Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Lynch zijn recente dood geeft hem hier vleugels. :oi22:

Ik ben hier met collegas aan het overleggen welke hoort te winnen en dus mijn stem verdient en het is er al verhit aan toe gegaan. 😆

Fifth Element is obviously fantastisch maar net niet super green genoeg so it can bzzz off.
9009640a7baa647a555495263e5e51ad.gif

Ook MIB is een topper van jewelste en slaagt erin tussen de sci-fi action comedy door serieus wat hart en zelfs wat big picture stuff te injecteren. Toch ga ik hem even moeten vergeten.
forget-about-it-will-smith-i6trzp9b14ybnus6.gif

Ook deze elimineren doet behoorlijk pijn. I'm sorry Carl Sagan, Jodie Foster en Zemeckis. 😭 Really killing my darlings here maar dus ja;
1TuqWBO.gif

failure to launch voor Contact.:headshake:

Blijft over; Boogie Nights, Gattaca en Starship Troopers. Impossible choices. ><

Ook wel een speciale haat voor La Vita é Bella.

Wederom sterk jaar. Nagenoeg alle commerciële toppers in de cinema gezien. Lost Highway was hier een echte revelatie en heeft hier lang in mijn kopke rondgehangen. Fuck nog steeds Devil's Advocate niet gezien. Al zoveel klaargestaan om aan te beginnen. Fifth Element leukste cinema herinnering. Gaan spijbelen om mijn eerste "vriendinneke" het hof te gaan maken. 40minuten zweten in de cinema denkende "wanneer gaan we nu muilen?"

Om dan met met het meest klam geregisteerde handje en een bang hartje dat van haar vast te pakken en gewoon de film uit te zien. Ahh jeugd. Ah nee wat zeg ik. Mijn negen jarig nichtje mee smokkelen naar Alien Resurrection ipv Double Impact en haar eerste cinematisch jeugd trauma mee te geven. Da's een betere herinnering :D

En Titanic begot, hoe kon ik die vergeten.
Omdat hij zelfs in sommige cinemas in 98' en 99' nog draaide? :unsure:

Favorieten liggen allemaal ietwat op dezelfde hoogte met vooral Contact vs Starship Troopers vs The End of Evangelion aan de eindmeet. En dan is het toch Asuka x Bach dat Verhoeven en Zemeckis op de 2e en 3e plek doen eindigen.

Zoals de meeste Evangelion fans ben ik nooit echt gestopt met die serie te bekijken en herbekijken. Heel dat "Human Instrumentality Project" is altijd wel blijven rondspoken in mijn hoofd.

Lost Highway 3
Contact 1
Perfect Blue 1
La Vita è Bella 1
Princess Mononoke 1
Children of Heaven 1
Boogie Nights 2
Event Horizon 1
Jackie Brown 1
Cube 1
Good Will Hunting 1
Starship Troopers 1
The End of Evangelion 1

Mijn negen jarig nichtje mee smokkelen naar Alien Resurrection ipv Double Impact en haar eerste cinematisch jeugd trauma mee te geven. Da's een betere herinnering :D
Volledig onverantwoord. I love it! 😆
MrA9u6z.gif

Koonut tegen zijn nichtje in de cinema. 👌

Laatst bewerkt:
Volledig onverantwoord. I love it! 😆
MrA9u6z.gif

Koonut tegen zijn nichtje in de cinema. 👌
Ik had nog gezegd, ga maar alleen zien en we spreken af aan de ingang. Maar nee, ze was bang alleen.
Kind kwam lijkbleek buiten :')

X aantal jaren later dan samen shlocky Italiaanse horror zien waar ene een oog met een priem penetreert waar ik van achter de zetel kroop.. en zij maar lachen. Ze groeien o zo snel.

@Koonut Your boy's got some moves... too bad your crush be shillin for the ccp. :oi22:

@DwightSchrute Bang Bang & Filantropica are new 👌
Ik weet niet of ik je ga kunnen helpen met je zoektocht naar melancholische nillies films. Het romantische aspect speelt minder en het is vooral die melancholy met comedic touches waar je naar op zoek bent right? Je gaat ze vrees ik allemaal al gezien hebben but here goes;

Van die hoop is Garden State imo de beste en ook de enigste die ik in deze thread eerder naar voor geschoven heb. Ik denk dat die, samen met Waiting... prolly het dichtste in de geburen komt.

Als je Station Agent en The Good Girl niet als voorbeeld had gegeven voor genreclassificatie en gewoon had gevraagd naar wat is DE melancholy nillies comedy? Dan is dat The Royal Tenenbaums imo. Maar 1) heb je ongetwijfeld al gezien 2) da's Wes Anderson en eigenlijk een genre apart :biglaugh:
Als er eentje van Wes voldoet, dan wel Bottle Rocket. Heeft nog meer die indie vibe

Lost Highway 3
Contact 1
Perfect Blue 1
La Vita è Bella 1
Princess Mononoke 1
Children of Heaven 1
Boogie Nights 2
Event Horizon 1
Jackie Brown 1
Cube 1
Good Will Hunting 2
Starship Troopers 1
The End of Evangelion 1

Lost Highway 3
Contact 1
Perfect Blue 1
La Vita è Bella 1
Princess Mononoke 1
Children of Heaven 1
Boogie Nights 3
Event Horizon 1
Jackie Brown 1
Cube 1
Good Will Hunting 2
Starship Troopers 1
The End of Evangelion 1

The Game van Fincher lijkt mij soms wat ondergewaardeerd, Jackie Brown van Tarantino ook. Fifth Element is een klassieker (en verdiend het om genomineerd te worden) maar ik moet toch ook toegeven dat Boogie Nights meer indruk heeft nagelaten op mijn jongere ik.

Lost Highway 3
Contact 1
Perfect Blue 1
La Vita è Bella 1
Princess Mononoke 1
Children of Heaven 1
Boogie Nights 4
Event Horizon 1
Jackie Brown 1
Cube 1
Good Will Hunting 2
Starship Troopers 1
The End of Evangelion 1

Ook nog te vermelden, Gummo. Denk dat die even ongemakkelijk, zo niet ongemakkelijker is dan Cube. Visueel grijs en grauw, maar dat is passend met de rauwheid van de film. Het verhaal is onbestaande en lijkt eerder een reeks provoceren beelden en aaneengeschakelde verhalen zonder duidelijke boodschap. Al is hij ook fascinerend en kan ik er een soort van 'mooiheid' in vinden. Hoe dan ook, deze zal ik toch ook niet snel vergeten.

Laatst bewerkt:
Ook nog te vermelden, Gummo. Denk dat ik even ongemakkelijk, zo niet ongemakkelijker is dan Cube. Visueel grijs en grauw, maar dat is passend met de rauwheid van de film. Het verhaal is onbestaande en lijkt eerder een reeks provoceren beelden en aaneengeschakelde verhalen zonder duidelijke boodschap. Al is hij ook fascinerend en kan ik er een soort van 'mooiheid' in vinden. Hoe dan ook, deze zal ik toch ook niet snel vergeten.
Gummo ftw

Lost Highway 3
Contact 1
Perfect Blue 1
La Vita è Bella 1
Princess Mononoke 1
Children of Heaven 1
Boogie Nights 4
Event Horizon 1
Jackie Brown 1
Cube 1
Good Will Hunting 3
Starship Troopers 1
The End of Evangelion 1

Boogie Nights is awesome and so is Verhoeven's Starship Troopers
maar ik ga toch voor the emotional wrecking ball that is Gattaca.

yWgQ8f2.gif

"They used to say that a child conceived in love has a greater chance of happiness. They don't say that anymore."

Lost Highway 3
Contact 1
Perfect Blue 1
La Vita è Bella 1
Princess Mononoke 1
Children of Heaven 1
Boogie Nights 4
Event Horizon 1
Jackie Brown 1
Cube 1
Good Will Hunting 3
Starship Troopers 1
The End of Evangelion 1
Gattaca 1

Allright 96
Mijn toppers: Fargo, Scream, From Dusk Till Dawn (in cinema, shit was wild yo), The Frighteners (weak spot voor die film), Crash.

Veel extra shout outs dit jaar: Sling Blade, People vs Larry Flint, Trainspotting, Swingers, The Birdcage, Mars Attacks, Mission Impossible, The Long Kiss Goodnight, Chain Reaction.

En "ik was jong en er hangt veel nostalgie aan" shout outs voor: The Rock, Independence Day, Space Jam, Dragonheart, Escape From LA, Barb Wire.

Ik kan moeilijk tegen From Dusk Till Dawn stemmen, maar toch:
Fargo 1

Fargo 1
Trainspotting 1

Ik heb geen 5/5 films voor 1996. Wel een heel goeie 4,5/5. Choose life mi lads! Dit is nu eens een drugsfilm zoals een drugsfilm moet zijn: ja er zijn highs maar wanneer de highs over zijn zie je enkel diepe miserie en tragedie. En die combo maakt dat elk hilarisch moment een wrange nasmaak krijgt. En zo zou het ook moeten zijn. Visueel zien die momenten er geweldig uit (ik zou voor nog geen miljoen op dat toilet willen kakken) en de soundtrack die iconische momenten begeleidt (lust for life, born slippy,...) maakt ze alleen beter.

Doe daar nog eens wat zalige dialogen bij (It's shite being scottish!) en je hebt een topper. En dan nog die cast: Obi Wan maakt hier een terechte doorbraak, Ewen Bremmer is top, Robert Carlyle is heerlijk, ook op de rest van de cast valt weinig aan te merken.

Choose life, choose a job, choose trainspotting

Eindelijk nog is een makkelijker iets minder jaar met voor mij maar 2 giga-kleppers

The Nutty Professor ⋇ Bio-Dome ⋇ Barb Wire ⋇ Kazaam ⋇ Chain Reaction ⋇ The Arrival ⋇ Daylight ⋇ Joe's Apartment ⋇ The Fan ⋇ The Craft ⋇ Striptease ⋇ Space Jam ⋇ The Cable Guy ⋇ Eraser ⋇ Last Man Standing ⋇ Jingle All the Way ⋇ Thinner ⋇ Bad Moon ⋇ Multiplicity ⋇ Broken Arrow ⋇ The Ghost and the Darkness ⋇ Star Trek: First Contact ⋇ Freeway ⋇ Phenomenon ⋇ Ebola Syndrome ⋇ Crash ⋇ Scream ⋇ Mathilda ⋇ The English Patient ⋇ Ransom ⋇ Waiting for Guffman ⋇ Black Sheep ⋇ Dragonheart ⋇ Beavis and Butt-Head Do America ⋇ Romeo + Julliet ⋇ Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood ⋇ The Long Kiss Goodnight ⋇ The Crucible ⋇ The People vs Larry Flynt ⋇ Sling Blade ⋇ Breaking The Waves ⋇ A Time to Kill ⋇ Primal Fear ⋇ Secrets & Lies ⋇ The Promise ⋇ The Eighth Day ⋇ Jerry Maguire ⋇ Kids in the Hall: Brain Candy ⋇ Marvin's Room ⋇ Schizopolis ⋇ James and the Giant Peach ⋇ Sleepers ⋇ Twister ⋇ Mission: Impossible ⋇ Escape from L.A. ⋇ Bottle Rocket
Independence Day ⋇ From Dusk Till Dawn ⋇ Hard Eight ⋇ The Rock ⋇ Mars Attacks ⋇ The Frighteners
Trainspotting ⋇ Fargo

We komen aan de jaren waar ik al wat minder gezien heb.

Mijn favorieten voor dit jaar waren Mars Attacks!, The English Patient, Romeo + Juliet, A Time to Kill, The Hunchback of the Notre Dame, La Promesse, Fargo, Trainspotting, Hard Eight

Maar uiteindelijk één duidelijke winnaar:

Fargo 2
Trainspotting 1
Hamlet 1

Fargo 2
Trainspotting 1
Hamlet 1
The Rock 1

Die scène in de doucheruimte, kippenvel elke keer. "I can't give that order!" En dan de muziek die iedereen kent, of je de film nu gezien hebt of niet.

In z'n laatste concertreeks heeft meneer Hans dat ook live gespeeld. Mijn god, dat was gewoon fenomenaal.

The Rock is wss, mijn meest geziene film ooit (in competitie met Die Hard with a Vengeance). Maar niets kan tippen aan de kwaliteit van Fargo

Fargo 3
Trainspotting 1
Hamlet 1
The Rock 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan