cege
Well-known member
Daar zit ook geen raketwetenschap achter.
Dat is gewoon 10 - 20 cm isolatiewol in uw dak steken (of uw zoldervloer isoleren langs boven indien je uw zolder niet gebruikt) en uw muren laten injecteren.
Met misschien nog wat dubbel glas laten voorzien met spacer.
En vroeger kreeg je voor het meeste zelfs nog subsidies ook nog.
Maar ik gok dat als je dat principe doordoet voor uw volledige woning dat je dan al vlot tegen de B zult zitten maar zeker C.
En dat zijn dan ook nog eens de ingrepen die het meeste renderen.
Dat weet ik en jij. Maar ons Deborah zal geen 20 of 30k investeren als ze ze niet heeft, zelfs als het zich op 5y terugverdient.
Wij gingen hier ook nog de zijgevel isoleren en creppy. Hoeveel ging ons dat besparen? 200-300 euro per jaar. Offerte was 10000. Op zich geen al te goeie ROI. We hebben beslist om te verkopen. Alle investeringen verder dan 2y terugverdientijd in de vuilbak.
Epc is nu 250 of zo en alles ziet er afgewerkt uit. Bij de verkoop zijn er misschien 2 of 3 van de 30 die nog maar iets gevraagd hebben over die muur. Die muur gaat nooit meer geisoleerd worden.
De meeste huizen aan het beneden segment zijn voor 5 of 10y en dan kinderen werpen en verhuizen. Waarom zou iemand ooit fundamenteel investeringen doen met lange terugverdientijd? Nobody cares of de epc 260 of 300 is, die investeringen verdien je nooit terug. Zolang daar geen mechanism voor gevonden wordt, blijft het dweilen met de kraan open.
Laatst bewerkt:
. Bij mijn vader vb is dat er niet. Bij mijn nonkel in Lummen is dat nog maar 3 jaar geleden voorzien. En Lummen is nu ook niet echt het hol van Pluto 

.
.