Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Hé, suggesties voor die tiebreakers:
  • Kunnen we de thread hier ook linken? Ik heb ze nu bvb gemist en zou EEAAO gestemd hebben.
  • Na hier te linken, zou ik de tie breaker open laten tot einde de dag erna (of minstens 24u na posten). Dit is een thread die mensen typisch 1 keer / dag maar checken.
  • Zouden we de originele stemmen voor de "de-tie-breaken-films" niet al de facto overnemen?
  • Als rule lijkt mij ook logisch dat iemand zijn stem niet mag wijzen als je al op 1 van de "de-tie-breaken-films" hebt gestemd?
Ik zal hem ih vervolg linken.
Als je nog niet gestemd hebt mag je dit nog doen gezien we na 24u nog met een tiebreak zitten ...

D+1 was sowieso de bedoeling maar ik kon de thread starten net na middernacht dus had ik ervoor gekozen dezelfde dag nog af te sluiten. Zal er dus wat vanaf hangen.

Stemmen overnemen is terug wat administratie voor mij, ik zou liever telkens van 0 beginnen.

Van mij mag een persoon zijn stem ruilen.

Spider-Man: Into the Spider-verse 1
Hereditary 4
The Favourite 1
Annihilation 1
They Shall Not Grow Old 1
Leave No Trace 1
First Man 1
Under The Silver Lake 1
Suspiria 2
Avengers: infinity war 1

Hereditary verliest imo wel wat van zijn pluimen bij een rewatch itt Suspiria.

Hereditary 4
The Favourite 1
Annihilation 1
Leave No Trace 1
First Man 1
Under The Silver Lake 1
Suspiria 2

Hereditary verliest imo wel wat van zijn pluimen bij een rewatch itt Suspiria.
Elaba

Hereditary 4
The Favourite 1
Annihilation 1
Leave No Trace 1
First Man 1
Under The Silver Lake 1
Suspiria 2
Roma 1

Ik zal hem ih vervolg linken.
Als je nog niet gestemd hebt mag je dit nog doen gezien we na 24u nog met een tiebreak zitten ...

D+1 was sowieso de bedoeling maar ik kon de thread starten net na middernacht dus had ik ervoor gekozen dezelfde dag nog af te sluiten. Zal er dus wat vanaf hangen.

Stemmen overnemen is terug wat administratie voor mij, ik zou liever telkens van 0 beginnen.

Van mij mag een persoon zijn stem ruilen.
Okido, het waren suggesties, maar ik volg sowieso degene die de moeite doet om de boel op te zetten en runnen (gij dus) :-).

Heel tof concept trouwens!

Hereditary 4
The Favourite 2
Annihilation 1
Leave No Trace 1
First Man 1
Under The Silver Lake 1
Suspiria 2
Roma 1

Dat is een documentaire. Telt dit ook mee?

Fair enough.
Bij zo'n genre van films is de eerste indruk met het meeste shock effect, na een rewatch weet je ongeveer wat er gaat gebeuren en is dit gevoel wat minder.
Suspiria is goed, zeer goed zelfs, maar wordt voor mij altijd overschaduwd door het origineel!

Dat is een documentaire. Telt dit ook mee?

Fair enough.
Bij zo'n genre van films is de eerste indruk met het meeste shock effect, na een rewatch weet je ongeveer wat er gaat gebeuren en is dit gevoel wat minder.
Vind ik ne moeilijke, ben te biased naar docus toe. Geef maar jullie mening

Ben ook wel vrij zot van docus maar dan verfrissen we die thread later nog wel eens en houden we het hier bij meer traditionele film.

Niet gezien dat Roma blijkbaar ook uit 2018 komt. (Pas in 2011 met letterboxd begonnen, alles dat er voor kwam is minder gelogd )
Niet dat het veel uit maakt, maar ik zou mijn stem van First Man willen veranderen naar Roma

Hereditary 4
The Favourite 2
Annihilation 1
Leave No Trace 1
Under The Silver Lake 1
Suspiria 2
Roma 2

Hereditary 4
The Favourite 2
Annihilation 1
Leave No Trace 1
Under The Silver Lake 1
Suspiria 2
Avengers: infinity war 2
Roma 2

Aangepast, hoewel ik They Shall Not Grow Old nu toch wat anders vond dan een docu (en hij zelfs nog theatrical release had)

2017: Weinig goeds dit jaar (althans dat ik gezien heb). Get Out en Baby Driver zowat het enige dat er echt uitspringt.

Get Out 1

2017

Sterk jaar weeral voor A24 (ik ga daar toch echt eens een apart topic over moeten maken) met oa First Reformed, The Florida Project, Good Time, A Ghost Story, The Killing of a Sacred Deer, Lady Bird, The Disaster Artist en It Comes at Night.
Ook een aantal goede horror films met oa Get Out, Aterrados, One Cut of the Dead, It, The Ritual, It Comes at Night en Gerald's Game.
Dan hebben we nog Phantom Thread, Okja, Baby Driver, Dunkirk, Mother!, Wind River, The Shape Of Water, Tigers Are Not Afraid, Three Billboards Outside Ebbing Missouri, Brawl in Cell Block 99 en voor de meeste zal deze de favoriet zijn denk ik : Blade Runner 2049.

Ik kies voor mijn favoriet genre, horror 😋

Get Out 2
The Florida Project 1

2017

Sterk jaar weeral voor A24 (ik ga daar toch echt eens een apart topic over moeten maken) met oa First Reformed, The Florida Project, Good Time, A Ghost Story, The Killing of a Sacred Deer, Lady Bird, The Disaster Artist en It Comes at Night.
Ook een aantal goede horror films met oa Get Out, Aterrados, One Cut of the Dead, It, The Ritual, It Comes at Night en Gerald's Game.
Dan hebben we nog Phantom Thread, Okja, Baby Driver, Dunkirk, Mother!, Wind River, The Shape Of Water, Tigers Are Not Afraid, Three Billboards Outside Ebbing Missouri, Brawl in Cell Block 99 en voor de meeste zal deze de favoriet zijn denk ik : Blade Runner 2049.

Ik kies voor mijn favoriet genre, horror 😋

Get Out 2
The Florida Project 1
Ow snap, waren Brawl en BR2049 van dat jaar? Get Out blijft wrsch bovenaan de lijst, maar die 2 waren ook wel lekker.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan