Verloren bagage van vlucht, wat nu?!

tjah, ik had vorige week nog iemand, die stond al buiten, vroeg of ze terug binnen mocht, want ze was "compleet vergeten dat ze bagage bij had".

ik stel mij daar geen vragen meer bij, tbh.

Ik vermoed dat jij werkt als stewards?

Wat doe je in zo'n geval? Stel iemand vergeet z'n handbagage met belangrijke medicijnen op het vliegtuig, kan die snel geholpen worden?
 
Ik ben al eens mogen teruglopen. Ik was zelfs al bijna aan de bagageband, toen ik me ineens bedacht dat ik m'n fototoestel in dat vakje in de zetel voor me had geschoven... Dat gaat dicht en dat zie je niet meer. Als je dat 6u geleden hebt gedaan, en je hebt amper geslapen onderweg, kan je het al eens vergeten. En niemand heeft me ooit beschuldigd van een ordelijk brein te hebben :D

Maar mocht gewoon, één steward is zelfs meegespurt om de weg te wijzen en de kuisploeg was nog bezig. Mocht gaan kijken ik had geluk. Natuurlijk een heel stom moment, maar ik zal die behulpzaamheid toch ook niet snel vergeten. Die heeft toen toch m'n vakantie voor een stukje beter gemaakt! Dus ik snap dat het voor stewards vervelend is, maar wel een moment waarop je misschien mensen kunt helpen.
 
Ik vermoed dat jij werkt als stewards?

Wat doe je in zo'n geval? Stel iemand vergeet z'n handbagage met belangrijke medicijnen op het vliegtuig, kan die snel geholpen worden?
nope, ik werk bij de douane.
wij verwijzen die door naar de handler, dan kan die checken of de cleaning iets gevonden heeft (normaal zijn die wel klaar tegen dat je bij ons bent). maar als ze bij ons zijn, wordt het heel moeilijk om nog terug naar het vliegtuig te gaan. transitters die bij ons uitkomen moeten ook weer de hele vertrekhal weer door, maar die hebben dan wel een vertrekkende boarding pass waarmee ze door de security geraken
 
nope, ik werk bij de douane.
wij verwijzen die door naar de handler, dan kan die checken of de cleaning iets gevonden heeft (normaal zijn die wel klaar tegen dat je bij ons bent). maar als ze bij ons zijn, wordt het heel moeilijk om nog terug naar het vliegtuig te gaan. transitters die bij ons uitkomen moeten ook weer de hele vertrekhal weer door, maar die hebben dan wel een vertrekkende boarding pass waarmee ze door de security geraken
Meteen ook de reden waarom het gevaarlijk kan zijn lukraak de bagage van iemand mee te nemen. Bij de douane vragen ze dan: "Hebt u uw bagage zelf ingepakt" en "niks aan te geven?". Wat voor netelige situaties kan zorgen als er wel iets in zit.
 
Paar jaar terug naar Chicago gevlogen maar mijn bagage had de aansluiting gemist waardoor die pas 2 dagen erna kwam. Alle kosten die ik gemaakt heb, kon ik achteraf declareren en kreeg ik teruggestort van de luchthavenmaatschappij. Dat waren dan toiletartikelen en kleding die ik in de lokale Walmart gekocht had.
 
Klopt.... maar dat is voor mij eigenlijk een evidentie.
Meer nog, ik was er na een tijdje op ingesteld om enkel op handbagage te reizen (voor het werk, bijna altijd binnen de werkweek). Dus geen wachten op bagage meer, checkin altijd digitaal en direct naar de lounge, geen koffers de 1-2-3 dagen later toekomen. 'T is serieus afkicken om nu al anderhalf jaar geen vliegtuig of luchthaven meer gezien te hebben van binnen. Maar vind het wel prima, zo.
Das the way to go natuurlijk. Ik heb ook een lange tijd veel gevlogen voor het werk, in de drukke periodes zat ik elke week wel op een vliegtuig naar ergens binnen Europa. Handbagage koffer en laptoptas, nooit bagage inchecken. Bespaar je ongelooflijk veel tijd mee. Enrom leuke tijd, maar nu met een gezin is het nu eenmaal moeilijk om zo'n leven te leiden.
 
Idd... we mogen niet vergeten hoe stressvol de ganse procedure niet is bij vertrek en aankomst niet is voor mensen die occasioneel reizen met het vliegtuig. Wat voor regelmatige reizigers een automatisme is, kan voor anderen behoorlijk stressen zijn. En ja, alles wordt op borden aangeduid, maar het blijft wss overweldigend.
Nu denk ik: Dat gebeurt mij nooit, op dat vlak heb ik dan ook géén stress. En neen momenteel gaat dit mij nooit gebeuren.

Alhoewel? :unsure:

Als je gehaast bent op de luchthaven omdat je je volgende vlucht moet halen, dan kan ik mij wel voorstellen dat je 'iets' vergeet op je vorige vlucht. Zeker als die vertraging heeft en je echt snel moet zijn.

En ook ... wacht maar tot wanneer ik 80 jaar ben en nog eens het vliegtuig moet nemen.
Wat vergeetachtiger worden en dan is het ook snel gebeurd. :tongue:

Het moet soms allemaal snel gaan natuurlijk. Tijdens een meeting op het werk, heb ik ook eens snel moeten spurten naar een andere meeting. Dan was ik mijn muismat vergeten in de vorige meeting. Ik kom terug: die muismat was weg en ik heb die nooit teruggevonden. (Géén echt grote ramp maar ik was ze toch maar mooi vergeten en daardoor ook kwijt)
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds niets vernomen over mijn valies grrr. Lijkt er dus meer en meer op dat iemand anders ze heeft meegenomen.
Hopen dat we er een correcte vergoeding voor gaan krijgen (kan blijkbaar pas na 21dagen).
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Hier even op inpikken.

Maandag landde ik op Zaventem en was er staking van AVIA.
Gevolg was dat er geen bagage uitrolde op de band.
Ter plaatse alles kunnen regelen en een ticket aangemaakt.

Ik las via de info dat het enkele dagen kan duren vooraleer de bagage terecht is.
Ik vertrouw er ook wel op dat ik mijn bagage nog zal krijgen.

Het probleem is wel dat ik overmorgen terug vertrek en de inhoud van mijn bagage opnieuw nodig heb.
De inhoud bedraagt snel een bedrag meer dan 1000 euro.
Ik kan dit morgen opnieuw allemaal kopen.

Ik vermoed dat ik dit bedrag nooit kan recupereren indien mijn bagage binnen enkele dagen alsnog opduikt?
 
Terug
Bovenaan