Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
28,3 kWh vandaag in totaal: 6 kWh kregen we van de zonnepanelen + 22,3 kWh afname.
Het overgrote deel zal ook wel naar de warmtepomp gegaan zijn.
Behalve het lokale weer zal ook het aantal en de oriëntatie van de zonnepanelen mee de opbrengst bepalen.Amai, hier hebben de zonnepanelen welgeteld 0,5kWh opgebracht. De ochtendmist hangt hier nog altijd.
Orientatie heeft met die laagstaande zon (als de zon tenminste schijnt...) echt een grote invloed.Behalve het lokale weer zal ook het aantal en de oriëntatie van de zonnepanelen mee de opbrengst bepalen.

Dat ik hem niet op uitgebreid mag zeggen, dat het beter is van inactief te doen en altijd te laten draaiien...De printplaat in de binnen (vzw ai) en buiten unit.
Wat zegt hij als je hem zegt dat de waterpompen iedere minuut aan en uitgaan onder de 4C terwijl er geen warmtevraag is?
Mij installateur heeft Vaillant gecontracteerd en ze zijn komen kijken van Vaillant. Twas direct ahja andere printplaten, maar die hebben we nu niet bij. 1 of 2 weken later waren ze dan terug om die printplaat te vervangen.
Aan de hand van aanvoer temperatuur, retour temperatuur en flowrate kun je weten hoeveel energie er in/uit het water gekomen is.Hoe bepaalt je warmtepomp eigenlijk die hoeveelheid geproduceerde warmte energie?
Lol... Uitgebreid is net de stand die het meest comfort geeft en het minst verbruik. Hij moet gewoon Vaillant contacteren en zij doen de rest wel.Dat ik hem niet op uitgebreid mag zeggen, dat het beter is van inactief te doen en altijd te laten draaiien...
COP voor vandaag ligt op 3,82 incl. SWW en 5.0 voor de maand november. Met 98% luchtvochtigheid buiten (mist) en temperaturen rond het vriespunt waardoor ik die ene defrost na de andere heb, valt die goed mee. Zodra de luchtvochtigheid wat zakt, zal de COP wel terug stijgen.Ben met dit koud & mistig weer benieuwd wat er nog over schiet van de COP van warmtepompen met buitenunit nu die regelmatig gedefrost moet worden.
Hier is de geothermische wp rustig tegen een 20 a 30% aan het moduleren met een brontemperatuur van 9C input -> VVW output op 25C. COP van deze week voor verwarming ligt op 6,8 (248kWh met 36 kWh elek.) in de mate dat ik die data mag geloven. Over de meerkost en terugverdientijd van de boringen gaan we zwijgen.![]()
Dat dacht ik ook. Zijn uitleg was dat bij uitgebreid u vloer telkens afkoelt en opwarmt, ipv constant warm blijft, en daardoor minder comfort en dat verbruik niet hoger zou zijn met inactief. Ach ja, ik kijk het wat aan en desnoods contacteer ik Vaillant zelf wel een keer...Lol... Uitgebreid is net de stand die het meest comfort geeft en het minst verbruik. Hij moet gewoon Vaillant contacteren en zij doen de rest wel.
COP voor vandaag ligt op 3,82 incl. SWW en 5.0 voor de maand november. Met 98% luchtvochtigheid buiten (mist) en temperaturen rond het vriespunt waardoor ik die ene defrost na de andere heb, valt die goed mee. Zodra de luchtvochtigheid wat zakt, zal de COP wel terug stijgen.
Zit al aan 50.hier is er vandaag al 30kWh doorgedraaid (voornamelijk door de wp)

Hier in november amper 251 kWh opgewekt waarvan 70 kWh geïnjecteerd. Al mijn panelen liggen zuidgericht op een plat dak.Orientatie heeft met die laagstaande zon (als de zon tenminste schijnt...) echt een grote invloed.
Afgelopen maandag toen het voornamelijk zonnig was is vergeleken met de setup van mijn stiefpa.
Hier 8,7 kWp in O-W richting op plat dak met dus flauwe invalshoek en hier en daar ook nog klein beetje schaduw van dakrand.
Hij een setup van 6 a 7 tal kWp op ZO en ZW op een schuin dak.
Ik had die dag iets meer dan 5 kWh opbrengst, hij 15 kWh.![]()

Hier 37 kWh, 2 mensen die thuis werken, ook geothermische warmtepomp, vrij groot huis, wel 23-24°C.Heb een geothermische warmtepomp van Thermia. Maar daarop kan ik helaas nergens het verbruik terugvinden. Ook niet in de app
De homewizard geeft nu om 22u een totaalverbruik van het huishouden van 30kwh.
Boven en benedenverdiep staat de vloerverwarming volledig open, overal 21 graden.
Hier gisteren (donderdag) totaal elektrisch verbruik van 23,3 kwh. L/W warmtepomp voor 230m2 oppervlak te verwarmen aan 21,5°C.
Gebruikt hij daarvoor de gemeten temperaturen aan de pompgroepen die naar de kringen gaan of de départ en retour direct aan de warmtewisselaar?Aan de hand van aanvoer temperatuur, retour temperatuur en flowrate kun je weten hoeveel energie er in/uit het water gekomen is.
Aan de warmtewisselaar meet hij.Gebruikt hij daarvoor de gemeten temperaturen aan de pompgroepen die naar de kringen gaan of de départ en retour direct aan de warmtewisselaar?
Hoe krijg je die COP dan omhoog, wat is de ideale Delta T?