Usb hub

Stefan_Gaming_BE

Well-known member
Ik ben voor mijn stream op de pc 2 verschillende stream setups aan het maken. Hiervoor heb ik verschillende webcams geplaatst. Met gebrek aan usb poorten heb ik een Usb hub gekocht, maar de pc ziet die hub als 1 poort denk ik.

Als ik in de hub verschillende webcams steek detecteert de PC telkens maar 1 webcam.

Is dit normaal? Of kan het komen omdat het een cheap Usb hubje is?

is dat een hub met voeding, want het kan ook zijn dat uw poort gewoonweg niet genoeg stroom kan leveren voor meerdere toestellen.
bij sommige producten staat ook in de handleiding dat ge geen hub moogt gebruiken. Data transfer en stroom: het moet allemaal door die ene poort he.

Een hub maakt extra poorten bij. Als je er 3 verschillende apparaten in steekt, heb je al die alledrie apart in je apparaatbeheer. Je deelt wel bandbreedte dus pas wat op met wat je daar van verwacht. 4x 4K zal niet lukken denk ik.

Een hub zonder netstroom is doorgaans geen goed idee, je hebt snel tekort en dan gaan er apparaten niet werken.

Een hub maakt extra poorten bij. Als je er 3 verschillende apparaten in steekt, heb je al die alledrie apart in je apparaatbeheer. Je deelt wel bandbreedte dus pas wat op met wat je daar van verwacht. 4x 4K zal niet lukken denk ik.

Een hub zonder netstroom is doorgaans geen goed idee, je hebt snel tekort en dan gaan er apparaten niet werken.
Het waren 3x 720p webcams. Dus met een hub met netstroom zou het geen probleem mogen zijn?

Laatst bewerkt:
Puur qua vermogen denk ik wel dat je daarvoor extra voeding nodig hebt. Qua bandbreedte durf ik dat zo niet zeggen.

Het waren 3x 720p webcams. Dus met een hub met netstroom zou het geen probleem mogen zijn?
die 3 video-streams moeten door dezelfde kabel naar uw computer (als je de 3 camera s tegelijk gebruikt), dat kan voor problemen zorgen.
Ik heb hetzelfde voor met mijn audio interface op mijn 10 jaar oude mac mini die dan nog eens power supply tussen usb poorten en andere poorten deelt op haar moederbord. Zet ik het volume te hoog en/of is de audio stream te `breed`, dan komt de audio maar gedeeltelijk uit de speakers.

Een powered usb hub heeft dit maar deels opgelost, helaas.

Als je een recente PC hebt, kan je proberen om de camera's te verdelen over verschillende (interne) USB headers. Ik heb op mijn X570 bord bijvoorbeeld meerdere interne USB 3.0 headers, en extern heb ik ook versie 3.0 en 3.1 headers op de rear I/O. Mogelijk kan je door de camera's daartussen te verdelen je bandbreedte spreiden en ook de stroom. USB 3.1 kan in regel meer stroom leveren dan 3.0 (op zowel USB-A als USB-C connectoren).

Terug
Bovenaan