Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Veel leuke films, maar hier is echt 1 duidelijke winnaar, en dat is Lynch:
Mulholland Drive 2
Lord of the Rings: The Fellowship of the ring. 1

Andere leuke dingen: A.I., Ghost World, Sexy Beast, Zoolander, Shrekz, From Hell, Ichi The Killer, eventueel Donnie Darko maar dan NIET de dir cut.

Dusja dit is de eerste Lynch die de moeite waard is om op te stemme
No shit sherlock, de enige Lynch hierna is Inland Empire en die was gewoon niet goed.

De twee grote 2002 contenders voor mij zijn Adaptation en Le fils 🇧🇪
Als gij nu gewoon Adaptation had gestemd dan was het nog een tie geweest en hadden we geen 3 jaar na mekaar "Walking simulator - The Movie" gehad gvd :angry:.
curse-on-you-golden-girls.gif

2001

Héél sterk jaar!

Toppers : The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, A Beautiful Mind, Donnie Darko, Monsters, Inc., Shrek, Ocean's Eleven, Jeepers Creepers, Training Day, A.I. Artificial Intelligence, Blow, Mulholland Drive, The Royal Tenenbaums, Le fabuleux destin d'Amélie Poulain, Ghost World.

Goed : The Others, The Fast and the Furious, Pearl Harbor, Rush Hour 2, Spy Game, Behind Enemy Lines, Harry Potter and the Sorcerer's Stone, Black Hawk Down, From Hell, Thir13en Ghosts, Hannibal, Zoolander, Vanilla Sky, Jay and Silent Bob Strike Back, El Espinazo del Diablo.

Moeilijke keuze tussen LOTR, Donnie Darko, Mulholland Drive maar ik ga kiezen voor mijn favoriete Ghibli 😍

Mulholland Drive 3
Lord of the Rings: The Fellowship of the ring. 1
Spirited Away 1

Nog even aan toevoegen. Wat ook zo zo leuk en grappig was waren de bloopers bij de film Monsters, Inc.

Laatst bewerkt:
Mulholland Drive 3
Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring 2
Spirited Away 1

Voor elke deelnemer die iets anders kiest: “What Grace has given me, let it pass to him. Let him be spared. Save him.”

Niet veel films die het van Fellowship zouden halen en ik vind het jammer om er niet voor te stemmen. However, Lynch...

Mulholland Drive 5
Lord of the Rings: The Fellowship of the ring 2
Spirited away 1

Andere honourable mentions voor dit jaar:
- Gosford Park
- Pulse (aka Kairo)
- Millenium Mambo
- Wet Hot American Summer
- Trouble Every Day
- The Man Who Wasn't There
- 'R Xmas
- Bones

EDIT: Score zou moeten kloppen nu

Laatst bewerkt:
Fuck. Donnie versus Ichi versus Mulholland. Ik zou iets biometrisch nodig hebben om echt af te meten van welke ik het meest geniet.

Voor 2003 en 2002 heb ik me weerhouden om te stemmen op één van de Lord of the Rings films. Hoe mooi en iconisch de trilogie in zijn geheel ook is, de Fellowship is mijn absolute favoriet van de drie. Voor mij voelt het echt als een ander soort film, het is het begin van het avontuur en het voelt toen, en nog altijd, als een magische wereld die zich voor het eerst openbaart. Het is ook gewoon echt een spannende film. Van de Nazgul in Bree tot de laatste scene waar Gandalf achtergelaten wordt, je blijft op het puntje van je stoel zitten. Elke scene werkt gewoon. Het gevecht in Moria is wat mij betreft gewoon één van de beste actiescènes uit de filmgeschiedenis.

Ik herinner me nog de eerste keer dat ik de film zag bij mijn nichtje toen die op stond op VHS. Op die kleine TV zag ik de hobbits aankomen in de Prancing Pony en Strider die achteraan alles gadesloeg, intrigerend aan zijn pijp lurkend. Sindsdien zet ik om de paar jaar wel nog eens de Fellowship op. Voor mij is het dus duidelijk. 2001 gaat naar,

SYKE !

🎵 SOME-BODY JUST TOLD ME THE WOOOORLD IS GONNA ROLL ME 🎶

Mulholland Drive 5
Lord of the Rings: The Fellowship of the ring 2
Spirited away 1
SHREK 1

Uiteindelijk moet het Fellowship zijn voor mij. Maar Spirited Away, Ichi The Killer, Devil's Backbone, Black Hawk Down, Suicide Club en Millenium Actress maken het niet gemakkelijk.

Laten we wel even normaal doen met het stemmen ja, anders maak je maar een topic in zwam aan.

Mulholland Drive 6
Lord of the Rings: The Fellowship of the ring 3
Spirited away 1
Shrek 1

Toch ook weer een goed jaar. Een paar van mijn favorieten die ik hier nog niet gezien heb:
A Beautiful Mind, Black Hawk Down, Ocean's Eleven, Spy Game, Monsters Inc., Royal Tenenbaums, Cowboy Bebop: the Movie, Millenium Actress, Atlantis: the Lost Empire, No Man's Land, Moulin Rouge!, Amélie, (en Hornblower Retribution & Mutiny, maar alweer twee tv-films).

Dat gezegd zijnde, is er geen contest:
Mulholland Drive 6
Lord of the Rings: The Fellowship of the ring 4
Spirited away 1
Shrek 1

Laatst bewerkt:
Schrap maar wat ik gezegd heb over de landslide precies :unsure: voor mij is fellowship de beste, dus zou het jammer vinden als hij niet wint. Maar toch heel wat goeie films idd.

Mulholland Drive 6
Lord of the Rings: The Fellowship of the ring 5
Spirited away 1
Shrek 1

Schrap maar wat ik gezegd heb over de landslide precies :unsure: voor mij is fellowship de beste, dus zou het jammer vinden als hij niet wint. Maar toch heel wat goeie films idd.
Beste van het jaar of van de franchise?

Nuja landslide zag ik nu ook wel niet gebeuren tbh. Ja een straffe film he maar Lynch zijn overlijden heeft mij wel wat dingen doen herbekijken en doen herwaarderen. En ik zal hier niet de enige zijn.

Nu nog ergens een deftige blu ray van blue velvet vinden want die heb ik ooit als 16jarige opgezet, opgenomen onder het motto "alles wat Canvas uitzend van film is de moeite om te zien". Totaal niet klaar voor toen en ben denk ik zelfs naar de tv beginnen roepen en halverwege afgezet. Nu 10 jaar later zou mij dat veel beter moeten liggen.

Mulholland Drive 6
Lord of the Rings: The Fellowship of the ring 6
Spirited away 1
Shrek 1

Fellowship of the Ring is bij mij ook wel gegroeid tot de beste, en zoals eerder gezegd is dit voor mij pure nostalgie. Geen enkel fictief universum kan me zo boeien als middle-earth.

Ik had in 2001 nog een 10/10 uitgedeeld; namelijk aan Y tu mamá también https://www.imdb.com/title/tt0245574/?ref_=rt_t_2
Spijtig dat ik deze dus niet kan nomineren.

Is Donnie Darko hier trouwens nog niet vernoemd ? https://www.imdb.com/title/tt0246578/?ref_=rt_t_3
Of The Piano Teacher https://www.imdb.com/title/tt0254686/?ref_=rt_t_4 van Haneke

Beste van het jaar of van de franchise?

Nuja landslide zag ik nu ook wel niet gebeuren tbh. Ja een straffe film he maar Lynch zijn overlijden heeft mij wel wat dingen doen herbekijken en doen herwaarderen. En ik zal hier niet de enige zijn.

Nu nog ergens een deftige blu ray van blue velvet vinden want die heb ik ooit als 16jarige opgezet, opgenomen onder het motto "alles wat Canvas uitzend van film is de moeite om te zien". Totaal niet klaar voor toen en ben denk ik zelfs naar de tv beginnen roepen en halverwege afgezet. Nu 10 jaar later zou mij dat veel beter moeten liggen.
Franchise, excuses :) en ja ik had oprecht gedacht dat fellowship (die zowat de ideale blend is tussen de blockbuster en een film die zowel qua verhaal, pacing, muziek, visuals aan de top staat) met een mijl voorsprong ging winnen 🤷‍♂️

Maar kijk, smaken en kleuren :) gelukkig maar!

Al zou ik het wel jammer vinden als net fellowship eruit valt :p

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan