Upgrade macOS

Horse

Well-known member
Weet er iemand hoe ik mijn macOS 10.15 kan upgraden naar 14.2 of hoger ? Ik heb nog een iMac (21.5-inch, Late 2013)

Bij Lab9 kunnen ze mij niet helpen.

Gebruik dat ook op mijn iMac Retina 5K 27" late 2014 en dat werkt zeer goed, enkel de allerlaatste versie van macOS is nog niet ondersteund

Laatst bewerkt:
Best even de documentatie doornemen of enkele youtube video's hierover bekijken. Is allemaal goed uitgelegd, het is mij al complete Mac noob gelukt

Meen me te herinneren dat je een usb stick moest aanmaken en hiermee dan booten. Let wel op ik heb het gedaan op een cleane install, weet niet of het mogelijk om je bestaande OS te upgraden met behoud van je data en apps. Dus best wel eerst even backupje nemen.

En vooral, perfect voor "fun" machines, best niet voor toestellen waarop je "werkt". Opencore werkt goed en is best stabiel, maar het blijft een "hack".
Met bijhorende verhoogde risico's dat er toch iets misloopt, bijvoorbeeld bij een automatische update.

Daarom ook dat Lab9 nooit zal helpen met zoiets!

Edit...
Ik zie juist dat het 2013 toestel Catalina (dus 10.15) ondersteunt, dus zou denken dat je de iMac automatisch zou moeten kunnen laten upgraden?
Al even geleden dat ik nog met die "oudere moderne" macs bezig was!
Met opencore kun je upgraden naar veel recentre MacOS versies die niet door Apple ondersteunt worden voor je wat ouder toestel!

Laatst bewerkt:
Indien het een oude machine is die je voor niks belangrijk gebruikt -> opencore legacy patcher
Is het daarentegen je enige/belangrijkste toestel die je voor alles/professioneel gebruikt -> koop een nieuwe of recente 2dehands mac mini met basic config (nieuwe M5 kost €719, iets oudere versies vind je voor +-€500) en een deftige basic office monitor (27",1440p, vind je voor +-€250).

Is misschien direct een pak geld, maar als je binnen MacOs wilt blijven is dit prijs/kwaliteit de beste upgrade die je kunt doen om voor jaren future proof te zijn.

Ik heb deze vandaag op coolblue gekocht, ik schrok toen ik zag dat ze effectief goedkoper zijn dan Apple
Ik dacht altijd dat Apple met fixed prijzen werkte!

Ik ben nu wel op zoek naar een scherm dat daarbij past, ook qua design.

Ik had een top scherm gekocht om te gamen... en die komt nu van pas bij de aankoop van deze mac Mini. Ik moet wel af en toe de HDMI kabel switchen, maar zo erg is dat nu ook weer niet. Mac Mini = aanrader trouwens.

Heel verrassend dat dit klein ding evenveel kan als een grote logge Windows bak.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan