Wagen laten keuren of niet?

Ge moet opnieuw keuring voor verkoop doen.

Als uw wagen gekeurd is tot 17 juni 2025 en ge wilt die vandaag verkopen, dan moet ge toch ook een keuring voor verkoop doen?
De geldigheidsduur van uw keuring heeft niks met keuring voor verkoop te maken.

Ge kunt wel een vereenvoudigde visuele keuring krijgen als je uw wagen max 2 maanden ervoor nog periodiek hebt laten keuren.

Ik zie niet in waarom je opnieuw een keuring voor verkoop moet doen, indien je vb 3 maanden geleden een keuring voor verkoop gedaan hebt. Uw vorige keuring van verkoop is toch nog altijd geldig. Men moet enkel dat inschrijvingsbewijs opnieuw aanvragen.

Enkel als je een gewone keuring gedaan hebt en dan ineens het idee hebt na 3 maand dat je de wagen eigenlijk wil verkopen. Dan moet je nog een aparte keuring voor verkoop doen.

Wat is anders het nut van een keuring voor verkoop die langer geldig is dan 2 maand?

Ik zie niet in waarom je opnieuw een keuring voor verkoop moet doen, indien je vb 3 maanden geleden een keuring voor verkoop gedaan hebt. Uw vorige keuring van verkoop is toch nog altijd geldig. Men moet enkel dat inschrijvingsbewijs opnieuw aanvragen.

Enkel als je een gewone keuring gedaan hebt en dan ineens het idee hebt na 3 maand dat je de wagen eigenlijk wil verkopen. Dan moet je nog een aparte keuring voor verkoop doen.

Wat is anders het nut van een keuring voor verkoop die langer geldig is dan 2 maand?
Uw keuring voor verkoop is 2 maanden geldig...

In hetgeen ik linkte :

De tweedehandskeuring (voor verkoop) is 1 jaar geldig. De aanvraag tot inschrijving die hierbij afgeleverd wordt, is slechts 2 maanden geldig.
Excuses, ik bedoel het roze aanvraagformulier. Om een nieuwe te bekomen moet je opnieuw een keuring voor verkoop doen, ook al is uw keuring nog steeds geldig.

Excuses, ik bedoel het roze aanvraagformulier. Om een nieuwe te bekomen moet je opnieuw een keuring voor verkoop doen, ook al is uw keuring nog steeds geldig.

Je moet toch gewoon een nieuw aanvraagformulier voor inschrijving opvragen. En dat kan :

Vul het roze formulier ‘Aanvraag tot inschrijving van een voertuig’ in. Dat formulier kunt u krijgen bij de firma die het voertuig levert, de verzekeringsmaatschappij die de burgerlijke aansprakelijkheid dekt, een keuringscentrum of de DIV.
bron : https://www.vlaanderen.be/mobilitei...ven-bij-de-dienst-inschrijving-voertuigen-div

Dus lijkt mij dat je gewoon als koper belt naar uw verzekeringsmaatschappij en daar vraagt dat ze een nieuw voorzien?

Je moet toch gewoon een nieuw aanvraagformulier voor inschrijving opvragen. En dat kan :

bron : https://www.vlaanderen.be/mobilitei...ven-bij-de-dienst-inschrijving-voertuigen-div

Dus lijkt mij dat je gewoon als koper belt naar uw verzekeringsmaatschappij en daar vraagt dat ze een nieuw voorzien?
De inschrijvingsaanvraag is slechts twee maanden geldig. Controleer de geldigheid van de stempel op het roze formulier, die is aangebracht door de autokeuring. Indien de stempel niet meer geldig is, dan moet de auto opnieuw gekeurd worden.

De inschrijvingsaanvraag is slechts twee maanden geldig. Controleer de geldigheid van de stempel op het roze formulier, die is aangebracht door de autokeuring. Indien de stempel niet meer geldig is, dan moet de auto opnieuw gekeurd worden.
Neen.

Het roze aanvraagformulier is 2 maanden geldig. Je moet de inschrijving en de verzekering van je auto dus op tijd in orde brengen. Anders moet je de aanvraagperiode tegen betaling verlengen. Je vraagt een nieuw aanvraagformulier aan bij de autoverkoper/garagehouder, je verzekeraar, de DIV of de technische controle.

Neen.

Dat klopt niet :p

Edit:
Hierbij de info van de keuring zelf.

STAP 4​

De koper laat het voertuig verzekeren en inschrijven. Het roze formulier "Aanvraag tot inschrijving van een voertuig" blijft maar twee maanden geldig. Het voertuig moet binnen die periode worden ingeschreven, zoniet moet er opnieuw een tweedehandskeuring worden uitgevoerd.

Edit2: ge hebt het blijkbaar zelf al gevonden.

Laatst bewerkt:
Grmbl waarom spreken die mekaar allemaal tegen :(.

Zo te zien dus een nieuwe keuring voor verkoop...
Jep

Die links die je trouwens stuurt heeft allemaal te maken hoe voertuigen ingeschreven moeten worden.
Een bulldozer is bijvoorbeeld anders dan een auto inschrijven.
Bij een tweedehands bulldozer dient de verzekering een roze aanvraagformulier te bezorgen. Bij bijvoorbeeld een tweedehands auto is dat altijd de keuring.

Bron: het is mijn job;)

Terug
Bovenaan