Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

1997, Het gaat tussen 3 echte toppers voor mij: Lost Highway, The Fifth Element, Starship Troopers.

Ze staan alledrie heel hoog in mijn lijsten, met ST zowat de perfecte combi van typische Verhoeven satire, gore en high-adrenaline actie, FE met peak sci fi opera action comedy fun met cool design, maar LH is zowat mijn #1 movie of all time. Dus jah 🤷‍♂️:
Lost Highway 1

En nen trits aan sub-toppers die waardig zijn: L.A. Confidential, Jackie Brown, Good Will Hunting, As Good As It Gets, Austin Powers, Men In Black, Chasing Amy, Grosse Point Blank, Wag The Dog, Event Horizon, Face Off, The Game, Funny Games, Gattaca, Contact, Con Air

En natuurlijk Spice World.

1997

Geen twijfel mogelijk voor mij. Deze heeft zo'n diepe indruk gemaakt. De boodschap, de muziek... En voor altijd een fascinatie voor het heelal gekregen.

But I guess I'd say if it is just us... seems like an awful waste of space.

Contact 1
Lost Highway 1

En een eervolle vermelding voor My Best Friend's Wedding. Voor mij de beste romcom ooit, waarschijnlijk de film die ik het meest gezien heb ik m'n leven, ken hem rats van buiten. Julia, Rupert, Dermot en Cameron: top!

1997 Line-up

Mortal Kombat ⋇ Spice World ⋇ Double Team ⋇ Speed 2 ⋇ Home Alone 3 ⋇ My Best Friend's Wedding ⋇ Hercules ⋇ Flubber ⋇ George of the Jungle ⋇ The Postman ⋇ Scream 2 ⋇ Anastasia ⋇ The Relic ⋇ The Peacemaker ⋇ Nightwatch Romy and Michele's High School Reunion ⋇ Mr. Nice Guy ⋇ Orgazmo ⋇ Nirvana ⋇ Wishmaster ⋇ Vegas Vacation ⋇ Air Bud ⋇ Beverly Hills Ninja ⋇ That Darn Cat ⋇ The Devil's Own ⋇ The Full Monty ⋇ The Devil's Advocate ⋇ The Edge ⋇ Liar Liar ⋇ Austin Powers: International Man of Mystery ⋇ The Saint ⋇ Donnie Brasco ⋇ Anaconda ⋇ The Man Who Knew Too Little I Know What You Did Last Summer ⋇ Money TalksThe Jackal ⋇ Conspiracy Theory ⋇ Cop Land ⋇ GI Jane ⋇ Dante's Peak ⋇ Volcano ⋇ Mousehunt ⋇ The House of Yes The Borrowers As Good as it Gets ⋇ An American Werewolf in Paris ⋇ Air Force One ⋇ Kiss the Girls ⋇ Fierce Creatures ⋇ Seven Years in Tibet ⋇ Batman & Robin ⋇ Bean ⋇ Tomorrow Never Dies ⋇ Retroactive ⋇ The Night Flier ⋇ Amistad ⋇ Lolita ⋇ Children of Heaven ⋇ I Married a Strange Person ⋇ Spawn ⋇ The Castle ⋇ Neon Genesis Evangelion: The End of Evangelion ⋇ Taste of Cherry ⋇ Knockin' on Heaven's Door ⋇ Lost Highway ⋇ Ma Vie en Rose ⋇ Face/Off ⋇ Smilla's Sense of Snow ⋇ The Sweet Hereafter ⋇ Lawn Dogs ⋇ The Ice Storm ⋇ The Rainmaker ⋇ Chasing Amy ⋇ Wag the Dog ⋇ The Spanish Prisoner ⋇ In the Company of Men Breakdown ⋇ Kundun ⋇ Affliction ⋇ Suicide Kings ⋇ Absolute Power ⋇ Clockwatchers ⋇ Gummo ⋇ The Butcher BoyGrosse Pointe BlankCube ⋇ Mimic

Event Horizon ⋇ The Lost World: Jurassic Park ⋇ Good Will Hunting ⋇ Titanic ⋇ Con Air ⋇ The Game ⋇ Jackie Brown ⋇ Alien: Resurrection ⋇ La Vita è Bella ⋇ LA Confidential ⋇ Princess Mononoke ⋇ Perfect Blue ⋇ Abre los Ojos ⋇ Funny Games
Boogie Nights ⋇ Gattaca ⋇ Contact ⋇ The Fifth Element ⋇ Men in Black ⋇ Starship Troopers

pjx1egD.gif

Bill Plympton's very adult animation I Married a Strange Person! moet je gezien hebben.

tumblr-f08a7549a16145a13fb488f3a433dd4b-bb5512d7-540.webp

Event Horizon heb je gezien maar nog niet genoeg.

bridget-fonda-toes-jackie-brown.gif

Bridget Fonda's feet in Jackie Brown by Tarantino, who else.

509233eb1db9751951e3052462c8133c.gif

"Ugh, I smell like a human." - Princess Mononoke

LgsKGZB.gif

Heb al eens een heel betoog over Alien: Resurrection's revalidatie afgestoken and I still stand by it!

YtAqYag.gif

"Illusions can't come to life." - Perfect Blue

Ddeeq2M.gif

Are you not entertained? You monster. - Funny Games

Over de final battle ga ik weer even moeten nadenken;
Boogie Nights ⋇ Gattaca ⋇ Contact ⋇ The Fifth Element ⋇ Men in Black ⋇ Starship Troopers
Dirk Diggler, Swimming champ, Not a poet, Ms Multipass, Sugary sweet Edgar or them Roughnecks :thinking:

Goed: Con Air, Face/Off, Anastasia, Robinson Crusoe, Titanic, The Jackal.
Zeer goed: L.A. Confidential, Donnie Brasco, Starship Troopers.

Mijn stem gaat naar:

1997
Contact 1
Lost Highway 1
Perfect Blue 1
La Vita è Bella 1

Gehuild met die film dat het geen naam heeft.

heart-break.gif

😭

Laatst bewerkt:
Goed dat jaar: As Good as it Gets, Jackie Brown, Titanic, The Devil's Advocate, Boogie Nights, Gattaca, The Game, Prince Valiant, Face-Off, Donnie Brasco, Neon Genesis Evangelion: the end of Evangelion

Zeer goed: Good Will Hunting, Seven Years in Tibet, Perfect Blue, L.A. Confidential

Maar de keuze gaat voor mij toch tussen La Vita è Bella en Princess Mononoke en dan moet ik mijn quasi favoriete Ghibli kiezen

1997
Contact 1
Lost Highway 1
Perfect Blue 1
La Vita è Bella 1
Princess Mononoke 1

Contact 1
Lost Highway 2
Perfect Blue 1
La Vita è Bella 1
Princess Mononoke 1
Children of Heaven 1

Toen ik vier jaar geleden een Madrileense cinzma binnenstapte wist ik niet wat er op mij afkwam. Lynch zijn beste film is veel: een nachtmerrie die maar blijft duren, een deconstructie van het film noir genre, een knap staaltje magisch realisme, ... maar vooral een meesterwerk.

Visueel is dit een prachtige film vanaf de eerste seconde. De lampen die over die donkere snelweg flitsen en David Bowie die er I'm deranged" over zingt, de scenes op het strand, in die villa, het ziet er allemaal prachtig uit en de soundtrack (Rammstein, NIN, Marilyn Manson en natuurlijk Angela Badalamenti) die er op gemonteerd is maakt die beelden enkel krachtiger. De cast doet het ook gewoon geweldig: Bill Pullman draagt die film, Patricia Arquette speelt heerlijk mysterieus en ook de rest van de cast speelt gewoon top. En ook verhaalsmatig blijft deze film genieten. Want dat is het ding met Lynch: ja je moet zelf de puzzel in elkaar doen passen maar daardoor ontdek je wel telkens iets nieuws.

Lost Highway is een meesterwerk. Lynch maakt hier gewoon zijn beste film. Hoog tijd om die eens op bluray in huis te halen.

Contact 1
Lost Highway 2
Perfect Blue 1
La Vita è Bella 1
Princess Mononoke 1
Children of Heaven 1
Boogie Nights 1

Opnieuw een sterk jaar. Ik mis L.A. Confidential nog in deze lijst. :unsure:

1997

@DaFreak heeft weer zijn best gedaan met alles op te sommen! (y)

Voor mij gaat het tussen La Vita è Bella, Boogie Nights, Austin Powers, Lost Highway en Event Horizon.

Ik kies voor Hellraiser in space

Contact 1
Lost Highway 2
Perfect Blue 1
La Vita è Bella 1
Princess Mononoke 1
Children of Heaven 1
Boogie Nights 1
Event Horizon 1

En nen trits aan sub-toppers die waardig zijn: L.A. Confidential, Jackie Brown, Good Will Hunting, As Good As It Gets, Austin Powers, Men In Black, Chasing Amy, Grosse Point Blank, Wag The Dog, Event Horizon, Face Off, The Game, Funny Games, Gattaca, Contact, Con Air
En Titanic begot, hoe kon ik die vergeten.

Alles is hier al vernoemd, ik ga voor QT's meest toegankelijke film
Contact 1
Lost Highway 2
Perfect Blue 1
La Vita è Bella 1
Princess Mononoke 1
Children of Heaven 1
Boogie Nights 1
Event Horizon 1
Jackie Brown 1

De generaal die La Vita è Bella genomineerd heeft mag een 'dishonorable discharge' krijgen :sop:

Laatst bewerkt:
Contact 1
Lost Highway 2
Perfect Blue 1
La Vita è Bella 1
Princess Mononoke 1
Children of Heaven 1
Boogie Nights 1
Event Horizon 1
Jackie Brown 1
Cube 1

Pfff, zo'n lastige keuze.
Princess Mononoke dit jaar pas gezien en meteen naar de top geschoten van alle Ghibli'.
Face/Off is punt aan de lijn, een van de beste actiefilms van de jaren negentig.
Wishmaster met een geniale Divoff.
The Game blijft zelfs na meerdere rewatches sterk.
Breakdown een van mijn favoriete Russell'.
Carrey gaat verder met topkomedie in Liar Liar.
MIB deed me anders kijken naar het heelal met dat einde.
Event Horizon. Was daar maar een tweede film van.
The Jackal met een fantastische kill van Black.
De ontdekking van Olyphant in Scream 2.

Toch dan maar Cube. Films op één plek zijn altijd de moeite waard (Devil - Buried - Exam).
Guilty pleasures met de sequels. Booby-traps :D.

Omdat het de holocaust trivialiseert
Omdat het emotioneel manipulatief is
Omdat Roberto Benigni een vervelend ventje is
Omdat deze verplichte kost was in school.
Schindlers List, tot daar nog aan toe. Een film was genoeg.

Contact 1
Lost Highway 2
Perfect Blue 1
La Vita è Bella 1
Princess Mononoke 1
Children of Heaven 1
Boogie Nights 1
Event Horizon 1
Jackie Brown 1
Cube 1
Good Will Hunting 1

Sorry Titanic

Lost Highway 3
Contact 1
Perfect Blue 1
La Vita è Bella 1
Princess Mononoke 1
Children of Heaven 1
Boogie Nights 1
Event Horizon 1
Jackie Brown 1
Cube 1
Good Will Hunting 1

No-brainer.

Lost Highway 3
Contact 1
Perfect Blue 1
La Vita è Bella 1
Princess Mononoke 1
Children of Heaven 1
Boogie Nights 2
Event Horizon 1
Jackie Brown 1
Cube 1
Good Will Hunting 1

Funny Games of Boogie Nights... moeilijk moeilijk

Lost Highway 3
Contact 1
Perfect Blue 1
La Vita è Bella 1
Princess Mononoke 1
Children of Heaven 1
Boogie Nights 2
Event Horizon 1
Jackie Brown 1
Cube 1
Good Will Hunting 1
Starship Troopers 1

Mooie films, weeral. The Mirror van Panahi (de juiste deze keer @DaFreak ), L.A. Confidential en Lost Highway waren allemaal even goede keuzes.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan