Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mooie stap en een verkoop met zulke winst is nooit slecht, erna openen er zich andere opertuniteiten.De 130K is de stijging van de waarde van mijn aandelen, de winst wordt grotendeels jaarlijks als dividend uitgekeerd.
Ik had verwacht dat de curve hier toch hoger zou liggen door alle freelancers en zelfstandigen, maar wat we zien is een mediaan rond 6-7k netto, en dat ligt volgens mij in lijn met een gewoon bediendeloon van een 40-jarige van 5k bruto (zoals mediaan in het puur niet-freelancer topic) gecombineerd met de normale netto voordelen, een goed beursjaar, bedrijfswagen, misschien nog wat verhuurinkomsten, kindergeld, woonbonus, een kleine bijverdienste en je bent er al. Ik zie hier (nog) geen reden om freelancer te worden.Valt direct op dat dit de thread is voor de zelfstandigen.
Dacht dat het enkel zonder belastingen was als je minstens 10% van de aandelen in bezit hebt (wat niet het geval is).Mooie stap en een verkoop met zulke winst is nooit slecht, erna openen er zich andere opertuniteiten.
Uw dividend heb je da nog niet in uw berekening meegenomen omdat je daarmee uw instap betaalt?
Btw, verbeter me indien verkeerd, verkoop van aandelen is zonder belastingen of btw, dus kostenloos indien privepersoon en alsook vanuit bv, maar deze betaald dan wel bij uitkering dividend, dus in uw geval 1 malig 25%
Handelsfonds verkopen is dan weer wel met belastingen
Klopt inderdaad. Vlug nog enkele % inkopenDacht dat het enkel zonder belastingen was als je minstens 10% van de aandelen in bezit hebt (wat niet het geval is).

Dividend zit mee berekend in mijn 3.500 EUR loon + VVPR-bis. Dat is in verhouding met mijn fee zeer weinig maar heb natuurlijk een bijzonder zwaar krediet dat de kopende 8 jaar nog terugbetaald moet worden, waardoor ik op papier een berg winst maak maar in de praktijk de cash niet heb om dat uit te keren.

Is het doel maar dan gaat mijn fee nog serieus mogen stijgen, als ik naar 10% wil gaan is dat 5,2% bijkopen... Zal zeer moeilijk zijn tenzij ik mee bestuurder zou worden omdat de 2 huidige bestuurders een stap opzij willen zetten en de exponentiële verhoging van mijn fee verantwoordbaar zou zijn (zie ik niet meteen gebeuren maar zeg nooit nooit).Klopt inderdaad. Vlug nog enkele % inkopen
![]()
.Ik denk altijd als ik eenmaal 500k op de beurs staan heb dat ik nog weinig zin ga hebben om te werken.~40000/12 dividenden + winsten (gewoon ballparked op 7%/y)
Als ik dat goed tel dan hebt gij u ingekocht voor meer dan 200k.Stel dat ik aan 100% heb ingekocht, dan was het bod aan 166%
...
De 130K is de stijging van de waarde van mijn aandelen, de winst wordt grotendeels jaarlijks als dividend uitgekeerd.
Ah, 6k bruto naar 6k netto is geen goede reden? Ok(...).
Ik had verwacht dat de curve hier toch hoger zou liggen door alle freelancers en zelfstandigen, maar wat we zien is een mediaan rond 6-7k netto, en dat ligt volgens mij in lijn met een gewoon bediendeloon van een 40-jarige van 5k bruto (zoals mediaan in het puur niet-freelancer topic) gecombineerd met de normale netto voordelen, een goed beursjaar, bedrijfswagen, misschien nog wat verhuurinkomsten, kindergeld, woonbonus, een kleine bijverdienste en je bent er al. Ik zie hier (nog) geen reden om freelancer te worden.

Hangt er allemaal vanaf hé. Als je niet werkt, heb je veel vrije tijd. En veel hobbies kosten nu eenmaal geld. Dus bovenop de vaste kosten die je nu hebt, zouden er dan nog bijkomen afhankelijk waarmee je je tijd gaat vullen.Ik denk altijd als ik eenmaal 500k op de beurs staan heb dat ik nog weinig zin ga hebben om te werken.
Op den duur is uw huis toch ook afbetaald en ja waarom zou je dan nog werken als er elke maand 3.5k netto vanzelf op komt.
Dat is dan nog exclusief het (beurs) inkomen van de partner.
Maar gij zult uw werk heel graag doen zeker? Of motiveert het om nog meer geld te hebben?
Misschien zijn het dividenden en aandelen in uw eigen firma?
). 500k zou ~€2k/maand zijn. Als we zijn ballpark pakken van 40k 7%/y na 30% roerende voorheffing moet je ~816k hebben. Die 7% is zelfs al hoog als we gemiddelden van de afgelopen jaren pakken, maar niet onmogelijk.Ik had verwacht dat de curve hier toch hoger zou liggen door alle freelancers en zelfstandigen, maar wat we zien is een mediaan rond 6-7k netto, en dat ligt volgens mij in lijn met een gewoon bediendeloon van een 40-jarige van 5k bruto (zoals mediaan in het puur niet-freelancer topic) gecombineerd met de normale netto voordelen, een goed beursjaar, bedrijfswagen, misschien nog wat verhuurinkomsten, kindergeld, woonbonus, een kleine bijverdienste en je bent er al. Ik zie hier (nog) geen reden om freelancer te worden.
)). Voor mij heeft dat dan ook niet echt iets te maken met de reden om freelancer te worden.Huh, dus je mag niet meer lenen om investeringen te doen?Als ik dat goed tel dan hebt gij u ingekocht voor meer dan 200k.
Als dat gebeurd is met geleend geld ja dan is het gemakkelijk om hier gigantische "netto" meerwaardes te halen natuurlijk.
500K en klopt, dat is gemakkelijk héAls ik dat goed tel dan hebt gij u ingekocht voor meer dan 200k.
Als dat gebeurd is met geleend geld ja dan is het gemakkelijk om hier gigantische "netto" meerwaardes te halen natuurlijk.
Doe het anders zelf, op termijn zal je er dan wel de vruchten van plukken 
Ik vind als je zegmaar 2000 euro per maand lening afbetaalt om 2000 euro per maand virtuele aandelenwinst in uw eigen firma te krijgen, dat dat niet telt als een netto inkomen. Zo kan ik mezelf ook een groot jaarinkomen lenen, tis niet dat ge met dat geld iets kunt doen want 1. Het zit vast in uw firma 2. Ge moet het eerst allemaal nog terugbetalen.500K en klopt, dat is gemakkelijk héDoe het anders zelf, op termijn zal je er dan wel de vruchten van plukken
![]()
Alé tis goed, heb mijn stem verwijderd en 3.500 - 4.500 EUR aangeduid.Ik vind als je zegmaar 2000 euro per maand lening afbetaalt om 2000 euro per maand virtuele aandelenwinst in uw eigen firma te krijgen, dat dat niet telt als een netto inkomen. Zo kan ik mezelf ook een groot jaarinkomen lenen, tis niet dat ge met dat geld iets kunt doen want 1. Het zit vast in uw firma 2. Ge moet het eerst allemaal nog terugbetalen.
Dan kunt ge evengoed de waardestijging op uw huis meerekenen want daar loopt ook een lening op.
Hoe is dat nu moeilijk? Er staat duidelijk voor het jaar 2024.Bitcoin is ook nogal een lastige he, dat is het voorbije jaar met 150% gestegen, maar de voorbije maand gezakt...