Waar op letten bij aankoop televisie voor PS5?

ZeroGeass1

Well-known member
Platinum Trophy
Aangezien ik volgend jaar een PS5 zal kopen zou ik graag een nieuwe televisie kopen aangezien de huidige nog geen 4K is en al 7 jaar oud is.
Ben echter totaal niet op de hoogte waar je zoal op moet letten bij een televisie...

De huidige is deze Philips Ambilight van 42inch: https://www.philips.be/c-p/42PFL6687H_12/6000-series-107-cm-42-inch-easy-3d-dvb-t-c

Ik heb er twee die er nog interessant uit zijn in mijn ogen, maar geen idee of deze goed genoeg zullen zijn en toch beter zijn dan mijn huidige tv.



Iemand die mij kan helpen? :)
 
Denk dat je dit topic op een verkeerde plaats hebt geplaatst haha.
Voor zover ik weet zou je best kijken voor een tv die hdmi 2.1 heeft als je maximum van ps5 wil genieten. En ook het aantal hertz. Dat werd mij toch verteld op 9legacy want ik ben ook niet de grootste kenner.
 
Aangezien ik volgend jaar een PS5 zal kopen zou ik graag een nieuwe televisie kopen aangezien de huidige nog geen 4K is en al 7 jaar oud is.
Ben echter totaal niet op de hoogte waar je zoal op moet letten bij een televisie...

De huidige is deze Philips Ambilight van 42inch: https://www.philips.be/c-p/42PFL6687H_12/6000-series-107-cm-42-inch-easy-3d-dvb-t-c

Ik heb er twee die er nog interessant uit zijn in mijn ogen, maar geen idee of deze goed genoeg zullen zijn en toch beter zijn dan mijn huidige tv.



Iemand die mij kan helpen? :)
60hz zou ik nooit kopen. Ongeacht welke TV. Zeker naar 100hz gaan.
Mss voor PS5 dat het niet zoveel uitmaakt. (niet elke game draait aan 120hz) maar voor snellere actiefilmen is 60hz echt afgrijselijk.
 
Denk dat je dit topic op een verkeerde plaats hebt geplaatst haha.
Voor zover ik weet zou je best kijken voor een tv die hdmi 2.1 heeft als je maximum van ps5 wil genieten. En ook het aantal hertz. Dat werd mij toch verteld op 9legacy want ik ben ook niet de grootste kenner.

De LG uit het voorbeeld heeft 3x HDMI 2.0. Wat niet genoeg is om 4K aan 120Hz weer te geven.

Onderstaande kan het wel, en heeft 4x een 2.1 aansluiting. Ik denk dat je eerder naar toestellen moet zoeken dit dit ondersteunen, wanneer bedoeling is dat de PS5 en de Xbox series X er hun volle prestaties op kwijt kunnen.



60hz zou ik nooit kopen. Ongeacht welke TV. Zeker naar 100hz gaan.
Mss voor PS5 dat het niet zoveel uitmaakt. (niet elke game draait aan 120hz) maar voor snellere actiefilmen is 60hz echt afgrijselijk.

Bedankt allemaal, nu weet ik beter waar ik op moet letten tijdens de solden binnen een weekje :D
 
Terug
Bovenaan