Waarom anno 2021 nog een immokantoor gebruiken bij verkoop?

Ik zal volgende keer alvast water in de kelder laten staan zodat er bij verkoop zeker water is.
 
Het standaard gerenoveerde Vlaamse huis wat door Jantje en Anneliesje verbouwd is, is per definitie een drol met verf op... Tenzij we allemaal denken dat wat amateurs een versleten huis goedkoper dan en even kwalitatief als een professioneel kunnen renoveren.

Muurtjes impregneren, gyproc voor, creppy, alles goed schilderen. Looks good. 10y later opnieuw miserie. Heb hier 20m muur om te bewijzen :ROFLMAO: valt altijd wel wat op te lappen met minimale effort, maar het blijft oplappen.

Hier ben ik het dan wel volledig mee eens natuurlijk. Altijd opletten als:
- Jantje en Mieke geen facturen kunnen voorleggen omdat ze alles zelf gedaan hebben. Want "Jantje is nogal een handige" zoals de helft van Vlaanderen over zichzelf beweert.
- Gans het huis bestaat uit Gyproc-wandjes. Altijd eens op elke muur kloppen om te horen of het een volle muur is of een gyproc wandje. In het beste geval waren ze te gierig om een plakker te betalen (gyproc-wandjes zetten kan iedereen, plakken niet). In de meeste gevallen is het om allerlei zaken te verbergen: scheve muur, vocht, ... En intussen hebben ze mooi gebruik gemaakt van die holle wand om er allerlei kabels en leidingen achter te proppen, dan moesten ze niet in de muur slijpen.

Hoeveel blijven er uiteindelijk wonen in het huis dat ze zelf gerenoveerd hebben? Toch heel weinig, zal wel zinn reden hebben...

Ik ken de cijfers niet maar ik zou het wel gebruiken als criterium: Werd het gerenoveerd met als doel om er zelf in te wonen of werd het snel doorverkocht?
 
Toch erg dat zo iemand dus al zo berucht is dat we hem hier met 3 "kennen" maar dat die dus nog altijd werk heeft.
Ik probeer sinds kort mijn woning te verkopen (in gent) en ik ben vandaag benaderd door iemand (ik ga zijn naam nog niet noemen in het "openbaar") die bij Immostad werkt (of eigenaar is, het is mij niet geheel duidelijk). Omdat ik het een ietwat rare figuur vond ben ik wat gaan opzoeken erover en op een conversatie op die forum terecht gekomen waar "immostad" er niet goed uitkwam. Meerdere mensen noemen hem een "gangster" en berucht in Kortrijk.
Ik vroeg me af of je kan bevestigen of we het over dezelfde persoon hebben en waar ik van moet oppassen of wat zijn werkwijze is.
Alvast hartelijk bedankt
 
Ik probeer sinds kort mijn woning te verkopen (in gent) en ik ben vandaag benaderd door iemand (ik ga zijn naam nog niet noemen in het "openbaar") die bij Immostad werkt (of eigenaar is, het is mij niet geheel duidelijk). Omdat ik het een ietwat rare figuur vond ben ik wat gaan opzoeken erover en op een conversatie op die forum terecht gekomen waar "immostad" er niet goed uitkwam. Meerdere mensen noemen hem een "gangster" en berucht in Kortrijk.
Ik vroeg me af of je kan bevestigen of we het over dezelfde persoon hebben en waar ik van moet oppassen of wat zijn werkwijze is.
Alvast hartelijk bedankt
Waarom zou je dan met iemand in zee WILLEN gaan met iemand die een negatieve reputatie heeft?
Wat ik zie van de panden in mijn regio die ze in portefeuille hadden: veel te hoog geprijsd (en ik spreek in volle covidperiode), gemaild voor meer info en een afspraak maar nooit bericht terug gekregen hoewel het pand al enkele maanden in hun portefeuille zat en na enkele maanden zie je de panden terug verschijnen bij een andere makelaar en minimum 20.000 euro goedkoper waarna ze doorgaans binnen de 2 maand het label "verkocht" krijgen.
 
Waarom zou je dan met iemand in zee WILLEN gaan met iemand die een negatieve reputatie heeft?
Wat ik zie van de panden in mijn regio die ze in portefeuille hadden: veel te hoog geprijsd (en ik spreek in volle covidperiode), gemaild voor meer info en een afspraak maar nooit bericht terug gekregen hoewel het pand al enkele maanden in hun portefeuille zat en na enkele maanden zie je de panden terug verschijnen bij een andere makelaar en minimum 20.000 euro goedkoper waarna ze doorgaans binnen de 2 maand het label "verkocht" krijgen.
Hij deed ook een "raar" voorstel, hij stelde niet voor om het in portefeuille op te nemen en commissie te nemen maar om een kijkdag te organiseren met zijn eigen "topkandidaten" en dan zichtzelf te promoten als aannemer of zoiets. Het zou ons niets kosten etc. etc.
Dus dan denk je, ja als ik niets moet ondertekenen en het kost me niets, wat kan er fout lopen? Daarmee dat ik beter wil begrijpen hoe hij te werk gaat en of er een addertje onder het gras zit. Maar na dit hier te lezen ga ik er inderdaad niet op in gaan.
 
De vraag is ook, als het echt zo gansters zijn, is het dan niet best dat we hun praktijken meer aan het licht brengen zodat anderen er geen slachtoffer van worden? Of is het eerder een kwestie dat ze hun werk niet zo goed doen en je ze beter vermijd.
Online kan je bitter weinig vinden over immostad of die persoon. Als ik dit niet gevonden had was ik er misschien op ingegaan...
Waarom zou je dan met iemand in zee WILLEN gaan met iemand die een negatieve reputatie heeft?
Wat ik zie van de panden in mijn regio die ze in portefeuille hadden: veel te hoog geprijsd (en ik spreek in volle covidperiode), gemaild voor meer info en een afspraak maar nooit bericht terug gekregen hoewel het pand al enkele maanden in hun portefeuille zat en na enkele maanden zie je de panden terug verschijnen bij een andere makelaar en minimum 20.000 euro goedkoper waarna ze doorgaans binnen de 2 maand het label "verkocht" krijgen.
Was ook de eerste die in mij opkwam.
Toch erg dat zo iemand dus al zo berucht is dat we hem hier met 3 "kennen" maar dat die dus nog altijd werk heeft.
 
De vraag is ook, als het echt zo gansters zijn, is het dan niet best dat we hun praktijken meer aan het licht brengen zodat anderen er geen slachtoffer van worden? Of is het eerder een kwestie dat ze hun werk niet zo goed doen en je ze beter vermijd.
Online kan je bitter weinig vinden over immostad of die persoon. Als ik dit niet gevonden had was ik er misschien op ingegaan...
Allereerst, niemand noemt ze gangsters he. En ten tweede, mij lijkt uw eigen ervaring genoeg elementen te bevatten waarom anderen bepaalde bedrijven ietwat shady vinden. Het is niet omdat bepaalde kantoren hemel en aarde beloven, pushy overkomen bij bepaalde m3nzen dat ze daarom illegale praktijken doen. Een bepaalde reputatie is 1 ding maar om dan direct zulke zware aannames te gaan doen.
 
Ik heb last gehad bij mijn eerste woning met 1 van de grote spelers in de regio. Op een bepaald moment ook gewoon gezegd: "Wat begrijp je niet aan "nee"? Ik ga hier desnoods verder mee hoor!" Ik kreeg een laconieke: "Doe maar, wij hebben gewoon een legal staff in dienst, ons zal het niets extra kosten, jou daarentegen... "
Iemand anders die met een immo miserie had (compromis getekend, voorschot betaald en verkoper trok zich terug) kreeg haar voorschot niet terug en kreeg als antwoord: "trek het gerust voor het gerecht, ondertussen blijft jouw geld dan wel jaren op onze rekening staan!" Die zijn dus uit financiële noodzaak "gedwongen" geweest een ander huis bij dezelfde te kopen.

Er zitten er tussen die goed inschatten welk vlees ze in de kuip hebben en hierdoor alle limieten van het ethische en redelijke overschrijden, simpelweg omdat het wél rendeert.
 
Vrienden van ons hadden telefoon gekregen (toen ze hun huis wouden verkopen) van een immo kantoor. Zij hadden gezegd dat ze nog niet wisten met welk immo kantoor ze in zee zouden gaan, maar ze het wel wouden overwegen. Uiteindelijk kozen ze een ander kantoor. De baas van het kantoor die hen opgebeld had heeft op zijn beurt die mensen gaan afdreigen aan hun voordeur. Nu, die kerel is bekend in heel Kortrijk voor zijn gangsterpraktijken.


In dit bericht wordt vermeld dat hij bekend is voor zijn "gangsterpraktijken", wat dit verder inhoud buiten wat in dat bericht vermeld wordt is mij niet duidelijk, daarmee dat ik even wou informeren. En "mensen gaan afdreigen aan hun voordeur" gaat voor mij toch een stuk verder dan wat ik normaal vindt, het is misschien niet illegaal maar het flirt toch wel met de grens.
 
Het is zeker die persoon waarover je leest die je hebt ontmoet. Sluwe vos, ik zou zeggen, in een boog omheen, maar da's misschien zelfs nog niet genoeg.
Stelt zich ook vaak voor als zijnde van de firma Stadsbader, om te teren op een ander bedrijf hun naam/reputatie. Wat hij bedoeld is, de zaakvoerdster van Immostad noemt bij achternaam Stadsbader.
Ook vaak probeert hij het met de truc: je vraagprijs is goed maar ik kan er meer voor krijgen, dus jij krijgt zogezegd gegarandeerd je vraagprijs die je vernoemt en zijn commissie is wat hij extra vangt door het voor meer te verkopen.
Niks van aan, want het contract vermeld niets van al dit en vermeld gewoon 3% commissie.
Gebruikt ook het BIV nummer van de zaakvoerdster, heeft er zelf geen.
 
Het is zeker die persoon waarover je leest die je hebt ontmoet. Sluwe vos, ik zou zeggen, in een boog omheen, maar da's misschien zelfs nog niet genoeg.
Stelt zich ook vaak voor als zijnde van de firma Stadsbader, om te teren op een ander bedrijf hun naam/reputatie. Wat hij bedoeld is, de zaakvoerdster van Immostad noemt bij achternaam Stadsbader.
Ook vaak probeert hij het met de truc: je vraagprijs is goed maar ik kan er meer voor krijgen, dus jij krijgt zogezegd gegarandeerd je vraagprijs die je vernoemt en zijn commissie is wat hij extra vangt door het voor meer te verkopen.
Niks van aan, want het contract vermeld niets van al dit en vermeld gewoon 3% commissie.
Gebruikt ook het BIV nummer van de zaakvoerdster, heeft er zelf geen.
Hij zei inderdaad dat hij connecties heeft of verbonden is aan het bouwbedrijf stadsbader en dat hij jaarlijks 40+ woningen koopt en verbouwt en dan weer verkoopt. Loopt als een wervelwind door het gebouw en zegt dan "ja je prijs is goed en als het voor meer verkocht wordt dan doen we het voor meer weg enz enz" en "ik heb onlangs daar een pand verkocht voor meer en dat was zelfs kleiner".
Ik was op zich niet echt geïnteresseerd maar omdat hij voorstelde om vrijblijvend een kijkdag te organiseren met zijn eigen klanten en dat ik niets moest ondertekenen of iets dergelijk twijfelde ik even.
Maar dat is waarschijnlijk een list om je dan op een of andere manier vast te zetten.
Wel straf dat daar nergens iets over terug te vinden is buiten op dit forum.
 
Ik heb last gehad bij mijn eerste woning met 1 van de grote spelers in de regio. Op een bepaald moment ook gewoon gezegd: "Wat begrijp je niet aan "nee"? Ik ga hier desnoods verder mee hoor!" Ik kreeg een laconieke: "Doe maar, wij hebben gewoon een legal staff in dienst, ons zal het niets extra kosten, jou daarentegen... "
Iemand anders die met een immo miserie had (compromis getekend, voorschot betaald en verkoper trok zich terug) kreeg haar voorschot niet terug en kreeg als antwoord: "trek het gerust voor het gerecht, ondertussen blijft jouw geld dan wel jaren op onze rekening staan!" Die zijn dus uit financiële noodzaak "gedwongen" geweest een ander huis bij dezelfde te kopen.

Er zitten er tussen die goed inschatten welk vlees ze in de kuip hebben en hierdoor alle limieten van het ethische en redelijke overschrijden, simpelweg omdat het wél rendeert.
Volgende keer gewoon reageren dat het je ook niets kost want dat je daarvoor een algemene rechtsbijstand verzekering hebt. Gewoon daar al eens mee dreigen is soms genoeg, je moet het daarvoor ook niet echt hebben.
Je kan ook altijd gewoon een advocaat aanspreken, de meeste geven het eerste consult gratis. Dit doen ze zodat je ze onderling kan vergelijken.
 
Volgende keer gewoon reageren dat het je ook niets kost want dat je daarvoor een algemene rechtsbijstand verzekering hebt. Gewoon daar al eens mee dreigen is soms genoeg, je moet het daarvoor ook niet echt hebben.
Je kan ook altijd gewoon een advocaat aanspreken, de meeste geven het eerste consult gratis. Dit doen ze zodat je ze onderling kan vergelijken.
Rechtsbijstand ingeschakeld voor conflict met de makelaar in 2020: volop lockdown, bod gedaan op bouwgrond én op mail het akkoord van de verkopers. 2 maand later telefoon van de makelaar: "de grond is verkocht aan iemand die meer bood." Reactie rechtsbijstand: "je hebt geen zaak". (Die je gegarandeerd kan winnen bedoelen ze) 😬 Heel nuttig... :S
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Hij zei inderdaad dat hij connecties heeft of verbonden is aan het bouwbedrijf stadsbader en dat hij jaarlijks 40+ woningen koopt en verbouwt en dan weer verkoopt. Loopt als een wervelwind door het gebouw en zegt dan "ja je prijs is goed en als het voor meer verkocht wordt dan doen we het voor meer weg enz enz" en "ik heb onlangs daar een pand verkocht voor meer en dat was zelfs kleiner".
Ik was op zich niet echt geïnteresseerd maar omdat hij voorstelde om vrijblijvend een kijkdag te organiseren met zijn eigen klanten en dat ik niets moest ondertekenen of iets dergelijk twijfelde ik even.
Maar dat is waarschijnlijk een list om je dan op een of andere manier vast te zetten.
Wel straf dat daar nergens iets over terug te vinden is buiten op dit forum.

Blijf. Er. Van. Weg.

walgelijke praktijken. Mijn vrouw heeft die bij onze eigen verkoop nog letterlijk buiten geduwd omdat die oetlul maar bleef praatjes verkopen. Iedere keer ik een "te koop" bord van zie uithangen begin ik te rillen.
 
Terug
Bovenaan