Vraag rond huisarts

Is idd ook voor een groot deel dat die nieuwe auto veel te moeilijk is, dat hij (het) grotendeels in die garage staat. Tijdens het schooljaar een keer of vier een kleinkind mee naar school gebracht, maar daarna kwamen ze dus met het idee van de oude auto eerst ‘op te rijden’. Dat was niet het originele plan, het is veel eerder omdat hij niet overweg kan met de nieuwe.

Goh ja, is het na zes maanden een probleem… Ik snap zeker de insteek dat ik daar als schoondochter niet direct moet achterlopen en ik ga die dokter geen evil genius met evil plans gaan noemen, het zál ook wel niet. Maar gelijk ik al in mijn ouderen-thread aanhaalde, het lijkt er op alsof er elke dag wel twaalf man pogingen doet om die mensen geld afhandig te maken (tussen de phishing mails, telefoons, smsen, knuffel-dieven, etc etc) en je begint gewoon achterdochtig van alles te worden. Zeker als je zelf al begint te twijfelen over bepaalde dingen. Het is ook maar dat het voor Mr S behoorlijk confronterend is dat zijn ouders echt ‘oud’ worden en ook echt tegen zichzelf beschermd moeten worden. Moeder Alzheimer, vader fysiek op de sukkel door moeder, als je ze jaren alleen geweten hebt als kwelduivels (er was veel fysieke en psychologische mishandeling in de kindertijd) dan is het nu een intens rare periode.
Hadden ze ook vroeger niet al een handje weg van graag geld uitgeven? Ik herinner mij toch nog een verhaal van een schilderij als investering of iets in die aard?

Is idd ook voor een groot deel dat die nieuwe auto veel te moeilijk is, dat hij (het) grotendeels in die garage staat. Tijdens het schooljaar een keer of vier een kleinkind mee naar school gebracht, maar daarna kwamen ze dus met het idee van de oude auto eerst ‘op te rijden’. Dat was niet het originele plan, het is veel eerder omdat hij niet overweg kan met de nieuwe.

Goh ja, is het na zes maanden een probleem… Ik snap zeker de insteek dat ik daar als schoondochter niet direct moet achterlopen en ik ga die dokter geen evil genius met evil plans gaan noemen, het zál ook wel niet. Maar gelijk ik al in mijn ouderen-thread aanhaalde, het lijkt er op alsof er elke dag wel twaalf man pogingen doet om die mensen geld afhandig te maken (tussen de phishing mails, telefoons, smsen, knuffel-dieven, etc etc) en je begint gewoon achterdochtig van alles te worden. Zeker als je zelf al begint te twijfelen over bepaalde dingen. Het is ook maar dat het voor Mr S behoorlijk confronterend is dat zijn ouders echt ‘oud’ worden en ook echt tegen zichzelf beschermd moeten worden. Moeder Alzheimer, vader fysiek op de sukkel door moeder, als je ze jaren alleen geweten hebt als kwelduivels (er was veel fysieke en psychologische mishandeling in de kindertijd) dan is het nu een intens rare periode.
Waarmee je de belangrijkste vragen nog steeds niet beantwoordt.

Hoe ben je zo zeker dat het op poten gezet zijn tijdens een dokter-patient moment?
Hoe kom je er bij dat die wagen duizenden euro minder waard is?

Dat zijn de kernvragen hé. En zonder dat, kan de vraag in de openingspost niet beantwoord worden.

Waarmee je de belangrijkste vragen nog steeds niet beantwoordt.

Hoe ben je zo zeker dat het op poten gezet zijn tijdens een dokter-patient moment?
Hoe kom je er bij dat die wagen duizenden euro minder waard is?

Dat zijn de kernvragen hé. En zonder dat, kan de vraag in de openingspost niet beantwoord

Tweeledig: alle gegevens in zo auto-app gestopt en alles nagezien met onze garagehouder buur. Kwamen op tussen de 15.5 en de 16 uit. Dan vind ik 20 pittig, maar ik ben geen auto-koper van nature dus ik kan daar fout zitten.

Is alles gedaan tijdens een afspraak dat kan ik niet weten. Ik weet alleen dat het ter sprake kwam bij mijn schoonmoeder en dat *zij* de verkoop beslist heeft. Daar is geen gesprek over geweest, het is haar woord dat telt. Altijd al geweest. En ik vind het gewoon een beetje… fout overkomend dat je zo een deal sluit met 1. een patiënte 2. met Alzheimers.

Nu die mensen een maand in reva aan de zee zijn, hebben we de koelkast schoongemaakt. Er zat geen énkel, maar geen énkel voedingsmiddel in dat niet minstens zes weken over datum was (dat is al drie weken over datum op het moment dat ze nog thuis waren). Er zijn twee diepvriezen tjokvol met dingen waar de datums zelfs in een vorig decennium liggen. Ik denk niet dat het zo abnormaal is eens je dat allemaal ziet dat je toch eens begint met over álles na te denken? Er zijn vaste plannen eens ze terug thuis zijn dat heel het ‘wij doen alles zelf’ riedeltje afgelopen is. De weerstand voor hulp is bij die twee enorm. Mijn schoonmoeder heeft nog met haar wandelstok geslagen op verplegers. Met een wandelstok ffs. Als Mr S iets wil doen krijgt hij de meest venijnige uitkafferingen voor een half uur of langer, ze gooit hete koffie naar hem. Dus ja… ik snap absoluut dat mijn originele vraag een moeilijke is want ik weet het fijne niet en het is ook mijn zaak niet… maar dit zijn mensen die in feite kleuters geworden zijn en dat maakt heel de reutemeteut irritant moeilijk.

Ik denk niet dat het zo abnormaal is eens je dat allemaal ziet dat je toch eens begint met over álles na te denken?
Maar dat is iets compleet anders dan een huisarts gaan beschuldigen van louche zaken, waar je de thread voor gemaakt hebt...
En nu blijkt dat de 2 belangrijkste zaken om daarover te oordelen niet geweten zijn. En dat is ook het enige nuttige antwoord, dat wij (en jij) niet kunnen oordelen over hou louche het was.

@Squidward

Is het koosjer, is het niet koosjer. I don't know, ik was er niet bij. Maar doet het er toe ?

Ik zal mijn plaat van altijd opzetten. Wat wil je bereiken ? Is het een waarheidsqueeste of wil je het verleden terugdraaien ? De waarheidsqueeste is interessant, maar brengt niks op, waarschijnlijk veel frustratie.

Het verleden terugdraaien, veel succes daarmee. Het enige wat je zal creeren, is gebleit. Jij die ze zal moeten dwingen, ambras in de familie. Aangezien het je schoonmoeder is, ga je nog ambras krijgen met partner en schoonfamilie in het algemeent. En dan nog eens ambras tussen de pillenvoorziener en de schoonfamilie.

Je zit met serieus asymetrisch gedrag, waar je ook asshole moet zijn om te kunnen oplossen. Ofwel is het een faire deal en is het geen oplichter en dan heb je je niet te moeien. Ofwel is het geen faire deal en is het een asshole en ga je serieus tot het gaatje moeten gaan om iets te bereiken. Ben je bereid om naar de rechtbank te trekken en zo om je schoonmoeder te redden ? Ain't gonna happen, want die moet dat zelf doen en die zal dat nooit doen. Tenzij je die op 1 of andere manier niet meer capabel laat classificeren en de deal laat ontbinden of zo. Als het effectief een crooked deal is, gaat die niet teruggedraaid worden door keer meneer de doktoor vriendelijk aan te spreken, he.......

Verhaal uit mijn eigen leven

Mijn schoonpa(+madam) wou voor mijn verjaardag een zitmaaier kopen in 'een goedkope winkel'. Je moet 'voor mijn verjaardag' lezen als 'hij zoekt en gaat halen'. De madam zou dan met de gemeenschappelijke rekening betalen. Long story short, hij is opgelicht en IK was 3000 flappers kwijt (en ik had geen zitmaaier).

Achterlijk, uhu. Iets aan te doen ? Nope. 3x naar de flikken geweest, noppes. Via de fraudedienst van de bank. Duwen en trekken en dreigen, 0 resultaat.

"Ja <bliep>, niet snugger, he. Geef anders een fles whiskey voor mijn verjaardag en we klappen er niet meer over". 2d later had ik een fles whiskey en een sorry kaartje. En dat was het dan. Ik vermoed dat hij het niet nog eens zal doen. En ik vermoed dat er ambras over maken ook niks zal oplossen........

Tweeledig: alle gegevens in zo auto-app gestopt en alles nagezien met onze garagehouder buur. Kwamen op tussen de 15.5 en de 16 uit. Dan vind ik 20 pittig, maar ik ben geen auto-koper van nature dus ik kan daar fout zitten.
Een auto-app. Zo'n opkopersberekeinggedoe zeker? Dat zit altijd serieus onder particuliere prijs. Met de erg weinige info over die auto die je hier gaf, kom ik uit op 17.000-30.000. We weten geen bouwjaar, kmstand, staat, ....

Is alles gedaan tijdens een afspraak dat kan ik niet weten. Ik weet alleen dat het ter sprake kwam bij mijn schoonmoeder en dat *zij* de verkoop beslist heeft. Daar is geen gesprek over geweest, het is haar woord dat telt. Altijd al geweest. En ik vind het gewoon een beetje… fout overkomend dat je zo een deal sluit met 1. een patiënte 2. met Alzheimers.

Nu die mensen een maand in reva aan de zee zijn, hebben we de koelkast schoongemaakt. Er zat geen énkel, maar geen énkel voedingsmiddel in dat niet minstens zes weken over datum was (dat is al drie weken over datum op het moment dat ze nog thuis waren). Er zijn twee diepvriezen tjokvol met dingen waar de datums zelfs in een vorig decennium liggen. Ik denk niet dat het zo abnormaal is eens je dat allemaal ziet dat je toch eens begint met over álles na te denken? Er zijn vaste plannen eens ze terug thuis zijn dat heel het ‘wij doen alles zelf’ riedeltje afgelopen is. De weerstand voor hulp is bij die twee enorm. Mijn schoonmoeder heeft nog met haar wandelstok geslagen op verplegers. Met een wandelstok ffs. Als Mr S iets wil doen krijgt hij de meest venijnige uitkafferingen voor een half uur of langer, ze gooit hete koffie naar hem. Dus ja… ik snap absoluut dat mijn originele vraag een moeilijke is want ik weet het fijne niet en het is ook mijn zaak niet… maar dit zijn mensen die in feite kleuters geworden zijn en dat maakt heel de reutemeteut irritant moeilijk.
Heeft allemaal niets meer met originele vraag te maken natuurlijk.

Kan je misschien gewoon het aantal kilometers delen, de opties van de wagen delen en de datum 1e ingebruikname?

Dan kunnen we zelf ook ineens meegeven wat die auto waard is hoor :)

Terug
Bovenaan