleinere maar oh zo leuke films eruit gelicht; Brain Damage, On the Silver Globe, Alice, Pumpkinhead :fingerguns_r: Ook onder the usual suspects al heel wat toffe highlights. Zelf voeg ik deze nog toe; Time of the Gypsies, The Great Outdoors, Gorillas in the mist, Cinema Paradiso,

Mindere jaren voor mainstream film maar de 80s waren wel op en top voor genre cult.

Elvira Mistress of the Dark, Return of the Living Dead 2,The Serpent and the Rainbow, Phantasm II, The Lair of the White Worm, Waxworks, Hellraiser 2, My Stepmother is an Alien, Short Circuit 2, Killer Klowns from Outer Space, Cocoon: The Return, Night of the Demon, Slugs, Nekromantik, Return of the Killer Tomatoes, Earth Girls are Easy, en ofc Hell Comes to Frogtown.

Sorry @Lint ik zou heel graag op Munchausen stemmen maar ik kan niet.:headshake:

akira-4k-blu-ray-preorder-see-the-cyberpunk-anime-masterpiec_cc3f.jpg

Dead Ringers 1
They Live 1
Akira 2
Le Grand Blue 1
Alice 1

Laatst bewerkt:
Oei ondertussen al gesniped door koonut. Zit op het werk dus in de vrije momenten hier mee bezig en ondertussen is er al een halve pagina bijgekomen. 😅

@Koonut als we voorbij de inkomhal geraken zou dat al sterk werk zijn. ;p

Alsof alle crazy van Munchausen niet genoeg is om een stem te scoren; die vlucht van de dood bijvoorveeld 🤤. toch ook nog even deze boodschap van algemeen nut; herinnering aan de The Birth of Venus scene, gespeeld door Uma Thurman.

Dn3OLlN.gif

I say goddamn.

ofuYtMj.gif

Wat een animé-jaar: Akira, Grave of the Fireflies en My Neighbour Totoro.

Ook nog goed: Rain Man, Cinema Paradiso, Une Affaire de Femmes, Die Hard, A Fish Called Wanda, Who Framed Roger Rabbit

Van de live-action films heeft Cinema Paradiso volgens mij de grootste indruk nagelaten, maar ik ga toch moeten gaan voor de film die ik al het meest opnieuw gezien heb en die zo'n simpele kinderfilm lijkt, maar eigenlijk nog veel diepgang heeft.

Dead Ringers 1
They Live 1
Akira 3
Le Grand Blue 1
Alice 1
My Neighbour Totoro 1

Heel weinig films gezien uit 1988. 't gaat voor mij tussen Die Hard en Coming to America, en dan kies ik voor:

Dead Ringers 1
They Live 1
Akira 3
Le Grand Blue 1
Alice 1
My Neighbour Totoro 1
Coming to America 1

Totoro, Akira, Fish Called Wanda, Grave of The Fire Flies...
Ik ga voor de 15 minuten vechtscene tussen "Rowdy" Roddy Piper en Keith David. OBEY.
1988:

Dead Ringers 1
They Live 2
Akira 3
Le Grand Blue 1
Alice 1
My Neighbour Totoro 1
Coming to America 1

damn, ik dacht dit een landslide victory ging zijn voor Die Hard, maar nog geen enkel puntje na meer dan tien stemmen?
You are full of surprises, Mr. BGins

Dead Ringers 2
They Live 2
Akira 3
Le Grand Blue 1
Alice 1
My Neighbour Totoro 1
Coming to America 1

Munchausen is voor mij veel te lang geleden, daar weet ik niet meer zoveel van. Rewatch time. Had ook op Die Hard willen stemmen en eigenlijk ook wel op Midnight Run.

Dead Ringers 2
They Live 2
Akira 3
Le Grand Blue 1
Alice 1
My Neighbour Totoro 1
Coming to America 1
Cinema Paradiso 1

damn, ik dacht dit een landslide victory ging zijn voor Die Hard, maar nog geen enkel puntje na meer dan tien stemmen?
You are full of surprises, Mr. BGins
The fuck indeed, had dat nu ook verwacht. Sterker nog, Die Hard zou het echt verdien om te winnen, het is zeldzaam dat een film die ZO goed is, ook een grote hit is bij het grote publiek. Maar blijkbaar is er dus altijd iets dat we net beter vinden 🤷‍♂️.

Maar nu moet dus echt wel iemand nog stemmen op Munchausen EN Die Hard hé.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan