Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Het eerste deel is een van mijn topspellen dus ik kijk erg uit naar wat ze hiermee gedaan hebben. Ga wel eerst mijn grafische kaart up daten, want heb het gevoel dat deze oude (nog een GTX 1660) het niet gaat aankunnen en het tijd wordt om haar op pensioen te laten gaan.

Ben dus een serieuze fan van deze game heb de 1ste game kapot gespeeld, 2de game ook dus keek uit naar deze game. Maar ze hebben van devs en publishers zitten wisselen dat mijn hype een beetje gaan liggen is. Het geeft mij Dragon Age vibes daar hebben ze ook zitten wisselen met eerst dat het een live service game moest zijn daarna terug naar SP game. Anyhow nu ook via de discord gezien dat ze bij vampire game nu ook op dezelfde dag een DLC gaan releasen waar 2 clans bijzitten. Lijkt mij al gecut content uit de base game en in een DLC jasje gestoken.

Ik kijk er naar uit... om de eerste reviews te lezen. :D Sowieso zou ik -wegens complete ontbreken aan originele devs- geen hoge verwachtingen hebben, maar wie weet is het een aangename verrassing.

Gewoon een ietwat deftige vampieren RPG zou al mooi zijn :D
Met de moeilijke development is het inderdaad wel wat afwachten wat het gaat worden

FYI voor de geïnteresseerden, CohhCarnage (Twitch streamer) is Bloodlines 2 aan het streamen, zal wrs later worden geupload naar zijn YT kanaal ben de stream aan het zien en moet zeggen so far the game looks pretty good.

dkTb7Q4.png

Buggy, flauwe combat, leuke personages, fantastisch verhaal, coole sfeer en setting. Da's precies een beetje samenvattend de conclusie. En dat was ook de conclusie van de vorige, want dat spel was uiteindelijk ook maar half afgewerkt en een buggy mess.

Het lijkt er inderdaad op dat het maar half afgewerkt geraakt is en dat veel RPG elementen er minimaal in aanwezig zijn. Het is op zich al een wonder dat er een werkend spel is na de vele vertragingen, wissels en andere tegenslagen. In dat vlak lijkt het misschien toch wel een beetje (te veel) op de eerste game...

Het ziet er wel oké uit en lijkt ook wel wat sfeer te hebben!
Maar vrees er toch voor dat het minder potentieel is om ook een cultklassieker te worden zoals de eerste game. Daarvoor mist het naar wat ik hoor teveel van de RPG DNA en dialoog-, speel en verhaalkeuzes. Jammer want ik keek er best wel naar uit. Zal het en het oog houden en misschien bij een aanbieding wel even binnen halen. Wie weet kan de community deze ook redden.

Ik volg in tussentijd ook

Laatst bewerkt:
Net een uurtje gespeeld en I like it 🙂.
Sfeer zit goed, grafisch ziet het er goed uit en het speelt vlot.
De vampire powers zijn ook fun.
Ga hier wel van genieten!

Hier ook 2 uurtjes kunnen spelen en bevalt mij ook.
Ben voor de Tremere clan gegaan voor de meer mage playstyle

Verwacht hier geen diepe RPG van, als ik maar plezier heb in de vampieren setting ben ik al content. :p
Misschien de eerste nog eens uitspelen nadat deze erop zit.

Mijzelf straks dan maar eens trakteren op een vroeg verjaardagscadeau :love:
Ik denk dat als je hier geen RPG verwacht maar een vampieren Action game dat je het wel kan smaken.

Misschien is bloodlines 2 niet de geschikte titel omdat het net geen RPG is. Maar de 2 uren dat ik speelde zijn voorbij gevlogen. Deed mij wat denken aan Dishonered :D

Benieuwd hoe het verder gaat vorderen alleszins.

Dishonored met vampieren, zo voelt het idd wel aan :).

Ondertussen nog wat verder en mijn mening blijft hetzelfde.

Ik denk dat als je hier geen RPG verwacht maar een vampieren Action game dat je het wel kan smaken.

Misschien is bloodlines 2 niet de geschikte titel omdat het net geen RPG is. Maar de 2 uren dat ik speelde zijn voorbij gevlogen. Deed mij wat denken aan Dishonered :D

Benieuwd hoe het verder gaat vorderen alleszins.
Dan is het zo een beetje wat Dragon Age Veilguard was in de IP van Dragon Age? Een goede actie game, maar teleurstellend in vergelijking met DA1. Ik ga eerst enkele andere games spelen, voor ik hier aan begin.

Niemand deze aan het spelen?
Bloodlines 2 is mijn favo game van de moment :).
Ik vind het zo jammer dat deze overal wordt afgebroken, want het spel zelf is echt wel heel goed te pruimen.

Grafisch meer dan voldoende, geluid zit goed, de voice acting is soms wat corny maar dat voegt net toe tot het B-movie gehalte van het spel.
Ik blijf het nog altijd een cross vinden van Robocop + Dishonored + de Tex Murphy games van vroeger.

Jawel, Tex Murphy.
Voor de mensen die het gespeeld hebben, ge gaat mij echt niet vertellen dat die voice actor van Fabien niet zwaar door Tex Murphy is geinspireerd :).

In het begin vond ik de kleine map tegenslagen, maar in hindsight is de grootte van de map echt perfect.
Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik een leuke, old school game van medio jaren 2000 aan het spelen ben, in een modern jasje.

De combat, met de telekinesis power amuseer ik mij rot mee.
Is het diepgaand? Nee zeker niet.
Is het fun? Hell yeah!

Ook het navigeren als vampire is echt fun.
Je kan overal opklimmen, over alle daken lopen, door de lucht zweven, etc...
Voor mij verveelt dit geen seconde.
En dan ook proberen dat humans u niet zien en de masquerade niet doorbreekt.

Van mij krijgt deze een welverdiende 7.5/10.
Staar u niet blind op de titel, maar speel deze gewoon als een entertaining vampire/detective simulator.

Niemand deze aan het spelen?
Bloodlines 2 is mijn favo game van de moment :).
Ik vind het zo jammer dat deze overal wordt afgebroken, want het spel zelf is echt wel heel goed te pruimen.

Grafisch meer dan voldoende, geluid zit goed, de voice acting is soms wat corny maar dat voegt net toe tot het B-movie gehalte van het spel.
Ik blijf het nog altijd een cross vinden van Robocop + Dishonored + de Tex Murphy games van vroeger.

Jawel, Tex Murphy.
Voor de mensen die het gespeeld hebben, ge gaat mij echt niet vertellen dat die voice actor van Fabien niet zwaar door Tex Murphy is geinspireerd :).

In het begin vond ik de kleine map tegenslagen, maar in hindsight is de grootte van de map echt perfect.
Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik een leuke, old school game van medio jaren 2000 aan het spelen ben, in een modern jasje.

De combat, met de telekinesis power amuseer ik mij rot mee.
Is het diepgaand? Nee zeker niet.
Is het fun? Hell yeah!

Ook het navigeren als vampire is echt fun.
Je kan overal opklimmen, over alle daken lopen, door de lucht zweven, etc...
Voor mij verveelt dit geen seconde.
En dan ook proberen dat humans u niet zien en de masquerade niet doorbreekt.

Van mij krijgt deze een welverdiende 7.5/10.
Staar u niet blind op de titel, maar speel deze gewoon als een entertaining vampire/detective simulator.
Ik speel het ja, het was wel een blunder om de game Bloodlines 2 te noemen.
RPG elementen zeer miniem of zelfs onbestaande.
Als ze de game een andere naam hadden gegeven dan Bloodlines zou de game beter ontvangen zijn ben ik zeker van.

Verder is de game goed ja, verhaal zeer goed, gevechten leuk, alleen jammer dat je geen wapens kan gebruiken.

Uitgespeeld op een 30uur (mijn tijd genomen).

Blijf het een goei spel vinden dat inderdaad niet Bloodlines had moeten heten.
Naar het einde wordt het wel langdradig en beetje gerusht en was ik blij dat het gedaan was.
Maar ik heb mij wel geamuseerd met de game en dat is het belangrijkste.

Denk dat je best wacht tot deze met korting in een budget bak ligt, dan is deze zijn prijs meer dan waard.

Onto the Outer Worlds 2 nu :)

Stond aan 32 euro in de mediamarkt en op bol.com aan 33 blijkbaar, dus kon hem niet laten liggen. 1 van deze eens aan beginnen!

Terug
Bovenaan