Wat heb je vandaag op TV gezien ?

Bedankt voor de tip, was misschien van plan om te kijken maar ik heb het wel eventjes gehad met al die varianten op "Het Huis". Telkens hetzelfde uiteindelijk. Je nodigt een BV uit en probeert hem/haar in een modus te krijgen waarin hij/zij nostalgisch of emotioneel wordt om dan grote ontboezemingen los te krijgen.

Ik begon "Het Huis" zelf ook al met een andere bril te bekijken vanaf het moment dat ik wist dat dat huis van Eric Goens zelf was. Het valt me sindsdien op dat dat programma lijkt op één lange reclamespot voor zijn huis. Is het om zijn ego te vleien of omdat hij later het huis met een forse meerwaarde wil verkopen? Geen idee. Maar telkens die idyllische shots die worden genomen van het huis, de verplichte entree via de weide met dieren, de "ooh's en wauw's" van de gasten, het obligate zinnetje van de gasten "amai, jij woont hier mooi!" die telkens opnieuw voorkomt zonder dat eruit te knippen, ...

En dan heb je de "De Avonden" van Wim Lybaert die quasi een exacte kopie is. Veel minder of geen focus op zijn huis maar wel met dat vissen naar emotionele momentjes en grote ontboezemingen. Ligt er te vingerdik op.
Dan had je met De Columbus, wat ook exacte kopie is van het concept, tenminste nog de reisfactor.

Blijkbaar is Boer Coppens dus ook meer van hetzelfde. En ik vergeet vast nog een hele resem dergelijke programma's.
 

Die past inderdaad mooi in het rijtje, al doet men hier tenminste de moeite om er nog een musical over te maken. :p
 
"Ik vraag het aan" op BRT1
en Ik heb het vrij snel weer verzet (ben niet aan de 3de gast geraakt)

Het was een samenraapsel van allemaal verschillende dingen.

Iets emotioneel pakken - zoals james de musical
Een liedje coveren - zoals liefde voor muziek
De tribune (of de stelling) - beetje zoals Bart Peeters Deluxe

Er zijn slechtere muziekprogramma's op Vlaamse televisie.
Maar ik ben er al vrij zeker van dat er geen 2de seizoen zal komen van dit programma
 

Het eerste seizoen van de Nederlandse variant op Kamp Waes uitgekeken, ik ben helemaal in de ban van dit nu. 100x intenser, de twee ex-commandos (vooral Ray Klaassens) die enorm indruk op me maken. Wat een verschil met Kamp Waes, jeetje.

Ga de overige seizoenen met veel plezier bekijken. Indrukwekkend!
 
"Wat zou jij doen?" op vtm.
WTF is dat, doe toch wat je zelf wilt doen ipv anderen voor jou te laten beslissen.

Ik vond dat echt cringe.
Het leek eerder een opname van 1 of andere open podium comedy show in een cultuurcentrum.
Karen Damen kan imo zo'n programma totaal niet dragen. Het voelde ook niet vloeiend aan.
De figuren in de zaal waren ook... opmerkelijk.
 
Bad Bad Belgium episode 1: had het boek van "Dokter XTC" gelezen maar vond dit maar ongemakkelijk: geanimeerde true crime met platte Antwerpse voiceover, waarschijnlijk gepitched als innovatief en goedkoper dan met acteurs werken. Motion graphics met een GTA tintje halen alle diepgang uit het verhaal, ironische lichaamsverhoudingen en emotieloze Thunderbirds koppen zorgen er voor zodat je het eigenlijk niet meer serieus kan nemen. Flop.
 
Eerste aflevering van het nieuwe seizoen van Scheire en de schepping. Wat een klucht.

Had niet veel anders verwacht, maar ik vond dat als tiener wel tof.
 
Mijn vrouw wou per sé die trouwpartij van Regi live zien.

:unsure:

Is dat typisch vrouwelijk?
Nee, ik heb een paar weken geleden 1 aflevering deels gezien en ik vond het vreselijk.
Regi is serieus in mijn achting gedaald. Hij liet zich heel respectloos uit over zijn ex.

Dat uw kinderen en vriendin ziek worden door in uw ranzig zwembad te zwemmen is deels ook zijn eigen schuld.
 
De mosterd van Meus - aflevering over Georgië. Mooie televisie en doet me wat nostalgisch worden naar mijn eigen reis naar daar.
 
Terug
Bovenaan