Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Moeilijk jaar..
Stardust ondergewaardeerde parel
Atonement vond ik énorm goed, pakkende film met ditto acteerprestaties
Dan nog hot fuzz, pirates of the carribean: at worlds end (die CGI daar was :drool: ), ratatouille,.

Net als gisteren ga ik voor de film die (voor mij) James McAvoy, Keira Knightley én Saoirse Ronan lanceerde als acteurs. Ook de muziek was :thumb:

There Will Be Blood 5
I Am Legend 1
Superbad 1
Eastern Promises 1
Ex Drummer 1
The Mist 1
Hot Fuzz 1
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford 1
Atonement 1

Enkele uitstekende films (4 luni, 3 saptamâni si 2 zile; Funny Games Remake; Jesse James) en heel wat goeie docu's (King of Kong, Please Vote for Me) dit jaar. Maar eentje die er absoluut bovenuit steekt, een klassieker, magnum opus van een geweldige director met in de hoofdrol de beste acteur aller tijden (en Paul Dano schittert hier ook).

There Will Be Blood 6
I Am Legend 1
Superbad 1
Eastern Promises 1
Ex Drummer 1
The Mist 1
Hot Fuzz 1
Atonement 1

There Will Be Blood 7
I Am Legend 1
Superbad 1
Eastern Promises 1
Ex Drummer 1
The Mist 1
Hot Fuzz 1
Atonement 1

Het is dat deze nog vers in het geheugen zit en ik hem wel stevig vond.

There will be Blood 7
I Am Legend 1
Superbad 1
Eastern Promises 1
Ex Drummer 1
The Mist 1
Hot Fuzz 1
Atonement 1
American Gangster 1

Op mijn imdb-lijst van dat jaar gigantisch veel films met een 7, slechts eentje met een 8.

TWBB wint toch sowieso dus desnoods moet iemand die op TWBB gestemd heeft zijn stem maar veranderen naar NCFOM. :eviltongue: Dat die niet genomineerd zou worden zou een schandaal zijn en een serieuze smet op ons blazoen. Voor eeuwig en altijd zouden we gebukt gaan onder die schaamte die we tot het einde ter tijden zullen moeten dragen. I'm only half joking. 😅

Do it. Beat the odds. Better not leave it to chance.

805f2841a222103ded0a02e4425ed38475-20-thumbs-and-ammo-no-country.2x.h473.w710.jpg

Anton Chigurh approves this message.

Zelfs voor mij (ik kijk niet al te bijzonder veel films, 33 films maar in 2007), wordt het een moeilijke keuze.

Goed: Katyn, Battle in Seattle, The Kingdom, The Simpsons, Hitman, The Bourne Ultimatum, The Assassination of Jesse James, I Am Legend, Ratatouille, Transformers, American Gangster, Superbad, Zodiac.
Zeer goed: The Hunting Party, Hot Fuzz, Into the Wild, No Country for Old Men.

Ik zou heel graag ingaan op DaFreak's verzoek, maar helaas voor Anton Chigurh vond ik 1 film er toch bovenuit steken...

There will be Blood 7
I Am Legend 1
Superbad 1
Eastern Promises 1
Ex Drummer 1
The Mist 1
Hot Fuzz 1
Atonement 1
American Gangster 1
Tropa de Elite 1

Topper! Stond blijkbaar nog niet in mijn watchlist en daardoor ook niet vernoemd.
Ook gezien maar het is te lang geleden en kan er mij niet zo heel veel van herinneren.
Ik kan het niet door die duilvelse Darabont die mij in 2007 tekende voor het leven met zijn waanzinnige adaptie van King's The Mist.

Hij veranderde heel wat, inclusief het einde, en dat einde is imo in de running voor meest impactvolle einde in de geschiedenis van cinema. King zelf vindt het een beter einde dan wat hij schreef voor zijn boek. Maar dat einde is slechts de vergiftigde kers bovenop de taart. Zoals Darabont als geen ander kan weet deze onder je huid te kruipen door karakters uit te bouwen via onderlinge dialoog waar je op een mum van tijd met meeleeft. Met een miniscuul budget van 20M zijn de monsters eerder achtergrond voor het menselijk drama dat centraal staat en gewoon ook interessanter is.

"As a species we're fundamentally insane. Put more than two of us in a room, we pick sides and start dreaming up reasons to kill one another." -Ollie, waarschijnlijk een van de meest wijze winkel managers die ooit de planeet sierde.

The Mist 1
The Mist is fantastisch, het gevoel van hopeloosheid op het einde 😍

There will be Blood 8
I Am Legend 1
Superbad 1
Eastern Promises 1
Ex Drummer 1
The Mist 1
Hot Fuzz 1
Atonement 1
American Gangster 1
Tropa de Elite 1

Ik dacht eerst uit principe NCFOM of Zodiac te nomineren, maar voor mij torent TWBB zo hoog uit boven de rest. 2007, wat een crazy filmjaar.

Ook gezien maar het is te lang geleden en kan er mij niet zo heel veel van herinneren.😍

Hier prolly ook van 2007 geleden dat ik die gezien heb. Vond die toen onverwachts geweldig met mind-blowing twists. Wat prolly vrij bizar is voor een familie film. 😅 Kans is reeel dat ik die destijds in een bijzonder stonede bui heb gezien. Heb hem mede daardoor nog niet durven terug te zien. Heb zo het gevoel dat een rewatch de herinnering eraan door het slijk zal sleuren. Maar één van de toch eens werk van maken.

Then again, was net wat aan het rondneuzen en een van de eerste links die ik tegenkom is een 17 minuten durende video; "The Last Mimzy explained".

MV5BMTQ2Njg5MjY3N15BMl5BanBnXkFtZTcwNzk2NjQ0NA@@._V1_.jpg

Maybe there really was more to this. :biglaugh: Tijd voor een rewatch me dunkt.

Laatst bewerkt:
Mijn favorieten dat jaar, die nog geen shout out kregen:

4 months, 3 weeks, 2 days
We Own the NIght
Le voyage du ballon rouge
Lust Caution
I'm Not There
Before the Devil Knows You're Dead
Boarding Gate

Hier prolly ook van 2007 geleden dat ik die gezien heb. Vond die toen onverwachts geweldig met mind-blowing twists. Wat prolly vrij bizar is voor een familie film. 😅 Kans is reeel dat ik die destijds in een bijzonder stonede bui heb gezien. Heb hem mede daardoor nog niet durven terug te zien. Heb zo het gevoel dat een rewatch de herinnering eraan door het slijk zal sleuren. Maar één van de toch eens werk van maken.

Then again, was net wat aan het rondneuzen en een van de eerste links die ik tegenkom is een 17 minuten durende video; "The Last Mimzy explained".

Maybe there really was more to this. :biglaugh: Tijd voor een rewatch me dunkt.
2007...bij mij was er ook een kans 😝

Als ik die titel zie of hoor moet ik wel altijd aan Family Guy denken, meer bepaald dit fragmentje

Er waren trouwens nog een aantal van die familiefilms dat jaar dat ook nog behoorlijk waren zoals Bridge to Terabithia, The Golden Compass, Stardust en Mr. Magorium's Wonder Emporium.

Btw, ik vind het trouwens straf dat ik de enigste ben die deze al vernoemd heeft :

Dat was toch echt een topper in het time travel genre!

Yep Timecrimes was zeker de moeite. 👌 Vigalondo's debuut en, misschien jammer genoeg, nog steeds met ruime voorsprong zijn beste.

Nog altijd geen vote binnegekomen voor NCFOM?

impliedfacepalm.gif

a94290e2ae99247d7c9daff3f3c8f05f.gif

Eentje voor deze legend

There will be Blood 8
I Am Legend 1
Superbad 2
Eastern Promises 1
Ex Drummer 1
The Mist 1
Hot Fuzz 1
Atonement 1
American Gangster 1
Tropa de Elite 1

Daniel is een legende, maar toch.

There will be Blood 8
I Am Legend 1
Superbad 2
Eastern Promises 1
Ex Drummer 1
The Mist 1
Hot Fuzz 1
Atonement 1
American Gangster 1
Tropa de Elite 1
3:10 to Yuma

"Do you have any idea how crazy you are?"

Gij onmens! zoude ff kunnen stoppen me knikken?
no-country-for-old-men-anton-chigurh.gif

Komaan het is nog ni te laat, 35 minutes to go! Someone, anyone. Please for all that is right and good in this world. 🙏

Drie van mijn absolute favorieten. Zodiac, There Will Be Blood en No Country. Fuck. Ik verschiet hier ook wel van de unanieme vote. Maar dat maakt het toch wel weer leuk. Want ook ik zwicht voor het gitzwarte magnum opus van PTA.

There will be Blood 9
I Am Legend 1
Superbad 2
Eastern Promises 1
Ex Drummer 1
The Mist 1
Hot Fuzz 1
Atonement 1
American Gangster 1
Tropa de Elite 1
3:10 to Yuma