Waar zitten jullie om maaltijden te eten?

Waar zit je het vaakst om te eten?

• Totaal aantal stemmers
    154
^mijn zetel is heel comfortabel. Maar een kommetje vasthouden om te eten, of vooroverbuigen om het van het salontafeltje te eten??? Waarom hebben we ooit de tafel uitgevonden???

Vergelijkbaar met mensen die fritte met hun handen eten. Bwek. Use a fork

Ontbijt en lunch meestal aan keukeneiland op krukken met dikke kussens en ruggensteuntje.
Avondeten met twee meestal in de zetel (vriendin maakt lange uren waardoor de fut er tegen avondetentijd wat uit is om nog deftig aan tafel te zitten 😅.

Als er bezoek is aan de eettafel die naast het keukeneiland staat, maar anders staat die meestal toch minstens half bedolven onder transient rommel.

Ik heb de poll niet beantwoord omdat ik graag twee plekken wil aanduiden.

Met de kindedren een kleine ronde eettafel in de keuken. Die hebben om de 5 botten iets nodig uit de keuken..
Eigenlijk een losstaand keukeneiland.
Savonds na het werk met mijn vrouw in de zetel. En als er volk is aan de grote eettafel..

Een hamburger is gelukkig nog gewoon broodachtig langs buiten en niet zo vettig. Maar frieten, croques, pannenkoeken,... Met je handen eten? Waanzin!!!
Eet gij nooit frieten direct van zo'n stalletje op een kerstmarkt of kermis of weet ik waar? :unsure:

Meestal in de zetel. Ik trek gewoon mijn benen op en zet dat op mijn schoot? Ik mors zelden of nooit (maar ik let ook wel op en ik heb nooit hele sausborden of zo). Mijn vriend heeft een soort rieten poefje die hij zich dan bij zich zet.
De stiefdochter eet graag aan het keukeneiland (eet veel vroeger en vaak iets anders).

Bij bezoek eten we aan de eettafel 😁 Tenzij het bezoek gewoon vrienden zijn en we pizza eten of zo.

Sinds onze verhuis naar ons nieuw huis eten we aan tafel in de keuken. Ons schuifraam met zicht op de tuin trekt ons aan als motten op een lamp ;)

Ontbijt: kinderen aan de keukentafel, ikzelf "walking dinner" terwijl ik hun gerief klaar help steken. In het weekend allen aan de keukentafel.

Middagmaal als ik thuis ben en de kinderen zitten op school meestal in de zetel terwijl in TV kijk, of aan m'n bureau als ik op m'n PC bezig ben. Anders aan de keukentafel.

Avondeten meestal allen samen aan de keukentafel. Tenzij we iets afhaal of geleverd eten. Dan is het meestal samen in de zetel terwijl we naar iets kijken op tv. (Alhoewel dit wss zal veranderen nu we 2 honden hebben.

als ik thuis werk eet ik mijn boterhammen 's middags op aan mijn bureau.
's avonds eet ik aan de keukentafel.
Als ik in het weekend eens wat afhaal gebeurt het ook dat ik in mijn zetel aan de salontafel eet voor de tv.

Een hamburger is gelukkig nog gewoon broodachtig langs buiten en niet zo vettig. Maar frieten, croques, pannenkoeken,... Met je handen eten? Waanzin!!!
Een vorm van smetangst? En als je je handen wast voor het eten hoef je geen angst te hebben voor faeco-orale transmissie en andere narigheden.

Eettafel in de keuken.

Ontbijt is meestal druppelgewijs: m'n vriendin en ik zijn eerst op en dan komen de kindjes er één voor één bij naargelang wanneer ze wakker worden. Soms zitten we dan 4 of 5 aan tafel, soms de kindjes alleen.

Middag: als ik thuis werk is dat in de zetel of aan m'n bureau. Als er iemand anders thuis is altijd in de keuken.

's avonds: keukentafel.
Uitzondering zijn ook hier als we take away bestellen, dan is't wel eens in de living aan de salontafel voor tv.

De keukentafel wordt ook veel gebruikt en wij zitten in't algemeen veel in de keuken. Er wordt gekleurd, geknutseld en geschilderd aan die tafel. Of Lego in elkaar gezet. En terwijl we koken hangen de kindjes er ook dikwijls rond en zetten ze zich aan tafel met iets om zich bezig te houden.

Nee, nee, ik vind het gewoon niet prettig. Bv bij frietjes, dat wat vettige gevoel aan de vingers. Niet mijn ding
Bij het klaarmaken van het eten ga je dus ook niets met je handen mengen, dan? Ik vind eten met de handen wel een nonchalante charme hebben en in bepaalde culinaire tradities is dat normaal: zoals in Ethiopische restaurants je eten bij elkaar scharrelen met dunne pannekoekjes.

Eettafel in de keuken.

Ontbijt is meestal druppelgewijs: m'n vriendin en ik zijn eerst op en dan komen de kindjes er één voor één bij naargelang wanneer ze wakker worden. Soms zitten we dan 4 of 5 aan tafel, soms de kindjes alleen.

Middag: als ik thuis werk is dat in de zetel of aan m'n bureau. Als er iemand anders thuis is altijd in de keuken.

's avonds: keukentafel.
Uitzondering zijn ook hier als we take away bestellen, dan is't wel eens in de living aan de salontafel voor tv.

De keukentafel wordt ook veel gebruikt en wij zitten in't algemeen veel in de keuken. Er wordt gekleurd, geknutseld en geschilderd aan die tafel. Of Lego in elkaar gezet. En terwijl we koken hangen de kindjes er ook dikwijls rond en zetten ze zich aan tafel met iets om zich bezig te houden.

Ik zie het al helemaal voor me.
Mooi! Vooral dat laatste paragraafje.

Bij ons smorgens, smiddags en savonds aan de eettafel in de keuken.

We hebben maar 1 tafel in huis, die bovendien ook dienst doet als schooltafel, knutseltafel,...

Soms wordt er voor de tv gegeten. Dat komt meestal om er door een activiteit de tafel vol ligt en er geen plaats is om te eten en er geen goesting is om de tafel op te ruimen.

Terug
Bovenaan