Veiligheidsmachtiging "zeer geheim"

Jakkeuh

Banned
Een job waarin ik interesse heb, heeft als 1 van de voorwaarden het bekomen van een veiligheidsmachtiging van de graad "zeer geheim". Je vind daar wel wat informatie over online over wat dit juist inhoudt, maar ik zou vooraf wel graag weten hoe diep men gaat graven, wat er juist wordt nagekeken.

Iemand hier persoonlijke ervaring mee?

Niks meer dan alles wat publiek en online te vinden is, sociale netwerken enz. Je eventuele gerechtelijke antecedenten net als van je dichte familie, en als je uit een ander land komt vragen ze van ginder wellicht ook wat op.

Heb je misschien schrik voor iets?

Een job waarin ik interesse heb, heeft als 1 van de voorwaarden het bekomen van een veiligheidsmachtiging van de graad "zeer geheim". Je vind daar wel wat informatie over online over wat dit juist inhoudt, maar ik zou vooraf wel graag weten hoe diep men gaat graven, wat er juist wordt nagekeken.

Iemand hier persoonlijke ervaring mee?
Ze bekijken uw social media, vriendenkring, familie, achtergrond, ...
Alles wat je kan verwachten dus, ik heb nog nooit iemand geweten die geweigerd is.

Ze bekijken uw social media, vriendenkring, familie, achtergrond, ...
Alles wat je kan verwachten dus, ik heb nog nooit iemand geweten die geweigerd is.
Er zijn er die geweigerd worden. Ik heb weet dat er geweigerd werden en dat men iemand anders mocht sturen.

Uiteindelijk probeert men alles te bekijken en in te schatten wat de risico's zijn dat je zou kunnen beïnvloed worden door de informatie die men heeft gevonden.

Je weet dat niet op voorhand wat ze gaan doen en waarom. Voor mijn veiligheidsmachtiging geheim zijn ze onze buren komen bevragen. Dus dat gaat toch ruimer dan juist uw strafblad ne keer opvragen.

Je weet dat niet op voorhand wat ze gaan doen en waarom. Voor mijn veiligheidsmachtiging geheim zijn ze onze buren komen bevragen. Dus dat gaat toch ruimer dan juist uw strafblad ne keer opvragen.
the first rule of "veiligheidsmachtigingen" is you don't talk about "veiligheidsmachtigingen"

:p

Niks meer dan alles wat publiek en online te vinden is, sociale netwerken enz. Je eventuele gerechtelijke antecedenten net als van je dichte familie, en als je uit een ander land komt vragen ze van ginder wellicht ook wat op.

Heb je misschien schrik voor iets?
Nee niet speciaal schrik voor iets. Maar ik gebruik (buiten linkedin) geen social media, misschien is dat een red flag op zich?

Van dat soort dingen word ik dan inderdaad een beetje ongemakkelijk. Je weet nooit wat soort dingen mensen denken te weten / veronderstellen.

Terug
Bovenaan