Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Cidade de Deus 1
Kung pow: Enter the Fist 1
Adaptation 2
Gangs of New York 1
Spider-Man 1
The Lord of the Rings: The Two Towers 2
Infernal Affairs 1

Cidade de Deus 2
Adaptation 2
Gangs of New York 1
Spider-Man 1
The Lord of the Rings: The Two Towers 2
Infernal Affairs 1

2002, nog een deftig jaar voor actiefilms: Equilibrium, Bourne Identity, Spider-Man, We Were Soldiers en het schitterende Hero en het wat serieuzere werk Adaptation, Road to Perdition, The Pianist, Punch-Drunk Love, City of God, Insomnia. Ook nog een shoutout voor The Count of Monte Cristo & Treasure Planet (één van de betere Disneys imo, als je jeugdsentiment niet meetelt).

Maar goed, no contest:

Cidade de Deus 2
Adaptation 2
Gangs of New York 1
Spider-Man 1
The Lord of the Rings: The Two Towers 3
Infernal Affairs 1

Goed: 28 Days Later, Cidade de Deus, Catch Me If You Can, The Pianist, Minority Report, Ice Age, Phone Booth, Empire.
Zeer goed: Lord of the Rings: The Two Towers (They're taking the Hobbits to Isengard!), The Bourne Identity, Bloody Sunday.

Mijn stem gaat naar:

Cidade de Deus 2
Adaptation 2
Gangs of New York 2
Spider-Man 1
The Lord of the Rings: The Two Towers 3
Infernal Affairs 1

Cidade de Deus 2
Adaptation 2
Gangs of New York 2
Spider-Man 1
The Lord of the Rings: The Two Towers 4
Infernal Affairs 1

2002

De meeste die ik wil vernoemen zijn al vernoemd geweest maar ik heb er nog enkele die ook nog vernoemen waard zijn :
Ali G Indahouse, One Hour Photo,The Mothman Prophecies, Ju-on: The Grudge, Dog Soldiers.

Mijn toppers waar ik tussen moet kiezen zijn The Pianist, Cidade de Deus en LOTR.
Om niet allemaal op dezelfde te stemmen zal ik een andere kiezen.

Cidade de Deus 2
Adaptation 2
Gangs of New York 2
Spider-Man 1
The Lord of the Rings: The Two Towers 4
Infernal Affairs 1
The Pianist 1

Cidade de Deus 2
Adaptation 2
Gangs of New York 2
Spider-Man 1
The Lord of the Rings: The Two Towers 5
Infernal Affairs 1
The Pianist 1

Cidade de Deus 2
Adaptation 2
Gangs of New York 3
Spider-Man 1
Infernal Affairs 1
The Pianist 1

😃😃😃 Kijk, dit is weer opnieuw een geval van: de populairste wint. Los van het feit dat het een degelijke film is, kan je er op basis van de box office van uitgaan dat er altijd meer mensen gaan zijn die TTT gezien zullen hebben ipv pakweg een film als Infernal Affairs en dus vergroot de kans dat TTT een stem krijgt. Ergens is dat een beetje een flaw in het systeem. We zouden eerst een shortlist moeten opstellen en dan stemmen. Je mag enkel stemmen als je alle films uit de shortlist hebt gezien.
Maar goed ik snap dat dat logistiek niet mogelijk is en dat zou ook gigantisch veel tijd in beslag nemen, waardoor we binnen 5 jaar nog bezig zouden zijn. 😃😃😃

Laatst bewerkt:
Ik heb Infernal Affairs alsook alle andere genomineerden gezien en dat zijn allen goeie films maar stem toch op TTT. 🤷‍♂️

Kijk, dit is weer opnieuw een geval van: de populairste wint. Los van het feit dat het een degelijke film is, kan je er op basis van de box office van uitgaan dat er altijd meer mensen gaan zijn die TTT gezien zullen hebben ipv pakweg een film als Infernal Affairs en dus vergroot de kans dat TTT een stem krijgt. Ergens is dat een beetje een flaw in het systeem. We zouden eerst een shortlist moeten opstellen en dan stemmen. Je mag enkel stemmen als je alle films uit de shortlist hebt gezien.
Maar goed ik snap dat dat logistiek niet mogelijk is en dat zou ook gigantisch veel tijd in beslag nemen, waardoor we binnen 5 jaar nog bezig zouden zijn.

Hoe zou je controleren dat iemand allle films gezien heeft? Valt niet te controleren.

En met alle respect, nemen sommigen het niet gewoon een beetje te serieus? Ik zou als criteria eerder selecteren dat mensen enkel mogen meedoen als ze zich niet opwinden in de keuzes van een ander.

Een popularity contest waarin populaire films goed scoren, well color me surprised.

De twee grote 2002 contenders voor mij zijn Adaptation en Le fils 🇧🇪

ook heel goed dat jaar waren:
The Man Without a Past
Femme Fatale
The Magdalene Sisters
Far From Heaven
Demonlover
Spider
Russian Ark
Hero
Windtalkers

Hoe zou je controleren dat iemand allle films gezien heeft? Valt niet te controleren.

En met alle respect, nemen sommigen het niet gewoon een beetje te serieus? Ik zou als criteria eerder selecteren dat mensen enkel mogen meedoen als ze zich niet opwinden in de keuzes van een ander.

Een popularity contest waarin populaire films goed scoren, well color me surprised.
Ik zal een smiley achter mijn hele post zetten, want de enige die zich momenteel lijkt op te winden, ben jij.

Cidade de Deus 2
Adaptation 2
Gangs of New York 3
Spider-Man 1
Infernal Affairs 1
The Pianist 1
Le fils 1

Kijk, dit is weer opnieuw een geval van: de populairste wint. Los van het feit dat het een degelijke film is, kan je er op basis van de box office van uitgaan dat er altijd meer mensen gaan zijn die TTT gezien zullen hebben ipv pakweg een film als Infernal Affairs en dus vergroot de kans dat TTT een stem krijgt.
Box office Return of the king: meer als een miljard
Box office Kill Bill Vol 1: 180 miljoen

En dat is toch ook een mooie tiebreak geworden. Argument wordt ook minder relevant naarmate de tijd vordert denk ik. Raging Bull was in 1980 een financiele flop, maar kan wel eens veel punten pakken binnen 22 dagen.

Ik heb Infernal Affairs alsook alle andere genomineerden gezien en dat zijn allen goeie films maar stem toch op TTT. 🤷‍♂️
Ik vind voor de duidelijkheid trouwens TTT de slechtste van de 3. Er zijn echt pacingproblemen met die film (maar dat heb ik met de 3de ook). Een bijkomende reden kan ook zijn dat TTT mijn favoriete boek van de 3 is en dat ik vind dat het boek veel minder tot zijn recht komt. Alleen al het einde van het boek in vergelijking met het eind van de film.
Maar no worries, want 3 keer raden waar mijn stem morgen naartoe zal gaan… 😃

Box office Return of the king: meer als een miljard
Box office Kill Bill Vol 1: 180 miljoen

En dat is toch ook een mooie tiebreak geworden. Argument wordt ook minder relevant naarmate de tijd vordert denk ik. Raging Bull was in 1980 een financiele flop, maar kan wel eens veel punten pakken binnen 22 dagen.
Ik weet dat niet. Empire strikes back heeft veel meer exposure want ook grotere box office. Ik ben ervan overtuigd dat die ook wel goed zal scoren. Op imdb alleen al heeft Empire meer dan 1 miljoen stemmen meer.

Ik weet dat niet. Empire strikes back heeft veel meer exposure want ook grotere box office. Ik ben ervan overtuigd dat die ook wel goed zal scoren. Op imdb alleen al heeft Empire meer dan 1 miljoen stemmen meer.
Als het echt een popularity contest zou zijn hier dan hadden er al grotere draken gewonnen. De forumgangers hier zijn nu ook geen botsautojohns die in zwijm vallen bij fast and the furious en die films reenacten met de botsautos

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan