Waar parkeren bij sportpaleis?

Bij het oude slachthuis en dan fijn op t gemak 10 minuutjes wandelen :)
Was de 10 euro wel waard qua gemak!
Wel achteraf even aanschuiven, maar ik heb een bloedhekel aan openbaar vervoer dus daar ga ik niet om klagen...

Ik moet binnenkort Sportpaleis zijn en dat op een dag dat ik toevallig voor het werk in Antwerpen moet zijn (rond Berchem). Ik moet de auto hiervoor nemen en mag ze in een garage parkeren maar kan hem daar niet laten staan (niet open tot middernacht). Wat zijn mijn beste opties? Gewoon tot sportpaleis parking rijden?

Ik moet binnenkort Sportpaleis zijn en dat op een dag dat ik toevallig voor het werk in Antwerpen moet zijn (rond Berchem). Ik moet de auto hiervoor nemen en mag ze in een garage parkeren maar kan hem daar niet laten staan (niet open tot middernacht). Wat zijn mijn beste opties? Gewoon tot sportpaleis parking rijden?

Je kan eventueel parkeren in Berchem zelf in de buurt van Jan Moorkens, zijstraat van Grotesteenweg en dan daar tram pakken, tram 7 of tram 15 en dan overstappen naar tram 6.

Moet je nadien wel terug natuurlijk.

Of richting Merksem rijden, p&r parking en dan tram 2 of 3.

Als je vlak aan Sportpaleis wilt parkeren dan heb je parking op de Schijnpoortweg, kost €10 denk ik maar daar is niet altijd plaats.

Slightly off topic. Ik moet volgende week vrijdagavond naar een voorstelling in de Arenberg. Ik plan echter om in de namiddag al even Antwerpen te verkennen. Die parking "Arenberg" https://antwerpseparkings.be/AP18/index.php/antwerpse-parkings/parking-arenberg is dat iets dat op een vrijdagnamiddag typisch volzet is, of maak ik daar een grote kans om een plaats te vinden?

Zelfs op een avond voldoende plek, ik ga regelmatig naar daar in’t weekend en altijd plaats gehad.

Indien niet, er zijn nog andere parkings op 100m afstand.

Parking Inno en parking stadsschouwburg.

voor dicht tegen de uitgang te staan van parking spoor oost, kom je dan beter wat later of vroeger?

ga binnenkort naar evenement terwijl er zowel in de lotto als sportpaleis evenement is die ongeveer gelijktijdig starten en stoppen.

Wij zijn onlangs vroeg gegaan en nog iets gegeten voor het optreden. We stonden vlak bij de ingang die dan ook de uitgang was. Gebleven tot het laatste nummer, dan wel niet getreuzeld maar binnen de minuut de parking af, dan op het einde voor de lichten ritsen en zo de autostrade op.

Ik sta gewoon altijd op de parking van de Antwerp Giants.
Altijd al plaats gehad. Dichtste parking (moet enkel over de brug wandelen) en achteraf kan je zonder file op de ring.

Wij zijn onlangs vroeg gegaan en nog iets gegeten voor het optreden. We stonden vlak bij de ingang die dan ook de uitgang was. Gebleven tot het laatste nummer, dan wel niet getreuzeld maar binnen de minuut de parking af, dan op het einde voor de lichten ritsen en zo de autostrade op.
Hoe vroeg eigenlijk?

Andere tip voor de toekomst en/of als alternatief : Stella Marisstraat/Ullenshofstraat. Direct op de autostrade op de oprit Merksem, weg van alle drukte. Dan kan je gerust het laatste nummer afwachten want zelfs in de massa duurt het niet lang om het Sportpaleis te verlaten. Wandelingetje van max 10 minuten en huppakee, naar huis.
Ik vond dat onlangs ook ergens grappig / ironisch. Ik ging voor een concert van de Backstreet Boys naar de Lanxess Arena in Duitsland.
Ik kom daar dus aangereden, ruim op tijd: 2 uur aanschuiven en tegen dat ik daar aan de parking was: 100% VOLZET.

Ik heb dan alle andere (betalende) parkings in die buurt bezocht: Helaas pindakaas allemaal in koor volzet aan een 100% ratio. :shutup:

Ik ben dan gewoon het stad ingereden. Dat is amper 1 km van de concertzaal. Ik vond daar vrijwel meteen een aantal vrije en 'gratis' parkeerplaatsen. 10 minuutjes goed doorstappen en ik was nog net op tijd voor het eerste nummer aanwezig. ;)

Gisteren besloten we zoals de hele meute om +/- anderhalf uur voor de start naar de parking Spoor Oost te gaan.
Het was daar al redelijk druk, we hebben een half uur staan schuiven op de Noordersingel. Toen we daar dan aankwamen, bleek deze al bijna vol te zijn (er stond ook een circus).
De politie leidde ons dan af naar een braakliggend terrein ernaast.
Bijkomend voordeel; daar stonden geen ANPR's en moest ik dus niet betalen ?

Na afloop van het evenement (Sport+Lotto samen gedaan) konden we relatief snel van deze parking, +/- 10 minuten.

Er stond wel een serieuze file richting de ring, deze reikte tot aan de parkings.
We zijn de hele file voorbij gereden, hebben bij de verkeerslichten de andere richting genomen, wat verder gekeerd en konden zo zonder problemen de ring oprijden. :D

Parking op 800m gevonden. Wel dik anderhalf uur op voorhand ter plaatste. Wie het wil weten, stuur mij even een dm.

Algemene tip: de kant van Merksem is een pak minder druk, iedereen heeft precies bang om de brug over te steken.

Terug
Bovenaan