Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ben benieuwd naar het verschil in je verbruik.Bedankt voor de reactie.
Ik heb de verwarming nu op een contante temp van 20 graden gezet.
Alleen weet ik niet hoe ik de stooklijn lager kan zetten.
Wij zijn sinds oktober verhuisd en ons huis gerenoveerd met vloerverwarming en een lucht water warmtepomp. Wij hebben gekozen voor Panasonic voor de binnenunit met een boiler van 280l voor het warm water, gezien wij met 4 zijn.
Nu heb ik het gevoel dat ons verbruik toch vrij hoog ligt. Wij verwarmen tussen 6 en 8 's morgens en tussen 16 en 22 uur. Het temperatuur is ingesteld op 20°. De temperatuur valt naar +/- 18,5° tussen 10 en 16 uur als de vloerverwarming niet aanstaat maar van zodra het aangaat zitten we snel op 20°. Wat meer dan voldoende is voor ons.
Is niet zoveel. We spreken wel over L/W niet geothermisch. Daar is het anders.Ben benieuwd naar het verschil in je verbruik.
20 tot 30kwh per dag naar de warmtepomp is echt extreem veel.
Ja hij heeft het zelf zo ingesteld.Ben benieuwd naar het verschil in je verbruik.
Sowieso laat je vloerverwarming best op een constante.
Had je installateur het aangeraden om het te doen zoals je deed?
Ja hij heeft het zelf zo ingesteld.
Ben ook benieuwd en hoop op minder verbruik.
Qua isolatie hebben wij de vloer 10cm PUR laten spuiten
Hierop de chape laten leggen en hierop de vloerverwarming.
Ramen zijn dubbel glas. Geen hoge rendementglas. Staat eventueel nog op de planning.
Wij zitten nu ook aan 20-35kwh per dag voor de warmtepomp (L/W) hoorBen benieuwd naar het verschil in je verbruik.

Het is wel belangrijk dat je dan ook de stooklijn aanpast, daar gaat de winst in zitten. Want je gaat nu net willen dat ipv 2x per dag een hoop energie in de woning te steken, deze verspreiden over 24uur. Hiervoor heb je een lager vermogen nodig --> aanvoertemperatuur naar beneden --> beter rendement. Misschien best even op internet de handleiding opzoeken. Vaak vind je er ook nog filmpjes van terug.Bedankt voor de reactie.
Ik heb de verwarming nu op een contante temp van 20 graden gezet.
Alleen weet ik niet hoe ik de stooklijn lager kan zetten.
Extreem? Ik zit hier aan meer dat naar de warmtepomp gaat allesins. Laatste week tussen de 30 en 45kwh per dag. Mijn huis heeft een e peil 15 en is een nieuwbouw met voldoende isolatie. Wel een open bebouwing met veel ramen dus dan heb je altijd iets meer verlies. Huis is ook vrij ruim en ik heb overla vvw, ook in de 4 kamers boven e.d.Ben benieuwd naar het verschil in je verbruik.
Andere jaren ?Mijn foto is van 2 januari.
Maar ik begrijp het niet helemaal.
Laatste jaar: 1363
Laatste maand: 529
Heeft die dan maar 834 over de andere 11 maanden verbruikt? OK, tijdens de zomermaanden is er geen verwarming, maar bv januari lijkt me toch ook een stevige maand.
En wat bedoelt hij dan met Totaal 1441? Wat zit hier dan nog in?
![]()
Koelen is overigens: laatste jaar: 212
Warm water: laatste jaar: 367
Vorig jaar 1363 en totaal 1441.Andere jaren ?
Dit lijkt mij gewoon het totaal dat er over de tijd heen is verbruikt voor de verwarming. Al zie ik het nut er niet echt van in.

Even inpikken hierop ivm die boilergrootte, volstaat dit voor jullie en wat is de samenstelling van je gezin (kleine kinderen, pubers,...)? Ik vind het moeilijk om in te schatten naar welke grootte je best gaat. Ik heb hier offertes liggen van 180 tot 300 liter buffervat, dus ervaringen zijn welkom.Wij zijn sinds oktober verhuisd en ons huis gerenoveerd met vloerverwarming en een lucht water warmtepomp. Wij hebben gekozen voor Panasonic voor de binnenunit met een boiler van 280l voor het warm water, gezien wij met 4 zijn.
Nu heb ik het gevoel dat ons verbruik toch vrij hoog ligt. Wij verwarmen tussen 6 en 8 's morgens en tussen 16 en 22 uur. Het temperatuur is ingesteld op 20°. De temperatuur valt naar +/- 18,5° tussen 10 en 16 uur als de vloerverwarming niet aanstaat maar van zodra het aangaat zitten we snel op 20°. Wat meer dan voldoende is voor ons.
Alles is op elektriciteit bij ons, geen gas aansluiting.
Voorlopig als ik de app van Panasonic volg, krijg ik een gemiddeld verbruik van 20-30kwh per dag. Dat oploopt naar 40kwh per dag als ik de rest van ons verbruik erbij tel met de Luminus app.
Hebben jullie een idee of dit een normaal verbruik is?
Volgens de installateur wel, maar ik heb toch een gevoel dat het hoog is.
Het is moeilijk voor ons om te vergelijk met ons vorig huis, daar hadden we gas voor verwarming en elektriciteit met een terugdraaiende teller.
Had ge daar geen homewizard kWh meter op gezet? Wat zegt die?Mijn foto is van 2 januari.
Maar ik begrijp het niet helemaal.
Laatste jaar: 1363
Laatste maand: 529
Heeft die dan maar 834 over de andere 11 maanden verbruikt? OK, tijdens de zomermaanden is er geen verwarming, maar bv januari lijkt me toch ook een stevige maand.
En wat bedoelt hij dan met Totaal 1441? Wat zit hier dan nog in?
![]()
Koelen is overigens: laatste jaar: 212
Warm water: laatste jaar: 367
Nee, enkel Homewizard P1 meter. Geen aparte voor de warmtepomp.Had ge daar geen homewizard kWh meter op gezet? Wat zegt die?