Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

2020

Druk 1
I'm Thinking of Ending Things 2
The Father 2
Promising Young Woman 1
Nomadland 1
Palm Springs 2
If Anything Happens I Love You 1

Geen ervaring met de Small Axe films. Anthologie binnen 1 film zoals Relatos Salvajes is natuurlijk toegestaan. Anthony series zoals Black Mirror of Inside no. 9 niet. Deze neigt eerder naar de tweede soort dus zou ik weren.

Kortfilms zie ik ook liever niet passeren. Dat is voor mij een apart medium. Maar ik luister ook graag naar jullie meningen

Inderdaad kortfilms.. maar waarom niet. Leukste hier is de diverse titels te zien verschijnen en wat iedereen zijn favoriet is. Zolang het maar oprecht is.

Zonder kortfilm is het dan dit voor mij:

Druk 1
I'm Thinking of Ending Things 2
The Father 3
Promising Young Woman 1
Nomadland 1
Palm Springs 2

Ik heb geen sterke mening, maar ik hou van duidelijkheid. En voor de duidelijkheid zeg ik theatrical releases only als duidelijkst?

Ik ben het eens met de beslissing, maar wil gewoon meegeven dat de meeste Small Axe films beter zijn dan eender welke theatrical release van dat jaar die ik gezien heb...

Gewoon allemaal wat normaal doen :biglaugh:

I change my vote to Spheres! :devilish: Een VR semi interactive triple feature geregisseerd door Darren Aronosfky, Ari Handel en Eliza Mcnitt. Spheres is an astounding journey through the cosmos like never done before. The Chapter 1: Chorus of the Cosmos is narrated by Millie Bobby Brown, Chapter 2: Songs of Spacetime is narrated by Jessica Chastain, and Chapter 3: Pale Blue Dot is narrated by Patti Smith.

Just kidding ofc maar wel legit één van de beste dingen dat ik dat jaar gezien heb. :biglaugh:

Druk 1
I'm Thinking of Ending Things 3
The Father 3
Promising Young Woman 1
Nomadland 1
Palm Springs 2

Ik zou ook een van de Small Axe films gekozen hebben, namelijk Lover's Rock. @Lint heel de anthologie is de moeite, zelfs de mindere delen zijn nog gewoon goed (en de som maakt de delen ook beter). Ik ben een grote fan van hangout films, waar een groepje personages gevolgd wordt zonder echte noemenswaardige plot (genre Dazed & Confused, The Last Days of Disco etc.) en van de Before films van Linklater waar je één moment van twee geliefden integraal te zien krijgt. Lover's Rock voelt een beetje aan als McQueen's kleinschalige mengeling van die twee en dan ook nog eens gevuld met heel goeie muziek.

edit: woeps zo opgegaan in Small Axe dat ik op de verkeerde gestemd had lol, mijn stem is dus I'm Thinking of Ending Things

Laatst bewerkt:
Druk 1
I'm Thinking of Ending Things 3
The Father 3
Promising Young Woman 1
Nomadland 1
Palm Springs 2
Mank 1

Druk 2
I’m thinking of ending things 3
The Father 3
Promising Young Woman 1
Nomadland 1
Palm Springs 2
Mank 1

Ik ga precies The Father ook eens moeten bekijken. Ik dacht altijd dat dit een melancholische bleitfilm was.

Ik ga precies The Father ook eens moeten bekijken. Ik dacht altijd dat dit een melancholische bleitfilm was.
Absoluut bekijken, wenen is toegestaan, aangeraden zelfs

Ps. Morgen volgt de tiebreak voor de films uit de 20s. In deze thread gaan we wel gewoon door met 2019 vanaf 00.00

2019 was een absoluut fantastisch filmjaar, ik ga het écht moeilijk hebben om daar uit te kiezen. Nog niet nagekeken maar dat was volgens mij het jaar van Tarantino's laatste, The Lighthouse, Ed Astra, The irishman etc...

2019 was een absoluut fantastisch filmjaar, ik ga het écht moeilijk hebben om daar uit te kiezen. Nog niet nagekeken maar dat was volgens mij het jaar van Tarantino's laatste, The Lighthouse, Ed Astra, The irishman etc...
Net eens nagekeken, Ook Uncut Gems zit in dat jaar, dacht dat dat ouder was en 1917 en Rocketman ook. Ik kan niet kiezen.

Wat een moeilijk jaar, zoveel favorieten :eek2:
Eigenlijk wil ik The Lighthouse kiezen maar Alita : Battle Angel had mijn hart gestolen. Die film heeft mij nadien de hele comic reeks doen doorlezen. Dan hebben we nog Parasite, Doctor Sleep, The Last Black Man In San Francisco, Color Out Of Space, A Beautiful Day In The Neighbourhood, 1917, Vivarium, ....

Dus 2019 :

Alita : Battle Angel 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan