Project unifi protect deurbel aansluiten op gong met ingebouwde transformator

zaj

Active member
situatieschets :

Alles in mijn kot is van ubiquiti, ( switches, dream machine, Access points, camera's.. )

vanzelfsprekend zouden we de deurbel nu ook upgraden naar ubiquiti protect G4.


bijgeleverd is een 230V /16VAC transformator om aan te sluiten in de meterkast.

hier zit het probleem. wij zitten hier met een 20 jaar oude friedland gong aan onze voordeur met Ingebouwde 8V transformator. Bovendien is deze aangesloten op ons verlichtings circuit, dus als ik die bijgeleverde transfo wil gebruiken kan ik mijn verlichting beneden niet meer gebruiken.

foto van de Gong:


Iemand een oplossing?

- Wat is de kans dat die draden in mijn meterkast toch nog op te splitsen zijn? Ik vermoed nihil. Ik ben geen elektricien, een lamp aansluiten of een lichtschakelaar vervangen gaat nog, maar van die meterkast blijf ik liever af.
- Ik heb mij al rotgezocht achter verschillende gongs. Er zijn er genoeg op 16V, maar vind geen enkele met ingebouwde transfo. Moest ik zo eentje vinden is dat ook een oplossing veronderstel ik? iemand een idee waar te zoeken?

kan ik zo een Din transfo voor in de meterkast Toch aan de andere kant gebruiken? 90% zeker van niet , maar moest het lukken kan i die wel ergens wegmoffelen in onze huidige gong als het moet.
 
Heb je een schema hoe uw gong in elkaar zit (en wat waar zit?)
Sowieso werkt het niet blijkbaar met een 8V systeem zie ik. Ze praten van 16 - 24V, en op andere sites zijn er reviews die zeggen dat het niet werkt op 8V
 
Heb je een schema hoe uw gong in elkaar zit (en wat waar zit?)
Sowieso werkt het niet blijkbaar met een 8V systeem zie ik. Ze praten van 16 - 24V, en op andere sites zijn er reviews die zeggen dat het niet werkt op 8V
nope, 20 jaar oud huis gekocht en van dat soort zaken is het puur gokwerk :(

en de bel heeft idd minstens 16V nodig.
 
nope, 20 jaar oud huis gekocht en van dat soort zaken is het puur gokwerk :(