Virtueel netto all-in inkomen

Hoeveel bedraagt jouw virtueel netto all-in inkomen

• -5000 - 0

• 0 - 2500

• 2501 - 3500

• 3501 - 4500

• 4501 - 6000

• 6001 - 7500

• 7500 - 10 000

• 10 001 - 15 000

• 15 001 - 25 000

• 25 001 - 50 000

• 50 001 - 100 000

• 100 001 - 250 000

• 250 001 - 1 000 000

• > 1 000 000

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
IMG-8081.png

De 130K is de stijging van de waarde van mijn aandelen, de winst wordt grotendeels jaarlijks als dividend uitgekeerd.
Mooie stap en een verkoop met zulke winst is nooit slecht, erna openen er zich andere opertuniteiten.

Uw dividend heb je da nog niet in uw berekening meegenomen omdat je daarmee uw instap betaalt?

Btw, verbeter me indien verkeerd, verkoop van aandelen is zonder belastingen of btw, dus kostenloos indien privepersoon en alsook vanuit bv, maar deze betaald dan wel bij uitkering dividend, dus in uw geval 1 malig 25%

Handelsfonds verkopen is dan weer wel met belastingen

Die teruggave belastingen is ook heel dubbel natuurlijk.
Stel je hebt een inkomen van 1000 euro netto maar je schenkt dat allemaal aan de BG KOTK run.
Vervolgens krijg je 450€ teruggestort van de belastingen. Dus uw inkomen is dan ineens 1450€ dus 45% hoger geworden.
Hetzelfde voor lange termijn sparen, woonbonus, verbouwingen etc.
Dan kunt ge bijna het geld dat je terugtrekt van de ziekenkas of van andere verzekeringen er ook nog bij gaan tellen.

Nog zoiets, als je geld geleend hebt om te gaan verhuren, easy money om bij uw "netto inkomen" te tellen dan.
Valt direct op dat dit de thread is voor de zelfstandigen :p.
Ik had verwacht dat de curve hier toch hoger zou liggen door alle freelancers en zelfstandigen, maar wat we zien is een mediaan rond 6-7k netto, en dat ligt volgens mij in lijn met een gewoon bediendeloon van een 40-jarige van 5k bruto (zoals mediaan in het puur niet-freelancer topic) gecombineerd met de normale netto voordelen, een goed beursjaar, bedrijfswagen, misschien nog wat verhuurinkomsten, kindergeld, woonbonus, een kleine bijverdienste en je bent er al. Ik zie hier (nog) geen reden om freelancer te worden.

Laatst bewerkt:
Mooie stap en een verkoop met zulke winst is nooit slecht, erna openen er zich andere opertuniteiten.

Uw dividend heb je da nog niet in uw berekening meegenomen omdat je daarmee uw instap betaalt?

Btw, verbeter me indien verkeerd, verkoop van aandelen is zonder belastingen of btw, dus kostenloos indien privepersoon en alsook vanuit bv, maar deze betaald dan wel bij uitkering dividend, dus in uw geval 1 malig 25%

Handelsfonds verkopen is dan weer wel met belastingen
Dacht dat het enkel zonder belastingen was als je minstens 10% van de aandelen in bezit hebt (wat niet het geval is).

Dividend zit mee berekend in mijn 3.500 EUR loon + VVPR-bis. Dat is in verhouding met mijn fee zeer weinig maar heb natuurlijk een bijzonder zwaar krediet dat de kopende 8 jaar nog terugbetaald moet worden, waardoor ik op papier een berg winst maak maar in de praktijk de cash niet heb om dat uit te keren.

Dacht dat het enkel zonder belastingen was als je minstens 10% van de aandelen in bezit hebt (wat niet het geval is).
Klopt inderdaad. Vlug nog enkele % inkopen ;)

Dividend zit mee berekend in mijn 3.500 EUR loon + VVPR-bis. Dat is in verhouding met mijn fee zeer weinig maar heb natuurlijk een bijzonder zwaar krediet dat de kopende 8 jaar nog terugbetaald moet worden, waardoor ik op papier een berg winst maak maar in de praktijk de cash niet heb om dat uit te keren.
👍

Klopt inderdaad. Vlug nog enkele % inkopen ;)

👍
Is het doel maar dan gaat mijn fee nog serieus mogen stijgen, als ik naar 10% wil gaan is dat 5,2% bijkopen... Zal zeer moeilijk zijn tenzij ik mee bestuurder zou worden omdat de 2 huidige bestuurders een stap opzij willen zetten en de exponentiële verhoging van mijn fee verantwoordbaar zou zijn (zie ik niet meteen gebeuren maar zeg nooit nooit).

Ik lees op maandbasis (right?), dus ik vul ook zo in. Als er 2 man hier effectief zit die aan 250k+ netto per maand zitten, dan boeren die verdomd goed lijkt me :oi22:.

Per maand hier in de categorie 15k/25k netto geschat. Dividendenstroom alleen is al tussen de 10k/15k netto per maand, ongerealiseerde meerwaarden, is dan weer een "vaag" iets dus daar ben ik niet direct gaan omrekenen.

~40000/12 dividenden + winsten (gewoon ballparked op 7%/y)
Ik denk altijd als ik eenmaal 500k op de beurs staan heb dat ik nog weinig zin ga hebben om te werken.
Op den duur is uw huis toch ook afbetaald en ja waarom zou je dan nog werken als er elke maand 3.5k netto vanzelf op komt.
Dat is dan nog exclusief het (beurs) inkomen van de partner.
Maar gij zult uw werk heel graag doen zeker? Of motiveert het om nog meer geld te hebben?
Misschien zijn het dividenden en aandelen in uw eigen firma?

Stel dat ik aan 100% heb ingekocht, dan was het bod aan 166%
...
De 130K is de stijging van de waarde van mijn aandelen, de winst wordt grotendeels jaarlijks als dividend uitgekeerd.
Als ik dat goed tel dan hebt gij u ingekocht voor meer dan 200k.
Als dat gebeurd is met geleend geld ja dan is het gemakkelijk om hier gigantische "netto" meerwaardes te halen natuurlijk.

(...).

Ik had verwacht dat de curve hier toch hoger zou liggen door alle freelancers en zelfstandigen, maar wat we zien is een mediaan rond 6-7k netto, en dat ligt volgens mij in lijn met een gewoon bediendeloon van een 40-jarige van 5k bruto (zoals mediaan in het puur niet-freelancer topic) gecombineerd met de normale netto voordelen, een goed beursjaar, bedrijfswagen, misschien nog wat verhuurinkomsten, kindergeld, woonbonus, een kleine bijverdienste en je bent er al. Ik zie hier (nog) geen reden om freelancer te worden.
Ah, 6k bruto naar 6k netto is geen goede reden? Ok :p

Ik denk altijd als ik eenmaal 500k op de beurs staan heb dat ik nog weinig zin ga hebben om te werken.
Op den duur is uw huis toch ook afbetaald en ja waarom zou je dan nog werken als er elke maand 3.5k netto vanzelf op komt.
Dat is dan nog exclusief het (beurs) inkomen van de partner.
Maar gij zult uw werk heel graag doen zeker? Of motiveert het om nog meer geld te hebben?
Misschien zijn het dividenden en aandelen in uw eigen firma?
Hangt er allemaal vanaf hé. Als je niet werkt, heb je veel vrije tijd. En veel hobbies kosten nu eenmaal geld. Dus bovenop de vaste kosten die je nu hebt, zouden er dan nog bijkomen afhankelijk waarmee je je tijd gaat vullen.
En ik heb FIRE nog niet veel zien werken tenzij beide partners dit samen doen en zien zitten.

En 500k is op zicht niet zoveel als je het naar maandelijkse opbrengst omrekent (als het is als breekpunt om te stoppen met werken! Alles in context zien natuurlijk ;) ). 500k zou ~€2k/maand zijn. Als we zijn ballpark pakken van 40k 7%/y na 30% roerende voorheffing moet je ~816k hebben. Die 7% is zelfs al hoog als we gemiddelden van de afgelopen jaren pakken, maar niet onmogelijk.

Daar klopt uw redenering dan weer niet. Er is geen correlatie tussen mediaan inkomen en verhuurinkomsten of een goed beursjaar.

Daarnaast kunnen die freelancers evengoed een goed beursjaar, verhuurinkomsten, kindergeld, woonbonus hebben en zelfs nog een kleine bijverdienste (combinatie van een paar mandaten vb (ik moet het vb toch ergens opnieuw gebruiken :p)). Voor mij heeft dat dan ook niet echt iets te maken met de reden om freelancer te worden.
Freelancer moet je dan ook niet worden voor het geld. Je moet dat worden omdat die "levensstijl" bij u past.

Als dat gebeurd is met geleend geld ja dan is het gemakkelijk om hier gigantische "netto" meerwaardes te halen natuurlijk.
Huh, dus je mag niet meer lenen om investeringen te doen?
Risico nemen om er misschien beter van te worden mag niet meer?

Jij kan niet naar een bank gaan en geld lenen om in uzelf te investeren om er op termijn, na een zware afbetaling, misschien beter uit te komen, wie houdt u tegen.

En dan verschiet je er van dat de zelfstandige, freelancers en ondernemers niet meer willen posten in zulke topics.

Miljaar seg, straks moet ik hier nog wat opties toevoegen wegens ontoereikend ...

Hopelijk geraken we hier ook aan 3-400 stemmen om het wat representatief te krijgen - ondanks de zware gebreken inzake correctheid en bruikbaarheid.

500K en klopt, dat is gemakkelijk hé :) Doe het anders zelf, op termijn zal je er dan wel de vruchten van plukken ;)

500K en klopt, dat is gemakkelijk hé :) Doe het anders zelf, op termijn zal je er dan wel de vruchten van plukken ;)
Ik vind als je zegmaar 2000 euro per maand lening afbetaalt om 2000 euro per maand virtuele aandelenwinst in uw eigen firma te krijgen, dat dat niet telt als een netto inkomen. Zo kan ik mezelf ook een groot jaarinkomen lenen, tis niet dat ge met dat geld iets kunt doen want 1. Het zit vast in uw firma 2. Ge moet het eerst allemaal nog terugbetalen.

Dan kunt ge evengoed de waardestijging op uw huis meerekenen want daar loopt ook een lening op.

Ik vind als je zegmaar 2000 euro per maand lening afbetaalt om 2000 euro per maand virtuele aandelenwinst in uw eigen firma te krijgen, dat dat niet telt als een netto inkomen. Zo kan ik mezelf ook een groot jaarinkomen lenen, tis niet dat ge met dat geld iets kunt doen want 1. Het zit vast in uw firma 2. Ge moet het eerst allemaal nog terugbetalen.

Dan kunt ge evengoed de waardestijging op uw huis meerekenen want daar loopt ook een lening op.
Alé tis goed, heb mijn stem verwijderd en 3.500 - 4.500 EUR aangeduid.

• 5000 loon (inclusief bonus en nettovergoeding)
  • 750 uit meerwaarde ETF's (uitgaande van 9% rendement)
  • 250 uit verhuur garageboxen
  • 180 maaltijdcheques
  • Nog wat kleinigheden zoals hospitalisatieverzekering etc.
Eerlijk gezegd geen idee van mijn groepsverzekering.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan