Verrassende en goede drankencombinaties (of ook cocktails)

GETHEZ

Well-known member
Onbekend is onbemind, en dus hier een mixology hoekje waarbij je bestaande combinaties kan pimpen met andere ingrediënten om zo tot een lekker eindresultaat te komen. Deze draad kan dus uiteraard ook gebruikt worden om lekkere cocktails of manieren van serveren te posten, aangezien ik dus nog geen zulke topic ben tegengekomen.

Ik breek een lans voor de volgende combo:
Heel simpel, 2 ingrediënten :

Lambrusco rood (is een Italiaanse licht sparkling rode wijn), en daar half half cola (al dan niet zero) bij doen... Ik dacht eventjes, toen de vraag werd gesteld moet je zo eentje hebben, blij dat ik toch ingestemd heb... Ideaal voor wat warmer weer, en is niet zo maar een uitvinding of zo, dit wordt blijkbaar zo gedronken in Spanje, en mss in Italië ook. Lekker fris, en niet te straf.

2de ding dat ik al een paar keer besteld heb op restaurant is een Irish Coffee, maar ipv de whisky gewoon Baileys erbij, wss heeft dit reeds een naam, maar echt lekker, en als het al laat op de avond is, vraag ik gewoon met deca koffie. Wat mij betreft een voltreffer, maar moet uiteraard de koffie speciaal' zelf ook goed zijn...

Fotootje van de lambrusco
20240809_181317.jpg

Ben momenteel aan het genieten op een terrasje van mijne Cuba Spirit... Ne Cuba Libre, maar de cola vervangen door sprite... Zalig lekker.

Ps, ik heb de naam zelf bedacht voor al de neuten onder ons :unsure:

20240812_120145.jpg

Passoa Lipton Ice Tea is ook heel lekker.
De garçon die mijn bestelling kwam opnemen bekeek mij echt raar aan toen ik dat op terras bestelde 😂.

Cocktails met Mezcal en Vermouth:

Als je een smoky zomerse cocktail wilt. Dat werd een keer klaargemaakt voor mij door een vertegenwoordiger van Belsazar.

Overlaatst ergens op de kaart zien staan als "Cuba Blanca" denk ik.
Maar wat dan met bruine rum?, want ben minder fan van witte rum

Dat kan je dan toch geen Cuba Blanca meer noemen? Ter verduidelijking die op de foto was niet met bruine rum. Heb er zelf even snel een naam aan gegeven, kon evengoed gewoon Rum sprite noemen

Ps, rum met Canada dry is ook godlike...

Maar met sprite, ben al 2 kere in Mexico geweest en daar drinken ze graag Bacardi anejo (is een andere soort dan die ze hier verkopen, nergens te verkrijgen hier trouwens) met sprite, lekker fris

Tijdens mijn "carrière" als garcon in dancings
Was de raarste combinatie dat ze mij ooit vroegen: Rode wodka met fristi 🙈
Maar volgens die mannen keilekker

Een combinatie die lekker is en niet zo bekend: 43 met ananassap

Duvel met Pompelmoes van Looza, verrassend lekker, verkrachting van Duvel weliswaar.

Appeljenever met redbull of ice tea

Cava met limoncello maar dat is niet zo ongekend denk ik want serveren ze soms in restaurants.

Tijdens mijn "carrière" als garcon in dancings
Was de raarste combinatie dat ze mij ooit vroegen: Rode wodka met fristi 🙈
Maar volgens die mannen keilekker

Een combinatie die lekker is en niet zo bekend: 43 met ananassap
Een dancing die fristi, ananassap en 43 op de kaart heeft staan… lijkt mij toch eerder een café 😂

#cultureclubforever

Ontopic: in CC bestelden onze donkere medemensen heel vaak Hennessy Sprite. Heel raar, maar dat wordt zo cremoso, superlekker.

Daarnaast is 1 van mijn all-time favorieten een “squeal like a pig” (ik weet niet eens of die naam echt bestaat of dat hij is uitgevonden onder vrienden). Een Horse’s neck (cognac en ginger beer) maar dan ipv een lange citroenzeste, een straffe rode peper in plakjes, incl. zaadjes erbij.

WAANZINNIG lekker.

Ik heb mij dat ooit laten wijsmaken dat dat "Dominicaanse champagne" genoemd werd.
Ik denk dat de benaming bij ons komt van het gegeven:
Als je daar in vliegt je u de dag erachter voelt alsof je al heel u leven gebukt gaat onder het regime van de man in kwestie.

Een dancing die fristi, ananassap en 43 op de kaart heeft staan… lijkt mij toch eerder een café 😂

#cultureclubforever

Haha

Was tijdens de week wel een brasserie. In Antwerpen had je er wel meer met dit concept 😅
Maar in andere waar ik had gewerkt had je ook alles (behalve 43)

Ontopic: blue lagoon
-wodka
- blue curaçao
-citroensap
- sprite

Terug
Bovenaan