Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Goed: The Substitute, Space Jam, The Quest, Maximum Risk, Alles Moet Weg, The Hunchback of Notre Dame (mijn op één na favoriete Disney animatiefilm, dus wou die wel specifiek vermelden)

En dan 3 films in de zeer goed categorie, toevallig allemaal juridische thrillers met A Time to Kill, Primal Fear, en Sleepers. Allemaal zeer genietbaar, maar ik ga kiezen voor Edward Norton's waanzinnig goede vertolking van Aaron/Roy in:

Fargo 3
Trainspotting 2
Hamlet 1
The Rock 1
Drifting Clouds 1
Primal Fear 1

Mijn excuses alvast aan Pegasus als ik hem hiervoor weer voor het hoofd stoot.

Laatst bewerkt:
Fargo 4
Trainspotting 2
Hamlet 1
The Rock 1
Drifting Clouds 1
Primal Fear 1

Wel even een shout-out naar TESIS en LOOKING FOR RICHARD! Ik twijfelde tussen deze twee en Frago, maar uiteindelijk toch Fargo, omwille van zijn no-nonsense aanpak en Frances.

Laatst bewerkt:
Fargo 4
Trainspotting 3
Hamlet 1
The Rock 1
Drifting Clouds 1
Primal Fear 1

tenor.gif

1996

We beginnen zo in de periode te komen waar ik zeker ben dat ik bepaalde films gezien heb maar dat het zo lang geleden is dat ik er mij amper iets kan van herinneren. Het wordt dus iets moeilijker om correct te beoordelen welke ik de echte toppers vind.

Toppers : Trainspotting, From Dusk Till Dawn, Independence Day, Mission: Impossible, Sleepers, Mars Attacks!, The People vs. Larry Flynt

Goed : Twister, The Rock, Scream, Eraser, The Cable Guy, Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood, The Ghost and the Darkness, Bottle Rocket, Matilda, Hard Eight

Uiteraard nog films gezien maar voor mij minder memorabel.

Curdled
Film van in mijn Tarantino fan periode waar ik alle films ben beginnen kijken waar hij iets mee te maken gehad heeft, deze had in de titel "Quentin Tarantino Presents"
Microcosmos
Eerder een docu maar toch de moeite om te vermelden.

Fargo it is!

Fargo 5
Trainspotting 4
Hamlet 1
The Rock 1
Drifting Clouds 1
Primal Fear 1
Breaking the Waves 1

Eindelijk nog is een makkelijker iets minder jaar met voor mij maar 2 giga-kleppers

The Nutty Professor ⋇ Bio-Dome ⋇ Barb Wire ⋇ Kazaam ⋇ Chain Reaction ⋇ The Arrival ⋇ Daylight ⋇ Joe's Apartment ⋇ The Fan ⋇ The Craft ⋇ Striptease ⋇ Space Jam ⋇ The Cable Guy ⋇ Eraser ⋇ Last Man Standing ⋇ Jingle All the Way ⋇ Thinner ⋇ Bad Moon ⋇ Multiplicity ⋇ Broken Arrow ⋇ The Ghost and the Darkness ⋇ Star Trek: First Contact ⋇ Freeway ⋇ Phenomenon ⋇ Ebola Syndrome ⋇ Crash ⋇ Scream ⋇ Mathilda ⋇ The English Patient ⋇ Ransom ⋇ Waiting for Guffman ⋇ Black Sheep ⋇ Dragonheart ⋇ Beavis and Butt-Head Do America ⋇ Romeo + Julliet ⋇ Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood ⋇ The Long Kiss Goodnight ⋇ The Crucible ⋇ The People vs Larry Flynt ⋇ Sling Blade ⋇ Breaking The Waves ⋇ A Time to Kill ⋇ Primal Fear ⋇ Secrets & Lies ⋇ The Promise ⋇ The Eighth Day ⋇ Jerry Maguire ⋇ Kids in the Hall: Brain Candy ⋇ Marvin's Room ⋇ Schizopolis ⋇ James and the Giant Peach ⋇ Sleepers ⋇ Twister ⋇ Mission: Impossible ⋇ Escape from L.A. ⋇ Bottle Rocket
Independence Day ⋇ From Dusk Till Dawn ⋇ Hard Eight ⋇ The Rock ⋇ Mars Attacks ⋇ The Frighteners
Trainspotting ⋇ Fargo
En wat is uw makkelijke stem dan?

Makkelijker, tussen die 2 blijft het wel moeilijk. 😅 Op het werk hier neigen ze naar Trainspotting en ik denk dat ik ga volgen.

joes-apartment-cockroach.gif

Zijn hier ook wat stukjes aant terugzien van Joe's Apartment. Takes you back man. :baard:

Maar goed Fargo laten we dus koud en Alleen achter in de sneeuw. :headshake:

1000005568.jpg

"1000 years from now there will be no guys and no girls, just wankers. Sounds great to me."

Here's one to you Lou Reed. No perfect day but for living through it. 🍻

Fargo 5
Trainspotting 5
Hamlet 1
The Rock 1
Drifting Clouds 1
Primal Fear 1
Breaking the Waves 1

Laatst bewerkt:
Eerste jaar da'k alleen naar de cinema mocht trekken(12). Toen vond ik dat zo voor de hand liggen gezien de meeste van mijn vriendjes in de buurt al een "zon gebonden vrijheid" genoten vanaf hun 8 jaar ofzo. Pre internet was de vrije open wereld de goedkoopste afleiding voor heel wat ouders.

Independence Day, The Rock en Twister "the big 3" blockbusters van dat jaar. Ah en Space Jam. Biggest hype ging naar Independence Day for sure. Maar zelfs onder twaalf jarige snotneuzen was dat al snooty "wat een schijte tweede helft zeg".

The Rock dikke fun. Ditto Space Jam. Maar toen was het vooral toch Twister dat in de cinema het zwaarst wist te imponeren en we met zijn allen de beste van het jaar vonden. Al zal Dragonheart stilletjes wel mijn persoonlijke favoriet zijn geweest.

Special shout out naar "The Long Kiss Goodnight". Leuk luchtig actiefilmpke met Sam J en de geweldig mooie Geena Davis. En the return of Wes Craven.

96'is hier vooral battle of the comedies. Beavis & Butthead Do America, Kingpin, Sling Blade, Don't Be a Menace(destijds rete moeilijk te vinden), Dancer in the Dark en dan vooral Fargo & The Cable Guy. En dat maakt het weeral moeilijk. Laatste jaren echt een winterse traditie om Fargo te bekijken. Met gemak top 3 Coens hier. If not n1.
Zo oneindig herbekijkbaar.

Maar Cable Guy was ook lang die film. Heel wat minder verfijnd, doch profetisch. En ik heb er elke lach wel uitgemolken dus zoveel herbekijken doen we niet meer. Maar als hij opstaat is het net zoals met Fargo elke lach al voorgeladen. Memorabele scene na memorabele scene. En op het eind van de rekening zal ik hem nog steeds meer hebben bekeken. Ah well.

Fargo 5
Trainspotting 4
Hamlet 1
The Rock 1
Drifting Clouds 1
Primal Fear 1
Breaking the Waves 1
The Cable Guy 1

Fargo 5
Trainspotting 5
Hamlet 1
The Rock 1
Drifting Clouds 1
Primal Fear 1
Breaking the Waves 1
The Cable Guy 1

Ik was koonut net voor met stemmen dus correcte stand is;

Fargo 5
Trainspotting 6
Hamlet 1
The Rock 1
Drifting Clouds 1
Primal Fear 1
Breaking the Waves 1
The Cable Guy 1

Ik heb het nog iets meer voor Fargo dan voor Trainspotting maar voor mij mogen ze beide als eerste eindigen. Topfilms.
Beide gezien in de cinema indertijd, zalig.

Fargo 6
Trainspotting 6

Hamlet 1
The Rock 1
Drifting Clouds 1
Primal Fear 1
Breaking the Waves 1
The Cable Guy 1

Nope, sorry...

1995

The Quick and the Dead 1

Ik weet dat het niet de beste is, maar wel mijn favoriet. Om de één of andere reden zit ie in m'n hartje. Alan Silvestri helpt daar wel aan mee sowieso.

Twelve Monkeys heeft mij altijd wel kunnen boeien. Ook Se7en, The Usual Suspects en Heat komen uit 1995.
Net als La Cité des Enfants Perdus. Zal er nog even moeten over nadenken en nagaan welke films nog uit dat jaar zijn...

Met Braveheart heb ik niets
Toy Story mag gerust door iemand op de lijst gezet worden, maar zal niet door mij zijn.

Was Se7en van hetzelfdde jaar als Usual Suspects en 12 Monkeys? Damn dat gaat een moeilijk jaar worden voor mij. Beste Fincher tegen beste Singer tegen beste Gilliam.

Ik kan niet kiezen!!!

Moeilijke keuze voor mij tussen Seven en Heat, maar ik ga toch voor Michael Mann. Die openingsscene en de showdown tussen toen op dat moment (en nog steeds eigenlijk) twee van de meest getalenteerde en grootste acteurs ter wereld: Al Pacino en Robert De Niro. Fantastische cinema.

The Quick and the Dead 1
La haine 1
Heat 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan