Ventilatie Renson Healthbox 3.0 monteren

Herman De Croo

Well-known member
Opeens dondert mijn Healthbox 3.0 van het plafond.
1) Ik weet niet hoe dat gemonteerd is, het lijkt in elkaar te moeten klikken maar dat lukt me niet. Iemand ervaring mee?
2) Er zijn ook 2 van die flexibele leidingen losgekomen uit de unit. Moet ik die leidingen er gewoon rond foefelen aan de aansluitingen, of moet dat met een speciale tape?
cAickNB.jpeg

1) Ik weet niet hoe dat gemonteerd is, het lijkt in elkaar te moeten klikken maar dat lukt me niet. Iemand ervaring mee?
2) Er zijn ook 2 van die flexibele leidingen losgekomen uit de unit. Moet ik die leidingen er gewoon rond foefelen aan de aansluitingen, of moet dat met een speciale tape?
1) dat zou toch moeten lukken. Maar lijkt dat je al wat gewrongen hebt aan de unit? Mss iets klein afgebroken? Anders even bouten los draaien en eens bezien of hij er zo nog oppast?
2) Die steek je indd terug over de aansluitingen en best met een alu tape er even rond zodat die op zijn plaats blijft en "luchtdicht" blijft.

Ik heb de unit er eens gans afgehaald, ook de bovenplaat afgehaald, en die past nog altijd perfect op de unit. Maar hij blijft er af vallen om de paar weken.

Lijkt me sowieso een niet zo praktisch ontwerp dat gans die unit gewoon in de bovenplaat klikt, want al het gewicht hangt daar aan..

FYI als je vervang onderdelen zoekt, kijk eens bij Duco. Zelfde ontwerp, andere naam (en software afaik) en een stuk goedkoper.

Hier is - na 6 jaar - hetzelfde aan het gebeuren (1 hoek los) en ondertussen is de ventilator ook een verschrikkelijke lawaai beginnen maken. Ik ga kijken om 'm te vervangen door Duco.

Gvd da blijft maar loskomen en lawaai maken. 'k Zou zo een nieuwe montageplaat moeten vinden.

Misschien da ding toch niet ontworpen om aan een gyprocplafond te hangen

12.2.1 • Wand-/plafond-/vloermontage
Healthbox 3.0 kan bevestigd worden aan een wand/plafond/vloer met 4 gepaste schroeven
voor de desbetreffende ondergrond d.m.v. de geïntegreerde bevestigingsgaten.
Bij voorkeur trillingvrij bevestigen aan een massieve wand/plafond met een minimale massa van
100 kg/m². Het is aangeraden om gebruik te maken van trillingdempend materiaal tussen de
ventilatorunit en de montagewand

Terug
Bovenaan